Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannow, Else Lade-kjær, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Aslak 8.a, Camilla Kors-høj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud: Carsten Normann, Jessica 9.b,
Mødedato: 8. december 2022
Mødetid: Kl. 17.00- ca. 18.30 herefter julefrokost
Mødested: Skoletorvet
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
2 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
5 min O: Status på indskrivning og førskole
Indhold Ledelsen orienterer kort
Til referat Besøg fra forvaltningen udskydes til januar/februar, så processen kan drøftes i forskellige udvalg herunder byrådet.
Forventeligt 92 børn i førskolen til marts 2023.
Der pågår et arbejde med at finde gode løsninger på lokaler, herunder toiletter og garderober. Er snart endeligt på plads.
Punkt 3
10 min B: Datoer for kommende møder – HUSK kalender
Indhold Møder i foråret:
24/1, 2/3, 29/3, 27/4, 16/5, 7/6
Til referat Se ovenstående
Ansvar
Punkt 4
15 min B: Godkendelse af årshjul
Bilag vedhæftet – ledelsens tilføjelser eftersendes
Til referat Forslag blev drøftet. Udspillet tænkes som dynamisk, hvor der kan tilføjes og slettes punkter. Ledelsen undersøger adgang til mappe på Google Drev.
Ansvar
Punkt 5
10 min O+D: Til og fra elevrådet
Indhold Info fra Aslak: fast indsamling til specifikke formål herunder Kræf-tens Bekæmpelse, drøftelse af mobiler i skoletiden, samt elevrådets indflydelse på afviklingen af juleklippedagen.
Til referat
Punkt 6
5 min B: Skal princippet om lejrskoler revideres?
Indhold
Til referat Enighed om, at princippet nu betragtes som gennemset. Drøftet blev, hvorvidt der på sigt skal tænkes i skolerejser fremadrettet for at kunne holde en bæredygtig økonomi til ture for eleverne. For nu tæn-kes det, at princippet og dermed antallet/omfanget af lejrskoler fast-holdes, hvis skolens økonomi kan rumme det.
Ansvar
Punkt 7
15 min O+D: Fordeling af fagtimer i specialklasser samt brug af mellem-former.
Indhold Ledelsen orienterer på opfordring fra forældrevalgte
Mulighed for spørgsmål og drøftelse
Til referat Ledelsen orienterede om specialklassetilbuddet på H-H Skolen.
Der er lavet en kvalitetsanalyse af specialtilbuddet herunder på H-H Skolen – stor ros til det lokale tilbud.
Punkt 8
15 min D: Reklamer på Aula
Indhold Drøftelse af, hvad der skal og ikke skal lægges på Aula fra forenin-ger, private virksomheder m.m.
Bilag vedlagt
Til referat Tanke om, at retningslinjer vedrørende ovenstående indskrives i sko-lens kommunikationsstrategi.
Forslag om, at der til forældremøder tages et dokument med rundt, hvor der står en pejling på, hvad der kan og må distribueres/uddeles.
Ledelsen kommer med udspil til ovenstående.
Punkt 8
5 min D: Evt.
Indhold Spørgsmål hvorvidt, der bruges samlæste timer på skolen.
Til referat
Ansvar
Punkt 9
2 min
D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat
Julefrokost på Skoletorvet