Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud:
Mødedato: Torsdag den 22. august 2024
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
5 min B: Konstituering
Indhold Skolebestyrelsen konstituerer sig
Valg af formand og næstformand - mødeleder.
Til referat Konstituering gennemført med Steen som ordstyrer:
Formand – Lisbet ønsker at fortsætte som formand. Genvalgt!
Næstformand – Frederikke genvalgt som næstformand.
Tillykke med valget til dem begge!
Stella fungerer fremadrettet som mødeleder/ordstyrer.
Ansvar
Punkt 3
10 min O: Kort orientering om opstart af skoleåret
Indhold JM og DL giver en kort status på byggeri, elevtal m.m.
Til referat Byggeri – Rengøring og toiletter har været en udfordring, som der nu er fundet en løsning på.
- Der er opstået uforudsete problematikker ift. grundvand, og deraf udfordringer med at kunne lave fundament. Opsætning af sugespidsanlæg, der skal pumpe vand væk indtil uge 35. Løsning er fundet ift. fundament og kloak. Pt. er tidsplanen forsinket med cirka 1,5-2 måneder. Entreprenør forsøger at optimere delprocesser og sikre fremdrift, så deadline kan overholdes.
- Parkeringspladser etableres ved hallen. Der forventes cirka 15 ekstra parkeringspladser. Retningspile tegnes som tidligere foreslået. Skiltning også indtænkt. Forslag om skiltning til personaleparkering, samt skiltning ved udkørslen fra parkeringspladsen, der gør, at man ikke kan svinge til venstre i spidsbelastningsperioder, da det skaber trafikpropper.
- Elevtal – vækst nedefra, lidt færre på årgangene i udskolingen. Samlet 658 elever pt.
- Skolen har fået pæd. dispensation til at tænke 9. klasse som en klasse.
Ansvar
Punkt 4
40 min D+B: Mobilpolitik
Indhold Status mobilfri skole - Skolen fremlægger materiale til drøftelse
Mobilpolitik genbesøges og drøftes med henblik på godkendelse (tidligere udkast er lagt i drevmappe)
Den fremadrettede proces - drøftelse af skærmbrug i undervisningen, mobiler og skærm i SFO (aftaler) - inddragelse af elever.
Til referat Ovenstående blev drøftet, og bestyrelsen kiggede i fællesskab også tilbage på processerne og diskussionerne på sidste bestyrelsesmøde inden sommerferien.
Skoleledelsen har fremsendt forslag til revideret mobilpolitik. Der er en fortløbende proces i gang med personalet ift. at tilpasse og implementere mobilpolitikken, herunder at finde løsninger på diverse praktiske udfordringer. Med referatet fremsendes også eksempler på tidspunkter, hvor telefonen bruges pædagogisk.
Drøftet blev, om mobiler skal pakkes væk, så snart man kommer ind på skolens område. (Bestyrelsen vil gerne, at man siger goddag og retter opmærksomhed væk fra mobilen)
Arbejdsgruppen arbejder videre sammen med Jakob og Ditte og har mandat til at færdiggøre mobilpolitikken. Der laves desuden udkast til procesplan for skærmdrøftelser.
Ansvar
SPISNING 15 minutter
Punkt 5
40 min D+B: Forældremøder fordeling samt oplæg
Møderne fordeles - oversigt forældremøder er i drev
Oplæg - drøftede temaer: Mobilpolitik, forældresamarbejde.
Til referat Frederikke laver et oplæg på de foreslåede emner.
Forældrerepræsentanter fordelt til forældremøderne.
Fordeling medsendes referatet.
Ansvar
Punkt 6
15 min D+B: Evt. høringssvar vedr. Mål- og indholdsbeskrivelse
Indhold Dokumenter vedhæftet
Til referat Mål- og indholdsbeskrivelsen blev gennemgået. Bestyrelsen beslutter, at der ikke sendes et høringssvar.
Ansvar
Punkt 7
20 min O: Elevtrivselsmåling
Indhold Drøftelse af overordnede resultater
Samlede rapporter er vedhæftet mail - orienter jer gerne inden mødet
Til referat Skoleledelsen gav de indblik i de overordnede resultater, som fremkom i juni.
Punkt 8
5 min B: Ændringer i valg til skolebestyrelse
Indhold Se mail fra 7. august 2024 (er også drøftet tidligere)
Til referat Godkendt uden bemærkninger.
Ansvar
Punkt 9
10 min
D: Evaluering af mødet og input til kommende møde
Indhold
- Principper for mad og måltider.
- Information om specialklasser – skubbes til oktobermødet.
- Status på skolens økonomi.
- Kommunalt budget (afklaring af proces for høringssvar) –
JM sender udvalgte materialer og forslag til bestyrelsen.
Til referat
OBS dialogmødet er flyttet til 5. november.