Deltagere:
Steen Nielsen, Pernille Døssing, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Camilla Korshøj Schibby, Jessica 9.a, Aslak 8.a, Jakob Monrad, Rolf Høtoft Houmøller, Ditte Lyngby
Afbud:
Frederikke Stannow, Carsten Normann, Regin Øster,
Mødedato: 1/11- 2022
Mødetid: Kl. 17-19.15 (mødet forkortet pga. valg)
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
2 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
35 min O+D. Lejrskoler
Indhold Rammer for forældrebetaling (styrelsesvedtægt er opdateret)
Skolens udgifter ifb. med lejrskoler
Mulighed for yderligere spørgsmål
Drøftelse af revidering af princip 1.2
Til referat
Skoleledelsen gennemgik diverse forhold vedrørende lejrskolerne med udgangspunkt i forældrenes spørgsmål.
Elevrepræsentanterne foreslår, at der tydeligere tilkendegives, hvor mange penge elever skal tage med til egen forplejning/lommepenge.
Ligeledes ønskes, at de forskellige modeller og rammerne for forældrebetalingen tydeliggøres og gøres mere gennemsigtige.
Princippet vedrørende lejrskole gennemlæses til næste gang, herunder forskel på lejrskole og skolerejse.
Ansvar
Punkt 3
10 min D+B: Årshjul til drøftelse og godkendelse
Indhold Lisbet og Else præsenterer udkast til fælles kvalificering.
Til referat Forslaget til to årshjul – et generelt og et gældende for 22/23 - blev præsenteret og gennemgået.
Skoleledelsen gennemgår forslaget til årsplan med deres tilføjelser, og redigerer ind i forslaget. Sendes ud med dagsordenen til næste møde.
Ansvar
Spisning – smørrebrød pga. valgaften
Punkt 4
15 min O: Til og fra elevrådet
Indhold
Til referat Der iværksættes indsamling til Kræftens Bekæmpelse i foråret.
Kursus for elevrådet gennemført – stor succes.
Mobiler i pauserne er stadig et fokuspunkt for eleverne – de vil gerne have lov til at bruge mobilerne mere.
Priser og udbud i Olivias Køkken blev drøftet.
Ansvar
Punkt 5
15 min D: Evaluering af skolefest og motionsdag
Indhold Skolebestyrelsen har spurgt til følgende:
Invitation af bedsteforældre m.fl. – perspektiver blev drøftet. Tages med i evalueringen af skolefesten.
Salg af alkohol – ingen problemer ift. salg af alkohol til skolefesten. Der blev solgt meget lidt. Alkoholpolitik drøftes evt. på andet tidspunkt.
Turnus i temauger/arrangementer i uge 41. Blev fremlagt.
Motionsdag indhold – på skolen er der ikke et ønske om, at der skal laves en masse om på det nuværende setup, da det fungerer godt.
Til referat
Ansvar
Punkt 6
15 min O: Broen og fire 0. klasser i kommende skoleår
Indhold Orientering om bud på løsning af lokalesituationen
Til referat Skoleledelsen orienterede om mulige løsninger på en presset lokalesituation. Der er god dialog med forvaltningen vedrørende de fremadrettede scenarier.
Ansvar
Punkt 7
10 min O+D: Svar på forespørgsel fra skolebestyrelsen
Indhold Forslag fra skolebestyrelse om rengøring af skolegård/legepladser
Udlån af lokaler til børnehaver
Til referat Bestyrelsen har bemærket, at der til tider er meget skrald i skolegårdene – det blev foreslået, at eleverne bidrager til at indsamle skrald. Forslaget tages med til elevrådet på mellemtrinnet (evt. vha. Legepatruljen)
Skolen låner lokaler i indskolingen ud til en af områdets børnehaver fra den 16. november.
Ansvar
Punkt 8
5 min D + B: Næste møde (på Skoletorvet)
Indhold Kapacitetsanalyse og løsningsforslag (besøg fra forvaltning) – 1 time
Julefrokost
Årshjul
Princip for lejrskolen – næste skridt
Til referat
Punkt 9
5 min D: Evt.
Indhold Nyhedsbrev – brugen af indesko/udesko i klasselokalerne
Favrskov Budget – Budgettet vedtaget med yderligere kompensation ift. merforbrug til specialundervisning.
Til referat
Ansvar
Punkt 10
5 min
D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat