Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 29. marts 2023

Deltagere:     Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannow, Else Lade-kjær, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Aslak 8.a, Jessica 9.b, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Ditte Lyngby

Afbud:          

Carsten Normann, Jakob Monrad

Mødedato:    29. marts 2023

Mødetid:       Kl. 18-20.30

Mødested:    Mødelokalet bygning D

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden

Indhold         

Til referat      Godkendt

Ansvar          

 

Punkt 2

10 min           O: Opstart Broen – kort orientering

Indhold          Der blev orienteret om opstart på Broen.

Der er 88 førskolebørn og opstarten har generelt været meget positiv.

Til referat     

Ansvar          

 

Punkt 3

25 min           D: Meddelelsesbogen

Indhold          Kort oplæg om rammerne for meddelelsesbogen nationalt/kommunalt

Meddelelsesbogen på skolen i 22/23

Drøftelse af proces frem mod princip – elevråd, medarbejdere…

Evt. nedsættelse af arbejdsgruppe

Til referat      https://www.skole-foraeldre.dk/artikel/princip-meddelelsesbogen

Bestyrelsen udarbejder udkast til princip med udgangspunkt i skole og forældres forslag.

Udkastet drøftes på bestyrelsesmøde i maj og bliver herefter drøftet som en del af evalueringsarbejdet omkring meddelelsesbogen i personalegruppen.

Ansvar           Ditte indkalder arbejdsgruppe.

 

Punkt 4

10 min           O+D: Til og fra elevrådet

Indhold          .

Til referat      Elevrådet har arrangeret kagesalg og indsamlet over 6000 kr. til ”Knæk Cancer”.

I udskolingen afleverer eleverne igen mobiltelefonerne.

Elevrådet mangler tilbagemelding på hvorfor, de ikke må have mobilerne længere

                  

Punkt 5

10 min           O: Håndtering af diæter madkundskab

Indhold          Ditte orienterer kort

Mulighed for input og spørgsmål fra skolebestyrelse

Stillingtagen til, om der er behov for yderligere.

Til referat      Der opleves ikke store problematikker omkring allergier.

Maden tilpasses i det omfang, det er muligt – og der findes pragmatiske løsninger. Orienteringen besvarer de spørgsmål, som skolebestyrelsen stillede ved årets start.

Ansvar          

 

Punkt 6

25 min           D+B: Kommende skoleår

Indhold          -                     Økonomi og forslag til besparelser

-                     Timefordelingsplan til godkendelse

-                     Status forflyttelse/ansættelser

Til referat      Ledelsen orienterer om skolens økonomi, hvor der er behov for tilpasninger, så man ikke går ud af budgetåret 2023 med underskud.

Forskellige muligheder blev drøftet.

Skolebestyrelsen bakker op om, at der laves de nødvendige justeringer for at sikre en stabil økonomi – herunder evt. nødvendige klasse-sammenlægninger.

Der ønskes fortsat fokus på inkluderende fællesskaber og støttesystemer til de elever, som har behov.

Timefordelingsplan godkendt.

Forflyttelsesprocessen er afsluttet. Skolen får ikke overflyttere.

Der slås tysklærerstilling op samt børnehaveklasselederstilling

Bestyrelsen inviteres til deltagelse til ansættelsessamtaler.

Ansvar          

 

Punkt 7

10 min           O. Orientering fra forældrerepræsentanters møde med børn- og skoleudvalget.

Indhold          Der er orienteret om økonomien på skoleområdet med udgangspunkt i udligningsmodellen. Favrskov kommune ligger lavt ift. udgifter på skoleområdet, fordi den kommunale tildeling er lav.

Til referat      Der er afholdt møde med formand for børn og skoleudvalget samt direktør efter henvendelse fra forældrerepræsentanter fra flere skoler omkring den økonomiske tildeling på skoleområdet.

Ansvar          

 

Punkt 8

10 min           B: Reduktionsforslag skoleområdet

Indhold          Se tidligere udsendt mail

Til referat      Skolebestyrelsen kan ikke umiddelbart pege på besparelser, men der er åbenhed for et høringsforslag, som tilkendegiver bekymringen for, at der fortsat skal spares på skoleområdet.

Ansvar           Stella – onlinemøde kan aftales med Jakob og Ditte.

 

Punkt 9

5 min             B: Dialogmøde – aftaler om deltagelse

11. april 19.00-21.30 i Inside, Hammel.

Indhold          Tilmelding via link

Til referat      Frederikke og Pernille deltager. Ditte sørger for tilmelding.

Ansvar          

Spisning

 

Punkt 10

5 min             D + B: Næste møde

Indhold         

Til referat     

 

Punkt 11

5 min             D: Evt.

Indhold          Opfølgning på forældre/SFOmøde d. 11.5 kl. 17-18.30 – opfølgning på forældretilfredshedsundersøgelsen.

Til referat      Frederikke, Stella og Carsten deltager

Ansvar          

 

Punkt 12

5 min            

D: Evaluering af mødet

 

Indhold         

Til referat