Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 22. august 2024

Deltagere:     Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Afbud:           

Mødedato:    Torsdag den 22. august 2024

Mødetid:       17-20

Mødested:     Mødelokalet bygning D

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold          

Til referat      Godkendt 

Ansvar           

 

 

Punkt 2

5 min             B: Konstituering

Indhold          Skolebestyrelsen konstituerer sig

Valg af formand og næstformand - mødeleder.

Til referat      Konstituering gennemført med Steen som ordstyrer: 

Formand – Lisbet ønsker at fortsætte som formand. Genvalgt! 

Næstformand – Frederikke genvalgt som næstformand. 

Tillykke med valget til dem begge! 

Stella fungerer fremadrettet som mødeleder/ordstyrer. 

Ansvar           

 

Punkt 3

10 min           O: Kort orientering om opstart af skoleåret

Indhold          JM og DL giver en kort status på byggeri, elevtal m.m.

Til referat      Byggeri – Rengøring og toiletter har været en udfordring, som der nu er fundet en løsning på. 

- Der er opstået uforudsete problematikker ift. grundvand, og deraf udfordringer med at kunne lave fundament. Opsætning af sugespidsanlæg, der skal pumpe vand væk indtil uge 35. Løsning er fundet ift. fundament og kloak. Pt. er tidsplanen forsinket med cirka 1,5-2 måneder. Entreprenør forsøger at optimere delprocesser og sikre fremdrift, så deadline kan overholdes.

- Parkeringspladser etableres ved hallen. Der forventes cirka 15 ekstra parkeringspladser. Retningspile tegnes som tidligere foreslået. Skiltning også indtænkt. Forslag om skiltning til personaleparkering, samt skiltning ved udkørslen fra parkeringspladsen, der gør, at man ikke kan svinge til venstre i spidsbelastningsperioder, da det skaber trafikpropper.   

- Elevtal – vækst nedefra, lidt færre på årgangene i udskolingen. Samlet 658 elever pt. 

- Skolen har fået pæd. dispensation til at tænke 9. klasse som en klasse. 

Ansvar           

 

Punkt 4

40 min           D+B: Mobilpolitik

Indhold          Status mobilfri skole - Skolen fremlægger materiale til drøftelse

Mobilpolitik genbesøges og drøftes med henblik på godkendelse (tidligere udkast er lagt i drevmappe)

Den fremadrettede proces - drøftelse af skærmbrug i undervisningen, mobiler og skærm i SFO (aftaler) - inddragelse af elever.

Til referat      Ovenstående blev drøftet, og bestyrelsen kiggede i fællesskab også tilbage på processerne og diskussionerne på sidste bestyrelsesmøde inden sommerferien. 

Skoleledelsen har fremsendt forslag til revideret mobilpolitik. Der er en fortløbende proces i gang med personalet ift. at tilpasse og implementere mobilpolitikken, herunder at finde løsninger på diverse praktiske udfordringer. Med referatet fremsendes også eksempler på tidspunkter, hvor telefonen bruges pædagogisk. 

Drøftet blev, om mobiler skal pakkes væk, så snart man kommer ind på skolens område. (Bestyrelsen vil gerne, at man siger goddag og retter opmærksomhed væk fra mobilen) 

Arbejdsgruppen arbejder videre sammen med Jakob og Ditte og har mandat til at færdiggøre mobilpolitikken. Der laves desuden udkast til procesplan for skærmdrøftelser.

Ansvar           

 

SPISNING 15 minutter

 

Punkt 5

40 min           D+B: Forældremøder fordeling samt oplæg

                      Møderne fordeles - oversigt forældremøder er i drev

Oplæg - drøftede temaer: Mobilpolitik, forældresamarbejde.

Til referat      Frederikke laver et oplæg på de foreslåede emner.

Forældrerepræsentanter fordelt til forældremøderne. 

Fordeling medsendes referatet. 

Ansvar           

 

Punkt 6

15 min           D+B: Evt. høringssvar vedr. Mål- og indholdsbeskrivelse

Indhold          Dokumenter vedhæftet

Til referat      Mål- og indholdsbeskrivelsen blev gennemgået. Bestyrelsen beslutter, at der ikke sendes et høringssvar.

Ansvar           

 

Punkt 7

20 min           O: Elevtrivselsmåling

Indhold          Drøftelse af overordnede resultater

Samlede rapporter er vedhæftet mail - orienter jer gerne inden mødet

Til referat      Skoleledelsen gav de indblik i de overordnede resultater, som fremkom i juni. 

 

Punkt 8

5 min             B: Ændringer i valg til skolebestyrelse

Indhold          Se mail fra 7. august 2024 (er også drøftet tidligere)

Til referat      Godkendt uden bemærkninger. 

Ansvar           

 

Punkt 9

10 min           

D: Evaluering af mødet og input til kommende møde 

Indhold          
-                     Principper for mad og måltider. 

-                     Information om specialklasser – skubbes til oktobermødet. 

-                     Status på skolens økonomi. 

-                     Kommunalt budget (afklaring af proces for høringssvar) – 

JM sender udvalgte materialer og forslag til bestyrelsen. 

Til referat      

OBS dialogmødet er flyttet til 5. november.