Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud:
Carsten Normann
Mødedato: 16. september 2024
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt!
Ansvar
Punkt 2
5 min Velkommen til elevrepræsentanter
Indhold
Til referat Aske 7.A – velkommen til!
Tobias 7.C – velkommen til!
Ansvar
Punkt 3
30 min O+D: Princip for mad og måltider
Indhold Oplæg til drøftelser (Ditte)
Arbejdsgruppe nedsættes.
Til referat Som en del af Favrskov kommunes sundhedspolitik, skal skolebestyrelsen drøfte et evt. princip for mad og måltider. Sundhedsplejen har lavet diverse anbefalinger. Skolebestyrelsen har forskellige opgaver i den sammenhæng, og mulighed for at definere indholdet i politikken for mad og måltider. Derudover inddrages personale, elevråd m.fl., og der tydeliggøres ansvar over for forældre mv.
Proces – skal eleverne/medarbejderne inddrages inden bestyrelsen går i udvalg og arbejder videre?
Mikroovne, hvordan passer det med pauser, spiseafvikling etc. Hvad med køleskabe/elkedler/toastmaskine?
Hvad er sund mad – og hvordan skal medarbejderne forholde sig til det, hvis de ser en madpakke, der vurderes mindre sund?
Hvad med fødselsdage – og medbragt slik og kage til fejringer?
Er det bedre med pålægschokolade på rugbrødsmaden end slet ikke at spise en rugbrødsmad?
Skoleboden er vigtig som samarbejdspartner i denne sammenhæng, og udbuddet i boden skal ses ind i drøftelsen.
Der er enighed om, at skolebestyrelsen ikke ønsker at forholde sig til madpakker, men til festlige lejligheder, fødselsdage, rammer for spisning m.m.
Ansvar Arbejdsgruppe nedsættes: Lisbet, Frederikke, Pernille
Elevrådet inddrages også.
Punkt 4
15 min O: Nyt fra elevrådet
Til referat Forslag om, at eleverne i C-klyngen tænker over ønsker til aktiviteter og eventuelle indkøb, som kan indtænkes.
Ansvar
SPISNING 15 minutter
Punkt 5
30 min O+D+B: Kommunalt budget - høringssvar
JM sender udvalgte materialer og forslag til bestyrelsen.
Indhold
Til referat Husk budgetforslag om foråret, så nye ideer ikke tænkes ind i høringssvaret.
Fint med materiale sendt fra JM.
Fint, hvis svar fremadrettet kan samstemmes fra LMU og bestyrelse.
Ansvar
Punkt 6
15 min O: Status på skolens økonomi
Indhold JM orienterer
Til referat Der er lavet forskellige justeringer i planlægningen, som lader til at have haft den ønskede økonomiske effekt. Udfordringer økonomisk med særligt udgifter forbundet med sygefravær.
Der forventes et plus med udgangen af 2024.
Punkt 7
15 min D+B: Temaer til drøftelse i løbet af året (revidering af årsplan)
Indhold Årsplan ligger i drev-mappen
Til referat Årshjul gennemgået – og drøftet, samt nye forslag indarbejdet i årshjulet.
Punkt 8
15 min
O: Nyt fra skolen
Indhold -
Nyt om personale – opsigelse fra Vibeke Kongensgaard og Søren Sandvad, der har søgt udfordringer andre steder og i andre funktioner.
- Dialogmøde flyttet – afholdes den 5. november (flyttet fra 1. oktober)
- Status byggeri – der tegner sig et fundament i a-klyngen, og byggeriet skrider planmæssigt frem, om end der opstår udfordringer undervejs. Der findes løsninger.
- Minisamfund – planlægning i fuld gang, og forventningerne til mini-samfundsugen er store.
- Procesplan skærmdrøftelser. DL fremlagde forslag til procesplan, samt gav kort status på mobiler/skærme. Stella og Lisbet kvalificerer procesplaner sammen med Ditte.
Til referat
Punkt 9
5 min B: Til kommende møde
Indhold
Til referat Opfølgning forældremøder - evaluering og opsamling på input
Information om specialklasser
Ansvar
Punkt 10
5 min
Evt.
Indhold Deltager forældremøde 6.a – Carsten eller Lisbet
Landsmøde skole og forældre – 22.+23. november 2024. Forslag om deltagelse fra bestyrelsen.
Update af beskrivelser af sb-medlemmer til hjemmesiden – send en opdatering til Jakob
Til referat
Punkt 10
5 min
Evaluering af mødet
Indhold Fint møde.
Til referat