Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannow, Carsten Nor-mann, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud: Aslak 8.a, Jessica 9.b,
Mødedato: 24/1-23
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
30 min O+D: Opfølgning på forældretilfredshedsundersøgelse SFO
Indhold Birgit orienterer om proces og indsatser på baggrund af forældretilfredshedsundersøgelse i 2021. Fælles drøftelse
Til referat Birgit orienterede om det opfølgende arbejde, som er foretaget på baggrund af målingen.
Svarprocent på 67 blandt forældrene. Lille tilbagegang siden sidste måling – både ift. egne resultater samt Favrskov Kommunes resultater. Målingen er foretaget i coronaperioden for alle kommunens skoler. Der er blevet arbejdet videre med 4 områder:
Klassepædagogens rolle, Kostpolitik, Skærm/IT-regler, Kommunikation. Der er deraf lavet forskellige aftaler/indsatser.
Bestyrelsen vil gerne byde sig til ift. et evt. nyt dialogmøde med forældre i SFO. Bestyrelsen vi ligeledes gerne have en løbende inddragelse af SFOen i deres arbejde. Bestyrelsen spørger, om kommunikation kan samles på Aula og ikke Tabulex/Aula. Drøftelsen synliggjorde, at Tabulex har fordele ift. værksteder og brugervenlighed for børnene. SFOen sørger for at kommunikere ud til forældrene, hvorfor der arbejdes på to IT-platforme.
Ansvar
Punkt 3
30 min D: Punkt fra forældrevalgte: Hvordan får skolebestyrelsens arbejde mere værdi på skolen?
Indhold Carsten og Lisbet præsenterer arbejdsgrundlag (bilag)
Drøftelse af øvepunkter i foråret, og hvordan vi lykkes?
Til referat Bestyrelsen har ønske om at komme tættere på arbejdet på skolen, og vil gerne involveres og være mere værdiskabende ind i bestyrelsesarbejdet – til glæde og gavn for skolen og bestyrelsens engagement.
At få en tidligere stemme i processerne, og styrke samarbejde mellem skolen og de forældrevalgte. Alt er drevet af de gode intentioner og en hensigt om ”at spille hinanden bedre”.
Der kigges ind i de forskellige emner i årsplanen, og drøftes hvorledes kompetencerne i bestyrelsen kan bidrage ind i skolens arbejde. Bestyrelsen ønsker også at bidrage mellem selve skolebestyrelsesmøderne på de områder, hvor de har interesse og kompetencer.
Forslag om, at bestyrelsen bidrager til nyhedsbreve med passager ret-tet mod forældrene. Forslag om at lave en ”forældrebank”, hvor bestyrelsesmedlemmernes kompetencer og interesseområder beskrives.
Ansvar
Punkt 4
10 min O+D: Til og fra elevrådet
Indhold
Til referat Ikke aktuelt
Ansvar
Spisning
Punkt 5
25 min O+D: Kommende skoleår – første orientering
Indhold Timefordelingsplan
Procesplan for planlægning af skoleåret
Drøftelse af mulige klassesammenlægninger
Til referat Skoleledelsen orienterede om de foreløbige pejlinger ift. næste skoleår 2023/2024.
Der er umiddelbart ikke mange tanker om at redigere i timefordelings-planen.
Der bliver som vanligt en proces, hvor relevante parter inddrages i plan-lægningen frem imod næste skoleår. Procesplan fremlagt.
Skolebestyrelsen giver ledelsen råderum til at arbejde videre med eventuelle klassesammenlægninger frem imod næste skoleår.
Ansvar
Punkt 6
20 min O+D+B: Reklamer på Aula
Indhold Jakob og Ditte præsenterer udkast med udgangspunkt i drøftelser på sidste møde
Fælles kvalificering og drøftelse af, hvordan det kommer ud til alle
Til referat Ledelsen fremlagde forslag til retningslinjer – disse lægges i skolens kommunikationspolitik. Vanskeligt at rumme alle sammenhænge og situationer, så noget vil fortsat være håndholdt og vurderet ud fra situationen. Opfordring til at foreninger sender samlede beskeder til skolen, som kan lægges på Aula ved sæsonstart.
Ansvar
Punkt 7
5 min D + B: Næste møde
Indhold Kapacitetsanalyse – besøg fra forvaltningen
Til referat
Punkt 8
10 min D: Evt.
Indhold Adgang til årsplan i Google Drev – der laves mappe for principsamling. JM sender link ud til bestyrelsen.
Seminar – mulig onlinedeltagelse.
Ansættelsessamtaler – der er 23 ansøgere til stillingen i mellemtrinnets specialklasser.
Til referat
Ansvar
Punkt 9
5 min
D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat