Skolebestyrelsesmøde 29. april 2025
Haldum-Hinnerup Skolen
Deltagere:
David Peter Schmidt (1. supl), Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Camilla Korshøj Schibby, Tobias 7.c, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud:
Rikke Hansen, Aske 7.a
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt - og velkommen til David.
Ansvar
Punkt 2
15 min O+D: Skoleudviklingssamtale 2025
Indhold Ditte og Jakob præsenterer tema og data til årets skoleudviklingssamtale, som afvikles 15. maj 2025
Til referat
Skoleledelsen orienterede om den kommende samtale. Fra næste skoleår har SB-medlemmer ret til at deltage i skoleudviklingssamtalen. I år har samtalen mere karakter af en læringssamtale, der er fremkommet på baggrund af et ledelsesfokus og tilhørende dataindsamling.
På baggrund af den data ses, at de faglige resultater er lidt dalende på skolen, og derfor er fokus i samtalen på, hvordan vi kan skabe bedre læringsmiljøer, hvor der også kan ses en stigning i de faglige resultater.
Skoleledelsen følger op på kommende SB-møde og giver tilbageløb til bestyrelsen på, hvordan samtalen er forløbet.
Ansvar
Punkt 3
10 min O: Nyt fra elevrådet
Til referat Der har desværre ikke været afholdt elevrådsmøde siden sidste bestyrelsesmøde.
Ansvar
Punkt 4
20 min O+D: Elevtrivselsmålingen
Indhold Orientering om proces
Resultater drøftes
Vedhæftet rapporter for 0.-3. årgang samt 4.-9. årgang
Til referat
Skoleledelsen orienterede om resultaterne på den årlige elevtrivselsmåling. Er sendt ud til medarbejderne/teams, således at teams i samarbejde med ledelsen kan arbejde videre med trivselsarbejdet.
Tæt på status quo i resultaterne på 4.-9. årgang.
Særlig opmærksomhed på toiletter og rengøringen. Bestyrelsen vil gerne arbejde videre med området, og evt. kan elevrådet inddrages.
Bemærkning om, at flere af resultaterne kan kræve yderligere undersøgelse – herunder spørgsmål om mobning, drilleri, følelsen af at være alene osv.
Ansvar
SPISNING 15 minutter
Punkt 5
40 min D: Værdiproces
Indhold Orientering fra værdiproces på pædagogisk dag
Skolebestyrelsens input til fremtidens H-H Skole - hvilke værdier er vigtige fra et forældreperspektiv?
Til referat
Skoleledelsen fortalte, hvordan lørdagens pædagogiske dag forløb, og resultaterne af de foreløbige drøftelser i personalegruppen blev præsenteret for bestyrelsen.
Derefter drøftelse blandt bestyrelsesmedlemmerne.
Flere skolebestyrelsen bemærker, at de havde et ønske om, at de fra starten kunne være inddraget i processen med udarbejdelsen af skolens værdier.
Forslag om, at der foregår en yderligere drøftelse blandt forældregruppen, måske på efterårets møde med forældrerådsrepræsentanter m.fl.
Der kan også gives en orientering på kommende forældremøder om værdiprocessen.
Forslag om, at bestyrelsen mødes og laver proces inden sommerferien. DL fører bestyrelsen igennem en proces.
Ansvar
Punkt 6
15 min B: Tilbagemeldinger på princip for brug af digitale devices
Indhold Evt. ændringer og efterfølgende godkendelse
Til referat Punktet skubbes, og i stedet får arbejdsgruppen en skriftlig tilbagemelding fra drøftelserne.
Punkt 7
15 min
O: Tilbagemelding vedr. kommunikationspolitik
Indhold Kort orientering om medarbejderinput til kommunikationspolitik
Aftaler for udvalget
Til referat Skoleledelsen gav tilbagemelding på medarbejdernes ønsker til kommende kommunikationspolitik.
Arbejdsgruppe: Pernille, Ditte, Stella
Punkt 8
15 min Nyt fra skolen
Indhold Status planlægning af kommende skoleår
- Orientering om 0. klasse. Opbakning til at lave 4 0. klasser, og derfor ansatte en ny børnehaveklasseleder.
Der er behov for 2 barselsvikarer på lærersiden og stillingerne slås op. Derudover søges en skolepædagog, en SFO-pædagog og en medhjælper i SFO.
Opbakning fra bestyrelsen til ledelsens dispositioner.
Byggeri
– Udbedring af mangelarbejde pågår i A-klyngen. Byggeriet i B-klyngen skrider planmæssigt frem. Anlægsarbejder er netop begyndt nu ved både A og B.
Økonomi – 3 budgetforslag indsendt til Favrskov budgettet.
H-H: Forventet overskud med fra 2024, + et stigende elevtal med bedre fordeling på årgangene giver øgede økonomiske muligheder for at lave prioriteringer det kommende år. Herunder ansættelser i indskolingen.
Til referat
Punkt 9
5 min Evt.
Indhold
Til referat Lisbet deltager i møde omkring skoleøkonomi med de andre skoler.
Lisbet og Carsten deltager i møde med Favrskov Lærerforening.
Ansvar
Punkt 10
5 min
Evaluering af mødet
Indhold
Til referat Godt møde – flot tidsstyring. Godt, at vi i fællesskab og positiv ånd kom videre fra punkt 5 😊