Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannow, Carsten Normann, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Aslak 8.a, Jessica 9.b, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud: Aslak 8.a, Jessica 9.b, Stella Meyer Olesen,
Mødedato: 16. maj kl. 17-19.30
Mødetid:
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
30 min D: Udeområder på skolen
Indhold Rundvisning på skolens områder
Drøftelse af udeområder, økonomi m.m.
Til referat Bestyrelsen var på rundtur omkring klyngerne for at se udearealer. Drøftet blev, hvad der kunne være mulige fremtidige ønsker.
Forslag om, at der etableres et udvalg i bestyrelsen, som tænker videre på udvikling af udearealer. Frederikke og Carsten tager første skridt.
Ansvar
Punkt 3
10 min D+B: Input til formandens beretning
Indhold Beretningen udsendes før mødet
Til referat Lisbeth har fremsendt forslag – hvordan skal det formidles? Det lægges i Drev til bestyrelsen, og formidles derudover på video samt skrift til forældrene. Forslag og kommentarer sendes til Lisbeth – deadline 26. maj.
Ansvar
Spisning
Punkt 4
15 min D+B: Princip for meddelelsesbogen version 1
Indhold Bilag vedhæftet – udkast
Drøftelse og inddragelse af personale
Til referat Forslag om, at udkastet fra Skole og Forældre er udgangspunktet for princippet første version – og at det så revideres om et års tid.
Selve lovteksten sorteres fra i udkastet, og der oprettes i stedet et link dertil til en uddybning.
Vedtaget!
Ansvar
Punkt 5
20 min O+D: Resultater elevtrivselsmålingen
Indhold Bilag vedlagt
Til referat Generelt er der et lille fald i trivslen ift. seneste måling. Der eftersøges en sammenligning med tidligere rapport, således at der kan fremdrages tydelige tendenser - positive og negative.
De samlede resultater følger nogenlunde resultatet på landsplan. Der arbejdes videre med resultaterne i klasseteams og årgangsteams.
Ansvar
Punkt 6
10 min O: Opsamling fra SFO-forældremøde
Indhold Deltagere orienterer om mødet
Til referat Der var 12 deltagere. Det var et godt møde med god dialog.
Der blev givet svar på nogle af de spørgsmål, som forældrene havde til SFO, og der blev givet forskellige forslag til ændringer/udvikling.
Forslag om, at det er et mødeforum, som med fordel kunne gentages. Hovedpunkter af drøftelser sendes ud til SFO-forældrene.
Punkt 7
5 min D + B: Næste møde
Afslutning på Sabro kro 7. juni
Indhold Første møde i 23/24 - august
Til referat Husk at melde fra i god tid ift. forplejning. Og husk kalender til mødet!
Punkt 8
15 min D: De små korte
Indhold Ansættelse lærere
Fotografering – skolefoto
Budget/økonomi
Til referat - Der har været gennemført ansættelsessamtaler til lærerstillinger som tysklærer. To lærere med erfaring er ansat – den ene med primær tilknytning til udskolingen, den anden med tilknytning til mellemtrinnet.
- De forskellige tilbud kigges igennem fra fotofirmaerne. Pernille og Jakob mødes sammen med elevrepræsentanter for at vælge firma.
- Budget for kommende skoleår er fortsat presset. Der er lavet forskellige reguleringer og effektiviseringer for at forsøge at imødekomme de økonomiske udfordringer.
Ansvar
Punkt 9
10 min
D: Børne- og ungepolitikken
Indhold Der er kort høringsfrist
Til referat Fortsat opmærksomhed på, at der er de rette ressourcer til rådighed ift. at nå de høje ambitioner, som ligger i politikken i Favrskov Kommune.
Bestyrelsen påtænker ikke at indgive høringssvar.
Punkt 10
5 min
D: Evt.
Indhold
Til referat - Drøftet blev, hvor mange voksne der skal med på lejrskoler.
- Else ønsker at holde pause i bestyrelsen i kommende skoleår. Suppleanter aktiveres.
Punkt 11
5 min
D: Evaluering af mødet
Indhold Godt møde.
Skal der strammes op på nogle af drøftelsespunkterne? Vi skal huske at tage en fælles time-out!
Til referat