Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 23. oktober 2024

 

Deltagere:     Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Afbud:      Steen Nielsen

Mødedato:    23. oktober 2024

Mødetid:       17-20

Mødested:     Mødelokalet bygning D 

                      

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold          

Til referat      Godkendt

Ansvar           

 

Punkt 2

10 min           O: Nyt fra elevrådet

Indhold          

Til referat      Intet at bemærke

Ansvar           

 

Punkt 3

20 min           D: Opfølgning forældremøder - evaluering og opsamling på input

Indhold          Bestyrelsen: Fint oplæg til møderne. Enkelte spørgsmål fra forældre. Pas på tiden – også når der er andre udefra, såsom en politimand på 7. årgang. 

Personalet siger: Gode relevante emner i år – vigtigt med ”kød på”. Vigtigt at holde tiden af respekt for øvrigt program i klasserne. Fine præsentationer fra sb-medlemmerne. Kan der bruges en videopræsentation, som skærper tiden lidt?   

Til referat      

Ansvar           

 

Punkt 4

20 min           D: Tilsyn med mobilpolitik - forberedelse til novembermøde

                      Drøftelse af, hvad vi ønsker status på fra personale, elever og forældre?

Til referat      Hvor er der huller? Dilemmaer, som har været vanskelige at håndtere? Hvordan fungerer det/fungerer det ikke i hverdagen? Hvilken forandring har vi oplevet – godt og skidt? Problemer, hvor der mangles redskaber til at håndtere det? Praktiske udfordringer? Spørge til både smartwatches og til telefoner

Skal der laves en forældreundersøgelse ift. deres oplevelse af mobilpolitikken?  eller er det for tidligt af få disse svar fra forældrene, og hvad vil vi gøre ved det?!

Mest fokus på hvad medarbejderne har oplevet ift. politikken, men eleverne skal også spørges nu. Elevrødderne tilbyder at spørge rundt i klasserne. 

Ansvar           

 

SPISNING 15 minutter

 

Punkt 4

45 min           O: Information om specialklasser

                      Ditte informerer om specialklasser

-                     Visitation, sammensætning og økonomi

-                     Indhold og hverdag i skolens specialklasser.

-                     Enkeltintegrerede elever/mellemformer m.m.

Til referat      DL præsenterede diverse informationer om specialklasser generelt og om specialklasser på skolen.

Ansvar           

 

Punkt 5

15 min           O+D: Opsamling fra dialogmøde med forældreråd

Indhold          

Til referat      Der var 8 deltagere i mødet + deltagerne fra bestyrelsen. Tilbagemeldinger var blandt andet: 

- Stort ansvar der er lagt på forældrene ift. klassens trivsel mm. 

- Der er brug for at blive on-boardet: kan der laves en folder/hjemmeside/information med forventninger, gode råd og praktiske ting til forældrerådene. 

- ”Forældreudvikling”

- De fremmødte var glade for at mødes fysisk, så det bør fortsætte. Måske skal tidspunktet for mødet ændres.

Perspektiver på ovenstående blev drøftet i bestyrelsen, og der blev sendt et signal om, at bestyrelsen godt kan arbejde videre med samarbejdet med klasseforældre samt information.

Ansvar           


Punkt 6

15 min           O: Udkast procesplan 

1.                   Mobilpolitik

2.                   Brug af skærme/digitale enheder i SFO

3.                   Brug af skærme/digitale enheder i undervisningen

Herunder forberedelse til kommende møde - hvad vil vi gerne vide fra Birgit?

Indhold          Plan ligger i drev. Den er fin, og procesplan hermed godkendt! 

Ønsker til SFO-præsentation: 

Mobilpolitik, hvordan opleves det i SFO? Hvilke forandringer? Hvordan bruger de skærme/mobiler mv.? Har SFOen ønsker til kommende arbejde med devices?

Opfølgning på Broen – hvordan er det gået i forårets bro-forløb? 

Til referat      

 

Punkt 7

10 min           B: Nye datoer i foråret - husk kalender

Indhold          Mandag 27/1

Tirsdag 25/2

Onsdag 26/3

Tirsdag 29/4

Tirsdag 27/5

Torsdag 19/6 (ude af huset)

Til referat      

 

Punkt 8

10 min           

Evt.

Indhold          - Ansættelser – der er ansat en barselsvikar til tysk/hist på mellemtrinnet, samt en lærer til engelsk/dansk på mellemtrinnet, og en lærer til idræt/matematik til udskolingen. 

- Opdatering hjemmeside - nogle mangler stadig. Skal sendes til Jakob. 

- Dagens melding omkring forbud mod SnapChat på en skole, hvor de er lavet restriktioner ift. brugen af sociale medier. Blev drøftet, men bestyrelsen ønsker ikke at gå en tilsvarende vej.

Til referat      

 

Punkt 9

5  min            B: Til kommende møde

Indhold          5. november - dialogmøde (tilmelding) (5 tilmeldte)

Princip Behandling - Princip for mad og måltider 

Opsamling fra dialogmøde

Besøg af Birgit: Førskole, SFO (herunder skærme og mobiler)

Tilsyn mobilpolitik (fra personale, elev- og forældreperspektiv)

Til referat      

Ansvar           

 

Punkt 10

5 min             

Evaluering af mødet

Indhold          

Til referat