Lejrskoler, hytteture og ekskursioner

Formål:

Formålet med lejrskoler, skolerejser, hytteture og ekskursioner er at give eleverne mulighed for personlige erfaringer og fælles oplevelser, som de ikke får i en normal undervisning, gennem et socialt og et fagligt indhold

Mål:

Alle børn på Haldum-Hinnerup Skolen skal i løbet af deres skoleforløb 0.-9.klasse have oplevelser, der giver indsigt i andre miljøer og som samtidig er værdifulde og lærerige for fællesskabet i klassen eller årgangen.

Der søges inspiration og viden udefra gennem forskellige ture ud af huset.

Skolens ansvar:

Ekskursioner:

Det tilstræbes, at alle årgange hvert år kommer på mindst én ekskursion. (Det kan både være som dagture som en del af undervisningen, men også forældre-arrangerede ture)

Hytteture:

På 5.årgang kommer årgangen på en fælles hyttetur med én overnatning sammen med de kendte lærere på årgangen.

Derudover kan der på initiativ af forældre, der ønsker at arrangere hytteture for en klasse eller en årgang, arrangeres hytteture og skolen bakker op og stiller personale til rådighed inden for personalets normale arbejdstid.

Lejrskole:

På 8.årgang fastlægges en lejrskole med to overnatninger.

For hyttetur på 5. årgang og lejrskole på 8. årgang opkræves betaling af kostpenge for den enkelte elev.

Praksis:

Ekskursioner:

Det tilstræbes, at alle årgange hvert år kommer på mindst én ekskursion.

I fastlæggelse af skolens budget for et kommende skoleår prioriteres økonomi til hyttetur for 5.årgang og lejrskole for 8.årgang.

Forældrenes ansvar:

For øvrige hytteture skal forældrene/klassekassen dække alle udgifter, bortset fra udgiften til lærernes deltagelse, som betales af skolen.

Vedtaget: April 2016

Sidste gennemsyn: