Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Sindu og Noah 7.a
Afbud: Carsten Normann
Mødedato: 14. maj 2024
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 0
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 1
5 min O: Elevrepræsentanterne har ordet
Indhold Nyt fra elevrådet
Til referat Der er blevet samlet ind via kagesalg i udskolingen. Elevrådet har bagt kager til formålet, og der kom små 3000 kr. ind, som er tænkt til at skulle støtte børn og unge i Palæstina. Det vurderes, om det skal fortsætte, da indtjeningen er blevet halveret siden sidste år.
Forslag om, at det udbredes til andre klynger og forældrene derfra, så der kan støttes endnu mere op om det.
Ansvar
Punkt 2
30 minutter D+B: Årsmøde
Indhold - Valg - hvordan gør vi?
- Afvikling af årsmødet
- Formandens beretning
Til referat Alle 3 kandidater på valg genopstiller. DL gennemgik de formelle rammer for valget. Drøftet blev, hvad der skal foregå på selve årsmødet, samt givet input til formandens beretning.
Ansvar
Punkt 3
30 min O+D: Orientering mellemtrin
Herunder overgang fra indskoling til mellemtrin
Indhold
Til referat JM orienterede fra Mellemtrinnet.
Ansvar Jakob
SPISNING 15 minutter
Punkt 4
40 min D: Principper for samarbejdet mellem skole og hjem
Bilag i mappen i drev (læses gerne inden mødet)
Orientering fra arbejdsgruppen
Drøftelse i 2 grupper.
Arbejdsgruppen arbejder videre og har udkast klar til junimøde
Til referat Bestyrelsen drøftede forskellige perspektiver og gav input til kommende princip. Kvalificeres yderligere inden næste møde.
Ansvar
Punkt 5
15 min O: Motivation af punkt til kommende drøftelse “Skærmbrug i skole og SFO” ved Frederikke
Indhold Frederikkes skriftlige oplæg er lagt i drevmappen.
Diskussionen lægges på et kommende møde.
Til referat Flere medlemmer ønsker, at skolen tager stilling til skærmbrug. Der er pt. oplevelser fra forældreside, hvor skærmen bruges ind i SFO-tiden.
Forslag om, at der i drøftelserne skelnes mellem mobiler og computere, samt at eleverne og ansatte på skolen inddrages i drøftelserne.
Vigtigt at drøfte, hvornår og hvordan skærme bruges konstruktivt og pædagogisk/didaktisk velbegrundet.
Fokus på at lave en varieret skoledag og undervisning, hvor der både bruges digitale og analoge elementer.
Forslag om, at der afprøves nogle tiltag i en begrænset periode for at danne erfaringer. Forslag om, at der i drøftelserne tages udgangspunkt i anbefalingerne fra ministeriet til at lave en ”skærmpolitik”, der kan give handlerum til de ansatte.
Det tages med til kommende møde, og deraf laves en plan.
Stella og Lisbet melder sig til kommende ”arbejdsgruppe”.
Ansvar
Punkt 6
20 min O: Orientering fra skolen
Indhold Nyansættelser: Skolesekretær, frivillig overflytter
8. årgang - status
Fagfordeling status - prioriteringer i kommende skoleår
Skimmel status
Til referat Skoleledelsen orienterede på de forskellige punkter.
Ny skolesekretær starter på skolen i juni. Mange (93!) ansøgere, og jobbet er tilbudt til en erfaren skolesekretær fra en af kommunens andre skoler.
Der ansættes ny børnehaveklasseleder i næste uge.
Kort orientering om status på nuværende 8. årgang, og et blik frem imod kommende skoleår på kommende 9. klasse.
Fagfordeling er godt i gang. Lille nedsættelse i lærernes undervisnings-tid. Der fastholdes generelt de forskellige indsatser rundt i klyngerne – herunder arbejdes med en strukturering af støttesystemer.
Der er foretaget forskellige indsatser ift. at fjerne skimmel i hovedbygningen. Der kan snart rykkes tilbage til kontorerne, der er blevet skimmelsaneret, og i det hele taget følges der op på og tages løbende kontroller af, at intensiv rengøring er tilstrækkeligt til at fjerne skimmelen.
Ansvar
Punkt 7
10 min Evt.
Indhold Skal afsluttende møde afvikles et andet sted end på Sabro Kro? Ledelsen undersøger.
Til referat
Punkt 8
5 min Næste møde
Indhold OBS på en status fra specialklasserne i de tre klynger.
Til referat
Ansvar
Punkt 9
5 min
Evaluering af mødet
Indhold
Til referat