Deltagere: Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud: Kristine Aagaard Hjelmager 9.a, Niels Høiberg Mousten 7. a, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Carsten Normann
Mødetid: Torsdag 5. maj kl. 17.00-20.00
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Til referat Godkendt
Punkt 2
30 min O+B: Budget
Indhold Præsentation, drøftelse og godkendelse
Til referat Skoleledelse gennemgik budgettet for 2022 samt et ekstra tilbageblik på regnskab 2021. For året 2022 forventes et merforbrug på cirka 1 mio., og dermed en kassebeholdning samlet for skole og SFO på samlet 1,1 mio. kroner.
Skolen har i skoleåret 21/22 brugt penge særligt på lønninger ifm. indsatsen omkring inkluderende læringsmiljøer. Det påvirker det forventede resultat for 2022, hvor skolen har brugt store dele af de opsparede midler. Der er stadig en opmærksomhed på andelen af ekskluderede elever, hvor skolen ligger markant over det forventede antal elever, og det dermed er en udfordring for skolens samlede økonomi.
Skoleledelsen arbejder med planlægning af kommende skoleår, og foretager forskellige justeringer og tilpasninger ift. skolens økonomi. Budgettet godkendt.
Punkt 3
20 min O+D: Kommunal kvalitetsrapport
Indhold Se mail fra 5. april
Deadline for udtalelse 11. maj 22
Til referat Punktet drøftet og kommenteret.
Perspektiver vendt ift. trivsel samt faglighed.
Punkt 4
20 min O: Kommende skoleår
Indhold Antal klasser, personalesituation, støttefunktioner, skoledagens længde,
Til referat Skoleledelsen orienterede om planlægningen af kommende skoleår. Skoledagens længde fastholdes. Personalesituationen gennemgået – mulighed for at holde på flere af de tidsbegrænsede ansatte.
Punkt 4
20 min O: Skolens evalueringsplan
Test igennem skoleforløbet
Indhold På opfordring af skolebestyrelsen gennemgås skolens plan for test og evaluering.
Til referat Skolens evaluerings- og testplan gennemgået. Udover de konkrete og obligatoriske test foregår der løbende evaluering ifm. undervisningen.
Punkt 5
15 min D: Skolebestyrelsens årsmøde
Indhold Skrivelse fra forældrerepræsentanter gennemgås (Mikkel)
Input til formandens beretning
Tilmelding?
Drøftelse af yderligere detaljer
Til referat Alle medlemmer sender en kort skrivelse til Mikkel. Deadline søndag kl. 17.00
Opfordring til at prikke og motivere skolens forældre til at stille op.
Punkt 6
10 min D + B: Næste møde
Indhold Antimobbestrategi
Afslutning ude af huset?
Til referat Antimobbestrategi kommer på næste møde efter gennemgang hos personalet.
Sabro Kro bookes til sidste SB-møde.
Drøftelse ift. el-løbehjul + lejrskoler (Se under ”evt.”)
Punkt 7
10 min D: Evt.
Indhold Elløbehjul
Lejrskole og betaling
Til referat Oplevelse af, at flere og flere elever får el-løbehjul i en meget tidlig al-der. Ikke altid hensigtsmæssig adfærd. Kommer på næste møde som et punkt.
Drøftelse af afvikling og kommunikation ifm. lejrskolen i udskolingen. Punktet lejrskole sættes på et kommende møde.
Punkt 8
5 min D: Evaluering af mødet