Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skoleudviklingssamtale 24-25

Skoleudviklingssamtale for Haldum-Hinnerup Skolen 2024/25

Dato og deltagere: 15. maj 2025 – skoleledelsen, gamemaster/skoleleder fra anden skole, skolechef, fagkonsulent, sekretariatskonsulent.

Formål med skoleudviklingssamtalen

Skoleudviklingssamtalen er obligatorisk jf. folkeskoleloven. Formålet med skoleudviklingssamtalen er at skabe rammen for en tillidsfuld og faglig dialog om udvikling af skolen, så eleverne får de bedst mulige rammer for faglig udvikling og trivsel. Møderne er en vigtig del af den løbende kvalitetsudvikling med henblik på at udvikle og forbedre udvalgte indsatsområder lokalt. Intentionen er at styrke den fælles viden og forståelse af udvalgte udfordringer og de indsatser, der iværksættes fremadrettet. 

Skolens indsatsområde på skoleudviklingssamtale

Vi har gennem flere år haft en målrettet indsats omkring inkluderende læringsmiljøer og fællesskaber for alle. 
Dette arbejde fortsætter, men vi ser også et behov for at sætte fokus den faglige undervisning, med henblik på at sikre kvalitet og  udvikling.

Skolens resultater fra trivselsmålingen og de faglige test viser et lille fald over år. Lærernes svar i den seneste APV omkring passende krav i 

arbejdet viste desuden, at de oplever, at det er svært at honorere de mange forskellige krav i dagligdagen.

Vi er derfor optagede af, hvordan vi ledelsesmæssigt kan arbejde med kvalitet i undervisningen og skolens læringsmiljøer, som både skaber 

bedre læring og trivsel for eleverne og samtidig bidrager til lærernes gejst og arbejdsglæde.

Opfølgning

Vi har igangsat en proces, hvor vi formulerer skolens nye værdier som fundament for den udvikling, vi gerne vil se. 

Personale og skolebestyrelse er inddraget i processen.

Der udarbejdes en procesplan, som kan bidrage til at skabe udvikling og vedholdenhed i arbejdet med at gøre en god skole bedre og sikre, 

at værdierne implementeres i praksis. I den forbindelse drøftes pejlemærker for god undervisning og læring.

Pejlemærkerne anvendes aktivt i ledelsens besøg i undervisningen og MUS.

Som prøvehandling i skoleåret 25/26 afvikles TUS som en teamudviklingsworkshop med henblik på videndeling og refleksion over god undervisning og praksis.

Kommunal ramme for skoleudviklingssamtalen

Billede fjernet.

 

 

 

Kommunal ramme for skoleudviklingssamtalen (fortsat)

 

Skoleudviklingssamtalerne tilrettelægges og understøttes med udgangspunkt i læringscirklen. I praksis understøttes processen af forvaltningen gennem et skoleår. 

Der afholdes:

  • Indledende dataworkshop

  • Læringssamtale mellem skoleledelse og forvaltning samt 

  • Afrundende opfølgningsworkshop

  • Notatet offentliggøres på skolens hjemmeside

Skolebestyrelsen inddrages før og efter.

 

 

Nøgletalsoverblik: Haldum-Hinnerup Skolen - Børne- og undervisningsministeriet (uddannelsesstatistik.dk)