Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 16. september 2021

Deltagere:    Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, , Niels Høiberg Mousten 7. a,  Camilla Korshøj Schibby, , Rolf Høtoft Houmøller, Ditte Lyngby

Afbud: Kristine Aagaard Hjelmager 9.a (sender suppleant), Carsten Normann, Else Ladekjær, Regin Øster

 

Mødedato:   Onsdag den 6. oktober 2021

Mødetid:      Kl. 17.00-19.00

Møde for forældrerepræsentanter kl. 19.00-20.00

Mødested:    Mødelokalet bygning D                    

Da mødet er forkortet, er der bestilt smørrebrød, som vi kan spise i løbet af mødet


Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min            B: Godkendelse af dagsorden   

 

Punkt 2

40 min          O: Oplæg om Maker Space

Indhold         Mads Gylling og Ditte laver oplæg om Maker Space som inspiration til arbejdet med princip omkring IT

Til referat     Oplæg om Maker Space og besøg i de lokaler, der er under opbygning.

Forældrerepræsentanter skal forud for næste møde drøfte princip om IT med fokus på

•                    Brug af IT i leg og læring – særligt i indskoling/SFO

•                    Mobilregler – vigtigt at skolen kan lave tiltag efter behov

•                    At passe på skolens udstyr: BYOD kontra udlån af udstyr. Der passes ikke særligt godt på udstyret, hvilket medvirker til, at det udstyr, der udlånes ikke er helt nyt.

 

Punkt 3

 15 min          O. Principgennemgang skoleperspektiv

Indhold         Gennemgang af principper fra skoleperspektiv

Til referat     Følgende principper ønsker medarbejderrepræsentanter og ledelse diskuteret og eventuelt justeret.

•                    1.2 Princip for undervisningsdifferentiering og holddannelse (afventer udmelding vedr. regler for skoleåret 21/22)

•                    1.4 SFO (drøftes først af SFO-personale)

•                    1.5 Understøttende undervisning/holdtimer (afvente evt. æn-dringer)

•                    4.1 Underretning om elevernes udbytte (elevplanen – afventer evt. ændringer)

•                    4.2 Den åbne skole (kan justeres)

•                    4.3 PLC (ikke obligatorisk – afventer evt. ændringer)

•                    5.3 Organisering (kan udgå eller gennemgås)

 

Punkt 4

10 min          B: Godkendelse af princip: Samarbejde mellem skolens forældre

(udkast fra sidste møde er vedhæftet)

Indhold        

Til referat     Princippet godkendes.

 

Punkt 5

15 min          O+D: Den nationale elevtrivselsmåling

Indhold         Resultaterne gennemgås overordnet

Orientering om skolens arbejde med resultaterne

Til referat     Den nationale trivselsmåling er obligatorisk og gennemføres hvert år.

Når skolen får resultaterne gennemgår afdelingslederne egen afdeling og resultaterne drøftes i lederteamet.

Alle teams gennemgår resultaterne for egen årgang og lære-re/pædagoger bruger resultaterne fra egen klasse i deres daglige trivselsarbejde. Hvis relevant drøftes resultaterne på forældremøde.

De overordnede resultater blev gennemgået for skolebestyrelsen.

Skolen har gode, stabile resultater på elevtrivselsmålingen.

 

Punkt 6

10 min          Tilbagemeldinger fra forældremøder

Indhold         Der har flere steder været positive tilkendegivelser om bestyrelses-medlemmernes deltagelse på forældremøderne

Forældrerepræsentanterne tilkendegiver, at det giver god mening at komme ud og møde forældrene.

Talepapir og slides fungerede – ikke mange spørgsmål og kommen-tarer generelt

Forslag om, at der skrives en kontaktperson fra teamet ind google drev arket, som forældrerepræsentanten kan tage kontakt til.

 

Punkt 6

15 min          D: Evt. og Næste møde

Indhold         Orientering om ansættelser til barselsvikariat

Til referat     Ditte orienterede om to barselsvikarer, der er ansat.

Punktet om mobbepolitik sættes på næste møde. 

 

Punkt 7

5 min            D: Evaluering af mødet