Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 16. september 2024

Deltagere:     Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

 

Afbud:           

Carsten Normann

Mødedato:    16. september 2024

Mødetid:       17-20

Mødested:     Mødelokalet bygning D 

                      

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold          

Til referat      Godkendt!

Ansvar           

 

Punkt 2

5 min             Velkommen til elevrepræsentanter

Indhold          

Til referat      Aske 7.A – velkommen til!

Tobias 7.C – velkommen til!

Ansvar           

 

Punkt 3

30 min           O+D: Princip for mad og måltider

Indhold          Oplæg til drøftelser (Ditte)

Arbejdsgruppe nedsættes.

Til referat      Som en del af Favrskov kommunes sundhedspolitik, skal skolebestyrelsen drøfte et evt. princip for mad og måltider. Sundhedsplejen har lavet diverse anbefalinger. Skolebestyrelsen har forskellige opgaver i den sammenhæng, og mulighed for at definere indholdet i politikken for mad og måltider. Derudover inddrages personale, elevråd m.fl., og der tydeliggøres ansvar over for forældre mv. 

Proces – skal eleverne/medarbejderne inddrages inden bestyrelsen går i udvalg og arbejder videre?   

Mikroovne, hvordan passer det med pauser, spiseafvikling etc. Hvad med køleskabe/elkedler/toastmaskine?

Hvad er sund mad – og hvordan skal medarbejderne forholde sig til det, hvis de ser en madpakke, der vurderes mindre sund?

Hvad med fødselsdage – og medbragt slik og kage til fejringer?

Er det bedre med pålægschokolade på rugbrødsmaden end slet ikke at spise en rugbrødsmad?   

Skoleboden er vigtig som samarbejdspartner i denne sammenhæng, og udbuddet i boden skal ses ind i drøftelsen.

Der er enighed om, at skolebestyrelsen ikke ønsker at forholde sig til madpakker, men til festlige lejligheder, fødselsdage, rammer for spisning m.m.

Ansvar           Arbejdsgruppe nedsættes: Lisbet, Frederikke, Pernille 

Elevrådet inddrages også.

 

Punkt 4

15 min           O: Nyt fra elevrådet

                  

Til referat      Forslag om, at eleverne i C-klyngen tænker over ønsker til aktiviteter og eventuelle indkøb, som kan indtænkes.   

Ansvar           

 

SPISNING 15 minutter

 

Punkt 5

30 min           O+D+B: Kommunalt budget - høringssvar

JM sender udvalgte materialer og forslag til bestyrelsen. 

Indhold          

Til referat      Husk budgetforslag om foråret, så nye ideer ikke tænkes ind i høringssvaret.

Fint med materiale sendt fra JM.

Fint, hvis svar fremadrettet kan samstemmes fra LMU og bestyrelse.

Ansvar           

 

Punkt 6

15 min           O: Status på skolens økonomi

Indhold          JM orienterer

Til referat      Der er lavet forskellige justeringer i planlægningen, som lader til at have haft den ønskede økonomiske effekt. Udfordringer økonomisk med særligt udgifter forbundet med sygefravær. 

Der forventes et plus med udgangen af 2024. 

 

Punkt 7

15 min           D+B: Temaer til drøftelse i løbet af året (revidering af årsplan)

Indhold          Årsplan ligger i drev-mappen

Til referat      Årshjul gennemgået – og drøftet, samt nye forslag indarbejdet i årshjulet. 

 

Punkt 8

15 min           

O: Nyt fra skolen

Indhold          -                     
Nyt om personale – opsigelse fra Vibeke Kongensgaard og Søren Sandvad, der har søgt udfordringer andre steder og i andre funktioner.

-                     Dialogmøde flyttet – afholdes den 5. november (flyttet fra 1. oktober)

-                     Status byggeri – der tegner sig et fundament i a-klyngen, og byggeriet skrider planmæssigt frem, om end der opstår udfordringer undervejs. Der findes løsninger. 

-                     Minisamfund – planlægning i fuld gang, og forventningerne til mini-samfundsugen er store.

-                     Procesplan skærmdrøftelser. DL fremlagde forslag til procesplan, samt gav kort status på mobiler/skærme. Stella og Lisbet kvalificerer procesplaner sammen med Ditte. 

Til referat      

 

Punkt 9

5 min             B: Til kommende møde

Indhold          

Til referat      Opfølgning forældremøder - evaluering og opsamling på input

Information om specialklasser

Ansvar           

 

Punkt 10

5 min             

Evt. 

Indhold          Deltager forældremøde 6.a – Carsten eller Lisbet 

Landsmøde skole og forældre – 22.+23. november 2024. Forslag om deltagelse fra bestyrelsen. 

Update af beskrivelser af sb-medlemmer til hjemmesiden – send en opdatering til Jakob

Til referat      

Punkt 10

5 min             

 

Evaluering af mødet

Indhold          Fint møde. 

Til referat