Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 24. oktober 2023

Deltagere:    Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Sindu og Noah 7.a

Afbud:          Regin Øster

Mødedato:    24.10.2023

Mødetid:       17-20

Mødested:    Mødelokalet bygning D 

                  

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold          

Til referat      Godkendt!

Ansvar           

 

Punkt 2

5 min             Velkommen til elevrepræsentanter Sindu og Noah fra 7.a

Indhold          

Til referat      Præsentationsrunde. Velkommen!

Ansvar           

 

Punkt 3

15 min           D: Skoleboden udvalg m.m.

Indhold          Drøftelse forud for, at Henrik kommer på næste møde.

Gennemsyn af første kontrakt.

Hvad er vigtigt for os at drøfte med Henrik?

Til referat      Elevrådet har drøftet ønsker og forbedringsforslag. De har lavet en liste med forslag til varme retter (herunder ”dagens varme ret”) + salatbar. 

Sundhedsvinklen – hvordan er hygiejnen ift. brug af handsker, håndvask mm. hos de ansatte? 

Kan der gøres noget ved madens pris kontra kvalitet? 

Hvordan håndteres rygning blandt de ansatte? 

Allergikere – hvordan er tilbuddet til dem? Selvom, der ikke er mange elever med allergi… 

Køsystemet opleves langsomt og en smule ineffektivt – kan der gøres noget? 

Er der tilstrækkeligt mad til udskolingseleverne, når indskoling og mellemtrin har været der? 

Der er gode erfaringer og tilbagemeldinger fra dem, der har en opgave i Boden.

Opmærksomhed på de beskrivelser, som står i den fungerende kontrakt med boden, og hvorvidt den stadig fungerer. Efter drøftelse bør den nok revideres i samarbejde med Henrik.

Historisk set besluttede man i bestyrelsen, at man ikke ville understøtte boden med økonomi fra skolen, der i stedet skal gå til det pædagogiske personale. 

Ansvar           

 

Punkt 4

15 min           D: Tiltag for mere sikre parkeringspladser

Indhold          Hvad kan vi gøre for at skabe bedre sikkerhed på p-pladsen?

Evt. nedsættelse af udvalg

Til referat      Der opleves flere problemer ved parkeringspladsen. Der er en særlig opmærksomhed på elever, der kommer ud fra/sættes af ved biler, og som skal passere parkeringspladsen for at komme ind til klyngerne.

JM vender tilbage med svar til Trafik og Veje samt diverse ønske om forskellige småjusteringer- herunder kys/kør ved buslommen samt markeringer/forgængerfelt et par steder på parkeringspladsen. 

Skal ses i sammenhæng med skolens kapacitetsudvidelser i øvrigt.   

Ansvar           

 

Punkt 5

20 min           O+D: Opsamling forældremøder og møde for klasseforældreråd

Indhold          Forældremøder – det gik godt 😊 

Klasseforældreråd – en god aften. Der var et pænt fremmøde på 19, og næsten alle årgange var repræsenteret. God snak blandt de fremmødte, blandt andet om, hvilke forventninger der stilles til forældrene. Overvejelser om at gøre det oftere og til en fast tradition. 

Til referat      

Ansvar           

 

Punkt 6

20 min           O+D: Status kapacitetsudvidelse

Indhold          Ditte og Jakob orienterer fra møde med forvaltning og arkitekter.

Til referat      Præsentation af de foreløbige tanker fra arkitekter. Der har været møder, og der er givet sparring på forslag. Der kommer en inddragende proces med forskellige muligheder for at påvirke de endelige beslutninger. 

Ansvar           

 

Punkt 7

10 min           O: Samarbejde med andre skolebestyrelser i kommunen.

Indhold          

Til referat      Forslag fra andre bestyrelser om, at der skulle etableres et tættere samarbejde på tværs af kommunens skolebestyrelser. 

Ansvar           

 

Punkt 8

30 min           O+ D: Opfølgning Broen

Indhold          Birgit orienterer

Tanker ift. kommende Bro-forløb

Drøftelse af tiltag

Til referat      Udskydes

Ansvar           

 

Punkt 9

25 min           O+D: 

Status indskoling/SFO herunder skærme og mobiler i indskolingen

Indhold          Birgit orienterer

Til referat      Udskydes

Ansvar            

 

Punkt 10

5 min             D+ B: Næste møde

Indhold          Dialogmøde 7/11-23

Broen – (udskudt fra møde den 24. oktober) 

Temamøde om Skole/hjemsamarbejde.

Besøg fra Olivias køkken

Til referat      Dialogmøde – deltagelse fra: Stella, Rikke, Lisbet, RE og CKA 

 

Punkt 11

5 min             D: Evt.

Indhold          Henvendelse fra forældre

Til referat      Drøftet og håndteret

Ansvar           

 

Punkt 12

5 min             

D: Evaluering af mødet

Indhold          

Til referat