Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Sindu og Noah 7.a
Afbud:
Regin Øster
Mødedato: Mandag 22. januar 2024
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
15 min O: Nyt fra skolen
Indhold Opstart efter nytår
Proces med byggeri
Ny skolechef
Status på 8. årgang
Til referat - Lidt kaotisk med sne-opstart, men det blev hyggelige dage på skolen på trods af bøvl pba. snevejr.
- Der har været proces omkring kommende byggeri, hvor der har været møder med arkitekter, og deltagelse fra medarbejderside. De forslag, der kom frem på møderækken, er alle blevet indarbejdet i det udbudsmateriale, som kommer i spil i foråret 2024.
- Ny skolechef er fra 1. december Karina Corneliussen, der kommer fra en stilling som skolechef i Odder Kommune.
- Der blev givet status på 8. årgang efter det lille hold ikke længere er eksisterende.
- Eleverne orienterede:
Hvad gør vi med eksempelvis billedkunst, der foregår i hovedbygningen, mens mobilerne er låst inde i udskolingen? Bringes videre til udskolingen/RH.
Ansvar
Punkt 3
20 min O+D: Skoleudviklingssamtale
Indhold Skolen præsenterer proces for skoleudviklingssamtalen samt indsatsområde til fælles drøftelse og input fra skolebestyrelsen.
Til referat - Ledelsen orienterede om den kommende skoleudviklingssamtale, som afholdes den 28. februar. Foreløbige tanker ift. indhold kredser pt. om styrkelse af fællesskaber og reduktion af individuelle aftaler for mange af skolens børn. Skolebestyrelsen kommenterede på oplægget, og tænker, at det giver god mening, at der gribes fat i nævnte problemstilling.
Ansvar
Punkt 4
20 min D. Årsmøde - tema og mulig oplægsholder
Indhold - Overvejelse om, at arrangementet afvikles fra 19-21. Forslag om igen at gøre brug af Center For Digital Pædagogiks oplægsholdere.
Mødet afholdes den 28. maj kl. 19-21.
- Vi tager punktet på til næste møde – hvor vi også snakker bestyrelsesvalg.
Til referat
Ansvar
SPISNING 15 minutter
Punkt 5
40 min D+B: Opsamling fra sidste møde
Indhold Skole/hjemsamarbejde
- Hvordan kommer vi videre i processen?
- Revidering af princip og evt. kommunikationspolitik?
Skoleboden
- Justering af sortiment - hvem tager den og kontakt til Henrik?
Til referat - Skole/hjemsamarbejde
Opsamling fra seneste møde. Vi samler op efter pædagogisk aften.
- Skolebod: Sortiment godkendt. Umiddelbart mangler der forskellige elementer på Kanpla-appen, hvilket meldes tilbage til Olivias Køkken.
Ansvar
Punkt 6
20 min O: Kommende skoleår - første orientering
Indhold - Timefordelingsplan
- Procesplan for planlægning af skoleåret
- Drøftelse af evt. klassesammenlægninger
- Timefordelingsplan godkendt. Der kan laves justeringer i samarbejde mellem ledelse og medarbejdere, hvis det ønskes i forbindelse med planlægningsprocessen i foråret.
- Procesplan gennemgået.
- Der forventes ingen klassesammenlægninger til kommende skoleår.
Ansvar
Punkt 7
10 min D+B: Forslag af ændring: valg til skolebestyrelse
Indhold Forslag udsendt fra forvaltning (bilag)
Til referat - Drøftet og godkendt
Punkt 8
10 min D + B: Næste møde
Indhold Rolf deltager - input til, hvad I ønsker at høre om fra udskolingen.
Til referat - Mobiltelefoner og skærme/skærmtid
- Praksisfaglige valgfag – udbud af fag og erfaringer fra eksamen
- Trivsel hos de ældste – herunder fællesskaber hos de ældste
- Tilbagemelding fra pæd. aften
- Årsmøde og planlægning
Punkt 9
5 min D: Evt.
Indhold
Til referat - Drøftelse af tunge og fyldte skoletasker på mellemtrinnet pba. forældrehenvendelse. Drøftes med B-klyngen, og der sendes svar til afsender fra bestyrelsen.
Ansvar
Punkt 10
5 min
D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat - Fint møde. God tidsstyring, der sikrede, at vi var færdige lidt før tid 😊