Deltagere: Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, , Niels Høiberg Mousten 7. a, Camilla Korshøj Schibby, , Rolf Høtoft Houmøller, Ditte Lyngby
Afbud: Kristine Aagaard Hjelmager 9.a (sender suppleant), Carsten Normann, Else Ladekjær, Regin Øster
Mødedato: Onsdag den 6. oktober 2021
Mødetid: Kl. 17.00-19.00
Møde for forældrerepræsentanter kl. 19.00-20.00
Mødested: Mødelokalet bygning D
Da mødet er forkortet, er der bestilt smørrebrød, som vi kan spise i løbet af mødet
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Punkt 2
40 min O: Oplæg om Maker Space
Indhold Mads Gylling og Ditte laver oplæg om Maker Space som inspiration til arbejdet med princip omkring IT
Til referat Oplæg om Maker Space og besøg i de lokaler, der er under opbygning.
Forældrerepræsentanter skal forud for næste møde drøfte princip om IT med fokus på
• Brug af IT i leg og læring – særligt i indskoling/SFO
• Mobilregler – vigtigt at skolen kan lave tiltag efter behov
• At passe på skolens udstyr: BYOD kontra udlån af udstyr. Der passes ikke særligt godt på udstyret, hvilket medvirker til, at det udstyr, der udlånes ikke er helt nyt.
Punkt 3
15 min O. Principgennemgang skoleperspektiv
Indhold Gennemgang af principper fra skoleperspektiv
Til referat Følgende principper ønsker medarbejderrepræsentanter og ledelse diskuteret og eventuelt justeret.
• 1.2 Princip for undervisningsdifferentiering og holddannelse (afventer udmelding vedr. regler for skoleåret 21/22)
• 1.4 SFO (drøftes først af SFO-personale)
• 1.5 Understøttende undervisning/holdtimer (afvente evt. æn-dringer)
• 4.1 Underretning om elevernes udbytte (elevplanen – afventer evt. ændringer)
• 4.2 Den åbne skole (kan justeres)
• 4.3 PLC (ikke obligatorisk – afventer evt. ændringer)
• 5.3 Organisering (kan udgå eller gennemgås)
Punkt 4
10 min B: Godkendelse af princip: Samarbejde mellem skolens forældre
(udkast fra sidste møde er vedhæftet)
Indhold
Til referat Princippet godkendes.
Punkt 5
15 min O+D: Den nationale elevtrivselsmåling
Indhold Resultaterne gennemgås overordnet
Orientering om skolens arbejde med resultaterne
Til referat Den nationale trivselsmåling er obligatorisk og gennemføres hvert år.
Når skolen får resultaterne gennemgår afdelingslederne egen afdeling og resultaterne drøftes i lederteamet.
Alle teams gennemgår resultaterne for egen årgang og lære-re/pædagoger bruger resultaterne fra egen klasse i deres daglige trivselsarbejde. Hvis relevant drøftes resultaterne på forældremøde.
De overordnede resultater blev gennemgået for skolebestyrelsen.
Skolen har gode, stabile resultater på elevtrivselsmålingen.
Punkt 6
10 min Tilbagemeldinger fra forældremøder
Indhold Der har flere steder været positive tilkendegivelser om bestyrelses-medlemmernes deltagelse på forældremøderne
Forældrerepræsentanterne tilkendegiver, at det giver god mening at komme ud og møde forældrene.
Talepapir og slides fungerede – ikke mange spørgsmål og kommen-tarer generelt
Forslag om, at der skrives en kontaktperson fra teamet ind google drev arket, som forældrerepræsentanten kan tage kontakt til.
Punkt 6
15 min D: Evt. og Næste møde
Indhold Orientering om ansættelser til barselsvikariat
Til referat Ditte orienterede om to barselsvikarer, der er ansat.
Punktet om mobbepolitik sættes på næste møde.
Punkt 7
5 min D: Evaluering af mødet