Fakta om skolen

Skolen er fra 1956 og udbygget i flere etaper. Skolen er afdelingsopdelt og overvejende tre-sporet med 650 elever fordelt på årgangene 0-9.årgang og tre specialklasser. Personalegruppen består af i alt ca. 80 engagerede lærere, pædagoger, medhjælpere, sekretærer og ledere.

Vi har en SFO med ca. 250 børn i alderen 0.-3.årgang. Igennem hele barnets skoledag er der et tæt samarbejde mellem lærere og pædagoger - et samarbejde, der fremmer det bærende fællesskab på klasse- og årgangsniveau og selvfølgelig det enkelte barn.

Skolen har gode rammer for, at især de yngste børn kan udfolde sig: en stor, udfordrende og inspirerende legeplads, mange grønne områder, gode værkstedslokaler og fælles brug af alle lokaler i indskolingen.

Skoledistriktet består af en blanding af by og opland. Det er tydeligt, at Hinnerup-området er et attraktivt bosætningsområde for børnefamilier. Generelt har skolen en forældregruppe, som er meget aktiv, interesseret og deltagende omkring børnenes skolegang. Det er også naturligt, at skolen har et godt samarbejde med lokalsamfundet i øvrigt - både igennem den frivillige idræt og det øvrige foreningsliv, men også erhvervslivet har vi et godt samarbejde med.

Skolen prioriterer elevernes faglighed og trivsel højt. Eleverne har krav på at opnå et tilfredsstillende udbytte af undervisningen og samtidig have gode relationer til hinanden og til deres lærere og pædagoger. Derfor følger vi tæt op på den løbende evaluering og handler på det, vi ser. Vi foretrækker at være i direkte dialog med alle brugere af skolen og ønsker konstant at udvikle kvaliteten af vores arbejde.

Lederteamet og skolens øvrige ansatte ønsker at fastholde skolen som et godt sted at lære og være - både for børn og voksne. Eleverne er interesserede i at lære og i at indgå i forpligtende fællesskaber. Vi værdsætter elevernes forskelligheder og forsøger at finde elevernes ressourcer og bygge undervisningen og samværet op omkring det, der virker.

Denne praksis er også en direkte udløber af skolens tre værdier: Fællesskaber, Lysten til at lære og Anerkendelse, som personalet har beskrevet, hvordan de i hver afdeling arbejder for at fremme. De samme værdier skal gerne kendetegne de ansattes oplevelse af deres arbejdsplads og ligeledes deres tilgang til deres arbejde. Vi ønsker at være en attraktiv arbejdsplads, der til stadighed kan rekruttere

Skolens bygninger og faciliteter

Haldum-Hinnerup Skolen er opdelt i klynger.

Indskolingen er placeret i bygning A og omfatter 0.-3. årgang. Hver årgang råder over 3 klasselokaler med tilhørende grupperum og alrum. 3. årgang er i en særskilt afdeling. Klasselokaler, værksteder, alrum, aula,

Mellemtrinnet er placeret i bygning B og omfatter 4.-6. årgang. Hver årgang råder over 3 klasselokaler med tilhørende grupperum og alrum. I klyngen er der et stort edb-rum og lokale til støttecenter.

Udskolingen er placeret i bygning C og omfatter 7.-9. årgang. Klasserne på den enkelte årgang er placeret i nærheden af hinanden ud til en stor, fælles aula. I klyngen er der biologilokale og fysiklokale.

administrations-og faglokaleafdelingen bygning D/E ligger skolens kontorer og bibliotek med tilhørende mødesal samt faglokaler til billedkunst, hjemkundskab, håndarbejde, natur-teknik,sløjd og idræt. Skolen har desuden adgang til idrætshal. Musiklokalerne ligger i bygning F.

Store, grønne udearealer giver gode aktivitetsmuligheder. Der er legeplads og boldspils-arealer.  "Bymarken" er et aktivites- og undervisningsområde med et historisk værksted.
Skolen har nem adgang til fodboldbaner mv. ved idrætshallen. Svømning foregår i det kommunale svømmebad.