Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 29. april 2025

Skolebestyrelsesmøde 29. april 2025 
Haldum-Hinnerup Skolen

Deltagere:

David Peter Schmidt (1. supl), Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Camilla Korshøj Schibby, Tobias 7.c, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Afbud:           

Rikke Hansen, Aske 7.a                   

Mødetid:       17-20

Mødested:     Mødelokalet bygning D 

                      

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold          

Til referat      Godkendt - og velkommen til David. 

Ansvar           

 

Punkt 2

15 min           O+D: Skoleudviklingssamtale 2025

Indhold          Ditte og Jakob præsenterer tema og data til årets skoleudviklingssamtale, som afvikles 15. maj 2025

Til referat      
Skoleledelsen orienterede om den kommende samtale. Fra næste skoleår har SB-medlemmer ret til at deltage i skoleudviklingssamtalen. I år har samtalen mere karakter af en læringssamtale, der er fremkommet på baggrund af et ledelsesfokus og tilhørende dataindsamling. 

På baggrund af den data ses, at de faglige resultater er lidt dalende på skolen, og derfor er fokus i samtalen på, hvordan vi kan skabe bedre læringsmiljøer, hvor der også kan ses en stigning i de faglige resultater. 

Skoleledelsen følger op på kommende SB-møde og giver tilbageløb til bestyrelsen på, hvordan samtalen er forløbet. 

Ansvar           

 

Punkt 3

10 min           O: Nyt fra elevrådet

                      

Til referat      Der har desværre ikke været afholdt elevrådsmøde siden sidste bestyrelsesmøde.

Ansvar           

 

Punkt 4

20 min           O+D: Elevtrivselsmålingen

Indhold          Orientering om proces

Resultater drøftes

Vedhæftet rapporter for 0.-3. årgang samt 4.-9. årgang

Til referat      
Skoleledelsen orienterede om resultaterne på den årlige elevtrivselsmåling. Er sendt ud til medarbejderne/teams, således at teams i samarbejde med ledelsen kan arbejde videre med trivselsarbejdet.

Tæt på status quo i resultaterne på 4.-9. årgang.

Særlig opmærksomhed på toiletter og rengøringen. Bestyrelsen vil gerne arbejde videre med området, og evt. kan elevrådet inddrages.   

Bemærkning om, at flere af resultaterne kan kræve yderligere undersøgelse – herunder spørgsmål om mobning, drilleri, følelsen af at være alene osv. 

Ansvar           

 

SPISNING 15 minutter

 

Punkt 5

40 min           D: Værdiproces

Indhold          Orientering fra værdiproces på pædagogisk dag

Skolebestyrelsens input til fremtidens H-H Skole - hvilke værdier er vigtige fra et forældreperspektiv?

Til referat      
Skoleledelsen fortalte, hvordan lørdagens pædagogiske dag forløb, og resultaterne af de foreløbige drøftelser i personalegruppen blev præsenteret for bestyrelsen. 

Derefter drøftelse blandt bestyrelsesmedlemmerne. 

Flere skolebestyrelsen bemærker, at de havde et ønske om, at de fra starten kunne være inddraget i processen med udarbejdelsen af skolens værdier. 

Forslag om, at der foregår en yderligere drøftelse blandt forældregruppen, måske på efterårets møde med forældrerådsrepræsentanter m.fl. 

Der kan også gives en orientering på kommende forældremøder om værdiprocessen. 

Forslag om, at bestyrelsen mødes og laver proces inden sommerferien. DL fører bestyrelsen igennem en proces. 

Ansvar           

 

Punkt 6

15 min           B: Tilbagemeldinger på princip for brug af digitale devices

Indhold          Evt. ændringer og efterfølgende godkendelse

 

Til referat      Punktet skubbes, og i stedet får arbejdsgruppen en skriftlig tilbagemelding fra drøftelserne. 

 

Punkt 7

15 min 

                      O: Tilbagemelding vedr. kommunikationspolitik

Indhold          Kort orientering om medarbejderinput til kommunikationspolitik

Aftaler for udvalget

Til referat      Skoleledelsen gav tilbagemelding på medarbejdernes ønsker til kommende kommunikationspolitik. 

Arbejdsgruppe: Pernille, Ditte, Stella 

 

Punkt 8

15 min           Nyt fra skolen

Indhold          Status planlægning af kommende skoleår

- Orientering om 0. klasse. Opbakning til at lave 4 0. klasser, og derfor ansatte en ny børnehaveklasseleder. 

Der er behov for 2 barselsvikarer på lærersiden og stillingerne slås op. Derudover søges en skolepædagog, en SFO-pædagog og en medhjælper i SFO. 

Opbakning fra bestyrelsen til ledelsens dispositioner. 

Byggeri 

– Udbedring af mangelarbejde pågår i A-klyngen. Byggeriet i B-klyngen skrider planmæssigt frem. Anlægsarbejder er netop begyndt nu ved både A og B. 

Økonomi – 3 budgetforslag indsendt til Favrskov budgettet. 

H-H: Forventet overskud med fra 2024, + et stigende elevtal med bedre fordeling på årgangene giver øgede økonomiske muligheder for at lave prioriteringer det kommende år. Herunder ansættelser i indskolingen.

Til referat

                      

Punkt 9

5 min             Evt.

Indhold          

Til referat      Lisbet deltager i møde omkring skoleøkonomi med de andre skoler. 

Lisbet og Carsten deltager i møde med Favrskov Lærerforening. 

Ansvar           

 

Punkt 10

5 min             

Evaluering af mødet

Indhold          

Til referat      Godt møde – flot tidsstyring. Godt, at vi i fællesskab og positiv ånd kom videre fra punkt 5 😊