Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 11. september 2023

 

Deltagere:    Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

 

Afbud:           

Mødedato:    23/11-23

Mødetid:       17-20

Mødested:    Mødelokalet bygning D 

                      

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold          

Til referat      Godkendt 

Ansvar           

 

Punkt 2

35 min           D: Besøg fra Skoleboden

Indhold          Drøftelse af indhold og rammer for Skoleboden

Til referat      Der har været holdt formøde med Henrik, og Henrik er blevet præsenteret for de forskellige forslag, som blev drøftet på seneste møde. Henrik fremlægger status på Olivias Køkken, og hvilke forandringer der er sket i den seneste tid. 

Henrik ønsker at kunne præsentere ”ugens outsider” samt torsdagens varme ret på Aula. Ligeledes ønskes, at der kun kan betales med kontanter. 

Drøftet blev, hvilket sortiment og udbud Boden skulle have på daglig basis – kopnudler udgår og der reduceres i de mindre sunde ”småting”. Sandwich og lignende kan fremadrettet kun bestilles via Kanpla.

Der ønskes oversigt over det samlede sortiment til glæde for forældrene. Orientering gives i kommende nyhedsbrev.

Ansvar           

 

Punkt 3

30 min           O+ D: Opfølgning Broen

Indhold          Birgit orienterer

Tanker ift. kommende Bro-forløb

Drøftelse af tiltag

Til referat      Indskolingsleder Birgit Sønderby orienterede om diverse forhold vedrørende Broen samt A-klyngen

Ansvar           

Punkt 4

25 min           O+D: Status indskoling/SFO

herunder skærme og mobiler i indskolingen

samt forældrehenvendelse vedr. 0. årgang.

Indhold          

Til referat      Birgit orienterede

Ansvar           

 

Punkt 4

10 min           O+D: Nyt fra skolen

Indhold          Status 8. årgang

Parkeringsplads

Til referat      Parkeringsplads – 

Der blev givet tilbagemelding og status ifm. evt. opstregning på parkeringspladsen. Der er givet tilsagn fra Trafik og Veje om diverse tiltag, men der afventes igangsætning, indtil der er yderligere afklaring på kapacitetsudvidelsen på skolen generelt, herunder p-pladser. 

Status 8. årgang –

Der blev givet status på indsatsen på 8. årgang. 

Ansvar           

 

Punkt 8

5 min             D + B: Næste møde

Indhold          

Til referat      Temamøde om forældresamarbejdet + julefrokost

Eventuelle temaer til forældresamarbejdet overvejes inden mødet.

 

Punkt 9

5 min             D: Evt.

Indhold          

Til referat      

Ansvar           

 

Punkt 10

5 min             

D: Evaluering af mødet

Indhold         Lidt stram dagsorden med for mange punkter.

Til referat     

 

Punkt 11

45 min

                     O+D: Orientering om udvidelse af skolen

Indhold         Besøg fra forvaltningen

Til referat     Der blev givet status på kommende udvidelse med deltagelse fra direktør Hans Vedel og sekretariatschef Benjamin Steen. 

Skolebestyrelsen gav positive tilbagemeldinger ift. det skitserede forslag. 

Ansvar