Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 14. maj 2024

Deltagere:     Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Sindu og Noah 7.a

 

Afbud:          Carsten Normann

Mødedato:    14. maj 2024

Mødetid:       17-20

Mødested:     Mødelokalet bygning D 

                      

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 0

5 min             B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold          

Til referat      Godkendt 

Ansvar           


Punkt 1

5 min             O: Elevrepræsentanterne har ordet

Indhold          Nyt fra elevrådet

Til referat      Der er blevet samlet ind via kagesalg i udskolingen. Elevrådet har bagt kager til formålet, og der kom små 3000 kr. ind, som er tænkt til at skulle støtte børn og unge i Palæstina. Det vurderes, om det skal fortsætte, da indtjeningen er blevet halveret siden sidste år. 

Forslag om, at det udbredes til andre klynger og forældrene derfra, så der kan støttes endnu mere op om det. 

Ansvar           

 

Punkt 2

30 minutter   D+B: Årsmøde

Indhold          -                     Valg - hvordan gør vi?

-                     Afvikling af årsmødet

-                     Formandens beretning

Til referat      Alle 3 kandidater på valg genopstiller. DL gennemgik de formelle rammer for valget. Drøftet blev, hvad der skal foregå på selve årsmødet, samt givet input til formandens beretning. 

Ansvar           

 

Punkt 3

30 min           O+D: Orientering mellemtrin 

Herunder overgang fra indskoling til mellemtrin

Indhold          

Til referat      JM orienterede fra Mellemtrinnet. 

Ansvar           Jakob

 

SPISNING 15 minutter

 

Punkt 4

40 min           D: Principper for samarbejdet mellem skole og hjem

                      Bilag i mappen i drev (læses gerne inden mødet)

Orientering fra arbejdsgruppen

Drøftelse i 2 grupper.

Arbejdsgruppen arbejder videre og har udkast klar til junimøde

Til referat      Bestyrelsen drøftede forskellige perspektiver og gav input til kommende princip. Kvalificeres yderligere inden næste møde. 

Ansvar           

 

Punkt 5

15 min           O: Motivation af punkt til kommende drøftelse “Skærmbrug i skole og SFO” ved Frederikke

Indhold          Frederikkes skriftlige oplæg er lagt i drevmappen.

Diskussionen lægges på et kommende møde.

Til referat      Flere medlemmer ønsker, at skolen tager stilling til skærmbrug. Der er pt. oplevelser fra forældreside, hvor skærmen bruges ind i SFO-tiden. 

Forslag om, at der i drøftelserne skelnes mellem mobiler og computere, samt at eleverne og ansatte på skolen inddrages i drøftelserne. 

Vigtigt at drøfte, hvornår og hvordan skærme bruges konstruktivt og pædagogisk/didaktisk velbegrundet. 

Fokus på at lave en varieret skoledag og undervisning, hvor der både bruges digitale og analoge elementer.

Forslag om, at der afprøves nogle tiltag i en begrænset periode for at danne erfaringer. Forslag om, at der i drøftelserne tages udgangspunkt i anbefalingerne fra ministeriet til at lave en ”skærmpolitik”, der kan give handlerum til de ansatte.   

Det tages med til kommende møde, og deraf laves en plan. 

Stella og Lisbet melder sig til kommende ”arbejdsgruppe”.   

Ansvar           

 

Punkt 6

20 min           O: Orientering fra skolen

Indhold          Nyansættelser: Skolesekretær, frivillig overflytter

8. årgang - status

Fagfordeling status - prioriteringer i kommende skoleår

Skimmel status

Til referat      Skoleledelsen orienterede på de forskellige punkter.

Ny skolesekretær starter på skolen i juni. Mange (93!) ansøgere, og jobbet er tilbudt til en erfaren skolesekretær fra en af kommunens andre skoler. 

Der ansættes ny børnehaveklasseleder i næste uge. 

Kort orientering om status på nuværende 8. årgang, og et blik frem imod kommende skoleår på kommende 9. klasse. 

Fagfordeling er godt i gang. Lille nedsættelse i lærernes undervisnings-tid. Der fastholdes generelt de forskellige indsatser rundt i klyngerne – herunder arbejdes med en strukturering af støttesystemer. 

Der er foretaget forskellige indsatser ift. at fjerne skimmel i hovedbygningen. Der kan snart rykkes tilbage til kontorerne, der er blevet skimmelsaneret, og i det hele taget følges der op på og tages løbende kontroller af, at intensiv rengøring er tilstrækkeligt til at fjerne skimmelen. 

Ansvar           

 

Punkt 7

10 min           Evt.

Indhold          Skal afsluttende møde afvikles et andet sted end på Sabro Kro? Ledelsen undersøger. 

Til referat      

 

Punkt 8

5 min             Næste møde

Indhold          OBS på en status fra specialklasserne i de tre klynger. 

Til referat      

Ansvar           

 

Punkt 9

5 min             

Evaluering af mødet

Indhold          

Til referat