Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Sindu og Noah 7.a
Afbud: Regin Øster
Mødedato: 24.10.2023
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt!
Ansvar
Punkt 2
5 min Velkommen til elevrepræsentanter Sindu og Noah fra 7.a
Indhold
Til referat Præsentationsrunde. Velkommen!
Ansvar
Punkt 3
15 min D: Skoleboden udvalg m.m.
Indhold Drøftelse forud for, at Henrik kommer på næste møde.
Gennemsyn af første kontrakt.
Hvad er vigtigt for os at drøfte med Henrik?
Til referat Elevrådet har drøftet ønsker og forbedringsforslag. De har lavet en liste med forslag til varme retter (herunder ”dagens varme ret”) + salatbar.
Sundhedsvinklen – hvordan er hygiejnen ift. brug af handsker, håndvask mm. hos de ansatte?
Kan der gøres noget ved madens pris kontra kvalitet?
Hvordan håndteres rygning blandt de ansatte?
Allergikere – hvordan er tilbuddet til dem? Selvom, der ikke er mange elever med allergi…
Køsystemet opleves langsomt og en smule ineffektivt – kan der gøres noget?
Er der tilstrækkeligt mad til udskolingseleverne, når indskoling og mellemtrin har været der?
Der er gode erfaringer og tilbagemeldinger fra dem, der har en opgave i Boden.
Opmærksomhed på de beskrivelser, som står i den fungerende kontrakt med boden, og hvorvidt den stadig fungerer. Efter drøftelse bør den nok revideres i samarbejde med Henrik.
Historisk set besluttede man i bestyrelsen, at man ikke ville understøtte boden med økonomi fra skolen, der i stedet skal gå til det pædagogiske personale.
Ansvar
Punkt 4
15 min D: Tiltag for mere sikre parkeringspladser
Indhold Hvad kan vi gøre for at skabe bedre sikkerhed på p-pladsen?
Evt. nedsættelse af udvalg
Til referat Der opleves flere problemer ved parkeringspladsen. Der er en særlig opmærksomhed på elever, der kommer ud fra/sættes af ved biler, og som skal passere parkeringspladsen for at komme ind til klyngerne.
JM vender tilbage med svar til Trafik og Veje samt diverse ønske om forskellige småjusteringer- herunder kys/kør ved buslommen samt markeringer/forgængerfelt et par steder på parkeringspladsen.
Skal ses i sammenhæng med skolens kapacitetsudvidelser i øvrigt.
Ansvar
Punkt 5
20 min O+D: Opsamling forældremøder og møde for klasseforældreråd
Indhold Forældremøder – det gik godt 😊
Klasseforældreråd – en god aften. Der var et pænt fremmøde på 19, og næsten alle årgange var repræsenteret. God snak blandt de fremmødte, blandt andet om, hvilke forventninger der stilles til forældrene. Overvejelser om at gøre det oftere og til en fast tradition.
Til referat
Ansvar
Punkt 6
20 min O+D: Status kapacitetsudvidelse
Indhold Ditte og Jakob orienterer fra møde med forvaltning og arkitekter.
Til referat Præsentation af de foreløbige tanker fra arkitekter. Der har været møder, og der er givet sparring på forslag. Der kommer en inddragende proces med forskellige muligheder for at påvirke de endelige beslutninger.
Ansvar
Punkt 7
10 min O: Samarbejde med andre skolebestyrelser i kommunen.
Indhold
Til referat Forslag fra andre bestyrelser om, at der skulle etableres et tættere samarbejde på tværs af kommunens skolebestyrelser.
Ansvar
Punkt 8
30 min O+ D: Opfølgning Broen
Indhold Birgit orienterer
Tanker ift. kommende Bro-forløb
Drøftelse af tiltag
Til referat Udskydes
Ansvar
Punkt 9
25 min O+D:
Status indskoling/SFO herunder skærme og mobiler i indskolingen
Indhold Birgit orienterer
Til referat Udskydes
Ansvar
Punkt 10
5 min D+ B: Næste møde
Indhold Dialogmøde 7/11-23
Broen – (udskudt fra møde den 24. oktober)
Temamøde om Skole/hjemsamarbejde.
Besøg fra Olivias køkken
Til referat Dialogmøde – deltagelse fra: Stella, Rikke, Lisbet, RE og CKA
Punkt 11
5 min D: Evt.
Indhold Henvendelse fra forældre
Til referat Drøftet og håndteret
Ansvar
Punkt 12
5 min
D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat