Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 16. juni 2020

Deltagere:     , Lotte Kyvsgaard,

Pernille Døssing, Steen Nielsen, Jakob Lønvig, Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Camilla Korshøj, Regin Øster, Ditte Lyngby,

Afbud:           Jakob Monrad, Mikkel Graugaard

Mødedato:    Tirsdag den 16. juni 2020

Mødetid:       Kl. 17.00 – 18.30

 

Mødested:    Sabro Kro

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden

Indhold         

Til referat     

Ansvar          

 

Punkt 2

15 min          

Stemmetælling

 

Indhold          71 forældre afgav stemme til skolebestyrelsesvalget.

Resultat offentliggøres onsdag 17/6-20 på Aula

Til referat     

Ansvar          

 

 

Punkt 2

15 min           Kommende skoleår

Indhold          Ditte orienterer kort om indsatser, ansættelser m.m. -  og der er mulighed for at stille spørgsmål

 

Til referat      Orientering om kommende skoleår til skolebestyrelsen

-                     Udvidelse af minihold, så det dækker indskoling og mellemtrin

-                     Der er ansat lærer med håndværk/design og matematik  samt sko-lepædagog.

-                     9. årgang fortsætter med 3 klasser med få samlæste timer

-                     Struktur m.m. fastholdes

 

Ansvar          

 

Punkt 3

15 min           Inkluderende fællesskaber

Indhold          Skolebestyrelsen drøfter og der laves evt. input

 

Til referat      Der laves et svar i samarbejde med skolens LMU.

Nedenstående er skolebestyrelsens kommentarer:

Skolebestyrelsen bakker op om det værdimæssige i forslaget og bakker op om, at børn gerne skal have et tilbud i skoledistriktet.

Der udtrykkes bekymring for, om der kan skabes ens tilbud for eleverne i kommunen, da der er stor forskel på skolernes størrelse og økonomi.

Det gør det usikkert, hvorvidt der kan laves tilstrækkeligt gode faglige miljøer for sårbare børn på alle skoler.

Der er stor bekymring om, hvorvidt projektet er tilstrækkeligt finansieret – særligt i overgangsfasen.

Der udtrykkes ønske om en reel politisk høring, inden projektet sættes i gang.

Ansvar          

 

 

Punkt 4

5 min            

Rasmus Alenkær oplæg

Indhold          Afklaring af, hvad vi gør i kommende skoleår

Til referat      Rasmus Alenkær bookes til skolebestyrelsens årsmøde i slutningen af maj 2021. Ditte finder dato i samarbejde med Rasmus Alenkær

Ansvar          

 

Punkt 5

10 min           Møder i kommende skoleår

Indhold          De første møder fastlægges

 

Til referat      19. august 2020 kl. 17-20

Her konstituerer skolebestyrelsen sig og kommende møder aftales.

Husk punktet ”Talepapir til forældremøder”

Ansvar          

 

Punkt 6

15 min           D: Evaluering af årets arbejde

Indhold          Hvad gik godt og hvad kunne gøres bedre?

Hvad tager vi med til en ny skolebestyrelse?

Til referat      Vigtigt med god tid, når der drøftes spændende emner

Fokus på gode processer, hvor der er tid til at komme godt rundt om tema-erne.

Vi har fået fordelt punkterne bedre, så der har været god energi i møderne f.eks. godt at der kun revideres ét princip ad gangen.

Godt med formøder, hvor bestyrelsen kommer med input til temaer, som man ønsker drøftet

Vigtigt at skolebestyrelsesmedlemmer holdes mere i hånden, når der intro-duceres mere vanskelige ting, som kræver stillingtagen: Timefordelingsplan, budget m.m.

 

Drøftelser i kommende skoleår

Det ønskes, at skolebestyrelsen får mulighed for at drøfte overgange som tema, med fokus på, at medarbejderne får mulighed for at være en del af drøftelserne.

Konfirmationsforberedelse og kommunikation fra skolen.

Ansvar          

 

 

Punkt 7

                      D: Evaluering af mødet

 

Indhold         

Til referat     

Ansvar