Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 8. december 2022

Deltagere:     Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannow, Else Lade-kjær, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Aslak 8.a, Camilla Kors-høj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Afbud:           Carsten Normann, Jessica 9.b,

Mødedato:    8. december 2022

Mødetid:       Kl. 17.00- ca. 18.30 herefter julefrokost

Mødested:    Skoletorvet

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

2 min             B: Godkendelse af dagsorden

Indhold         

Til referat      Godkendt

Ansvar          

 

Punkt 2

5 min             O: Status på indskrivning og førskole

Indhold          Ledelsen orienterer kort

Til referat      Besøg fra forvaltningen udskydes til januar/februar, så processen kan drøftes i forskellige udvalg herunder byrådet.

Forventeligt 92 børn i førskolen til marts 2023.

Der pågår et arbejde med at finde gode løsninger på lokaler, herunder toiletter og garderober. Er snart endeligt på plads.   

    

 

Punkt 3

10 min           B: Datoer for kommende møder – HUSK kalender

Indhold          Møder i foråret:

24/1, 2/3, 29/3, 27/4, 16/5, 7/6 

Til referat      Se ovenstående

Ansvar          

 

Punkt 4

15 min           B: Godkendelse af årshjul

 

Indhold          Herunder placering med fælles adgang

Bilag vedhæftet – ledelsens tilføjelser eftersendes

Til referat      Forslag blev drøftet. Udspillet tænkes som dynamisk, hvor der kan tilføjes og slettes punkter. Ledelsen undersøger adgang til mappe på Google Drev. 

Ansvar          

 

Punkt 5

10 min           O+D: Til og fra elevrådet

Indhold          Info fra Aslak: fast indsamling til specifikke formål herunder Kræf-tens Bekæmpelse, drøftelse af mobiler i skoletiden, samt elevrådets indflydelse på afviklingen af juleklippedagen.

Til referat     

 

Punkt 6

5 min             B: Skal princippet om lejrskoler revideres?

Indhold         

Til referat      Enighed om, at princippet nu betragtes som gennemset. Drøftet blev, hvorvidt der på sigt skal tænkes i skolerejser fremadrettet for at kunne holde en bæredygtig økonomi til ture for eleverne. For nu tæn-kes det, at princippet og dermed antallet/omfanget af lejrskoler fast-holdes, hvis skolens økonomi kan rumme det.   

Ansvar          

 

Punkt 7

15 min           O+D: Fordeling af fagtimer i specialklasser samt brug af mellem-former.

Indhold          Ledelsen orienterer på opfordring fra forældrevalgte

Mulighed for spørgsmål og drøftelse

Til referat      Ledelsen orienterede om specialklassetilbuddet på H-H Skolen.

Der er lavet en kvalitetsanalyse af specialtilbuddet herunder på H-H Skolen – stor ros til det lokale tilbud. 

 

Punkt 8

15 min           D: Reklamer på Aula

Indhold          Drøftelse af, hvad der skal og ikke skal lægges på Aula fra forenin-ger, private virksomheder m.m.

Bilag vedlagt

Til referat      Tanke om, at retningslinjer vedrørende ovenstående indskrives i sko-lens kommunikationsstrategi.

Forslag om, at der til forældremøder tages et dokument med rundt, hvor der står en pejling på, hvad der kan og må distribueres/uddeles.

Ledelsen kommer med udspil til ovenstående.  

 

Punkt 8

5 min             D: Evt.

Indhold          Spørgsmål hvorvidt, der bruges samlæste timer på skolen.

Til referat     

Ansvar          

 

Punkt 9

2 min            

D: Evaluering af mødet

Indhold         

Til referat     

Julefrokost på Skoletorvet