Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby, Rolf Houmøller,
Simon og Noah 7.a
Afbud: Carsten Normann
Mødedato: 11. april 2024
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
40 minutter O+D: Udskolingen
Indhold - Generelt om udskolingen
- Trivsel hos de ældste elever
- Mobiler og skærme
Til referat Elevrepræsentanter og udskolingsleder fortalte om overgangen/ændringer fra mellemtrinnet, det særlige ved at være i udskolingen, dagligdagen i udskolingen, traditioner i løbet af året, frikvarterer, det digitale liv, trivsel osv.
Fra elevrådet - ny ordning med bordtennisbat er iværksat.
Arrangement med bagning og støtte til børn og unge i Israel/Palæstina afvikles i slutningen af april.
Ansvar Rolf og elevrepræsentanter
Punkt 3
20 minutter O+D: Principper for samarbejde mellem skole og hjem
Indhold Input fra pædagogisk aften og pædagogisk dag
Fælles drøftelse af proces
Nedsættelse af arbejdsgruppe
Til referat Ledelsen orienterede om, at der er afholdt 3 pædagogiske arrangementer med fokus på samarbejde mellem skole og hjem/forældrekontakt og tilhørende kommunikation. Der blev på baggrund af skolens drøftelser givet bud på forskellige hovedelementer som indtænkes i kommende princip; fokus på fællesskabet, tillid, samtænkes med kommunikationspolitik.
Nedsætning af arbejdsgruppe, så det kan præsenteres på forældremøder i starten af kommende skoleår.
Ansvar
ca. 18.05: Spisning 15 minutter
Punkt 4
15 min O: Skoleudviklingssamtale - tilbagemelding
Indhold Skoleudviklingssamtale afviklet 28. februar
Tilbagemelding om samtale og afledte tiltag.
Til referat Skoleledelsen informerede om processer på fællesmøder, klyngemøder og til skoleudviklingssamtalen, hvor der har været særligt fokus på ”særaftaler” for den enkelte elev i fællesskabet.
Vi sætter punktet på til yderligere drøftelse på et senere møde. Forslag om en ”Fællesskabspolitik”.
Ansvar
Punkt 5
10 min O: Høringssvar tandpleje
Indhold Kort orientering fra Lisbet, Pernille, Frederikke og Stella.
Til referat En udvalgt gruppe af forældrerepræsentanterne har indgivet et høringssvar vedrørende evt. centralisering af tandplejen.
Ansvar
Punkt 6
30 min B: Årsmøde og valg
Indhold Oplægsholder er booket (Frederikke)
Valg
Den enkelte skolebestyrelse beslutter, om valg af forældrerepræsentanter foregår på et valgmøde eller skriftligt på skolen eller elektronisk.
Følgende er på valg:
2020-2024
Carsten Normann
Else Ladekjær/Rikke
Frederikke Stannov
Invitation og tilmelding
Til referat Der er lavet invitationer, som ligger i Drev-mappen. Der laves opslag forskellige steder – herunder Aula - og forældrerådene benyttes til at sprede budskabet. Der laves reminder 14 dage før.
Rikke og Frederikke genopstiller.
Valghandling – Der kan kun stemmes på valgmødet.
Ansvar
Punkt 7
30 min D+B: Forslag til Favrskov Kommunes budget 2025-28
Indhold Udvidelser og besparelser (se mail fra 12. marts 2024)
Til referat Der er lagt op til et fortsat fokus på en langsigtet holdbar økonomi i Favrskov Kommune, og derfor er der tænkt i reduktioner på 24 mio., mens der er lagt op til udvidelser på 12 millioner.
Der er som tidligere en proces, hvor forvaltningen agerer sluse på de forskellige forslag. Drift og anlæg indenfor velfærdsområder prioriteres højest. (flere børn, flere ældre etc.)
Forslag fra skolen:
Cykelstativer, belægning ved skolen, uv.assistenter,
Punkt 8
20 min Nyt fra skolen
Indhold Status økonomi - hvad vi ved indtil nu..
Status bygninger (skimmelsvamp, renovering og byggeri)
Ansættelser m.m.
Skolebod og madplan
Til referat Økonomi – besparelser fra budget 2024, som vil have/har indflydelse. (rammebesparelse, komp. for langtidssygdom mv.)
Ledelsen arbejder med planlægning af kommende skoleår- håber, at alle fag kan dækkes og teams kan sammensættes med de rette kompetencer. Vi håber at kunne løse med de folk, vi har i huset.
Der er en økonomisk ubalance og et pres på vores antal af takstbetalingselever. Lille stigning i elevantal. Vi afventer fortsat forskellige ekstra støttetimer.
Bygninger:
Tilbygning – følger planen, udbud i morgen fredag, giver byggerod og en masse praktiske udfordringer. Der skal samtidig etableres ny ventilation (i særligt bygning A og B) og til dels hovedbygningen. Alt ovenstående kræver smidige løsninger ift. elever og lokaler på skolen.
Skimmelsvamp/fugt i hovedbygningen – skoleledelsen orienterede om fugtproblemer og skimmelsvamp i hovedbygningen.
Ansættelser – opslag om ny skolesekretær.
Punkt 9
5 min D + B: Næste møde
Indhold
Til referat Input til formandens beretning til årsmødet
Mellemtrinnet – overgang fra indskoling
Udeområder orientering
Punkt 10
10 min D: Evt.
Indhold
Til referat
Ansvar
Punkt 11
5 min
D: Evaluering af mødet