Deltagere:
Steen Nielsen, Frederikke Stannow (online), Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Camilla Korshøj Schibby, Re-gin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud:
Pernille Døssing, Else Ladekjær
Mødedato: Tirsdag den 23. august – 2022
Mødetid: Kl. 17.00-18.30 fælles – herefter møde for forældrerepræsentanter
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold Godkendt
Til referat Steen indleder mødet, som længst siddende medlem af bestyrelsen.
Ansvar
Punkt 2
10 min D+B: Velkommen til Stella og konstituering af skolebestyrelsen
Indhold Valg af formand og næstformand
Til referat Lisbet formand – valgt uden modkandidater! Tillykke.
Else næstformand – valgt uden modkandidater! Tillykke.
Lisbet overtager mødeledelsen herfra.
Ansvar
Punkt 3
15 min O: Skoleåret 23/24
Indhold Meddelelsesbog
Nye nationale færdighedstest
Skolefest(ival)
Til referat Skoleledelsen informerede.
- Meddelelsesbogen: bruges regelmæssigt og mindst 1 gang årligt.
1. år er et ”prøveår”. Bliver placeret i Aula under ”Sikre filer”.
Dansk/matematik indgår. Beslutning om at skolens kommunikations-politik justeres, så elevplaner erstattes af meddelelsesbog
- Den nationale færdighedstest
Afløses af lineære prøver. De er først klar i skoleåret 2026 – der er indtil da overgangsprøver.
- Skolefest(ival)
Afvikles torsdag i uge 41. Vi kan ikke være i hallen, så det vil være spredt ud på hele skolens område. Forberedelse i årgange på skolen mandag til torsdag. Torsdag afsluttes festivalen med forældrebesøg og elevpræsentationer på skolens område.
Punkt 4
15 min O: Budgetforslag Favrskov kommune
Indhold Orientering om forslag til reduktionsblokke Børn og Skole
Drøftelse og høringssvar på møde i september (deadline 21/9-22)
I kan se mere på https://favrskov.dk/budget
Til referat Skoleledelsen orienterede. Budgetforslagene bærer præg af besparelser, og ingen udvidelser. Skoleledelsen gennemgik de forslag, som umiddelbart fremstår mest relevante for skolen/skolebestyrelsen.
Der er bestyrelsesmøde inden deadline for budgetforslaget, og bestyrelsen har mulighed for at orientere sig mere i de enkelte budgetforslag inden mødet. De udsendes opdateret budgetforslag ca. d. 7. september efter budgetseminar for byrådet, samt politiske forhandlin-ger. Skolebestyrelsesmedlemmer skriver til Jakob inden næste møde, hvis de har yderligere ønsker til høringssvaret.
Punkt 5
5 min O+B: Dialogmøde med skolebestyrelse
Indhold Tirsdag 6. september kl. 19.00-21.30 i Inside Hammel
Temaet for mødet bliver kvalitet i skolen – med fokus på skole/hjem-samarbejdet. Programmet kommer senere.
Afklaring af deltagere
Til referat Deltagere: Else, Regin, Camilla, Lisbet, (Stella, Steen)
Punkt 6
25 min D+B: Kommende forældremøder
Oversigt vedhæftet dagsorden
Indhold Fordeling
Indhold – antimobbestrategi og fokus på fællesskaber
Oplæg
Til referat - Forældrerepræsentanterne har fordelt de forskellige årganges forældremøder mellem sig.
- Ditte udsender forslag til indhold/talepapir/oplæg. Fokus på anti-mobbestrategi, fællesskaber, samt bestyrelsens generelle funktion og arbejdsområder.
Punkt 7
10 min B: Datoer for kommende møder indtil nytår (husk kalender)
Indhold Forslag mødedatoer 2022:
Mandag den 19. september (budgethøring 7.-20. sep)
Tirsdag 1. november
Torsdag 8. december
(Pædagogisk aften 13. september 2022)
Til referat Ovenstående datoer er besluttet som mødedatoer.
Mødetid fortsat 17-20.
Bestyrelsen er velkomne til pæd. aften 13. september. Tilmelding til Ditte.
Ansvar
Punkt 8
5 min D + B: Næste møde
Indhold Elevprognoser og mulige skolestartere 23/24
Pixioplæg om skolebestyrelsesarbejde samt drøftelse af emneliste
Høringssvar budget
Til referat
Punkt 9
5 min
D: Evt.
Indhold
Til referat
Ansvar
Punkt 10
5 min
D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat