Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 05. maj 2022

Deltagere:    Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby              

Afbud: Kristine Aagaard Hjelmager 9.a, Niels Høiberg Mousten 7. a, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Carsten Normann

Mødetid:      Torsdag 5. maj kl. 17.00-20.00

Mødested:    Mødelokalet bygning D
                 

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering


Punkt 1

5 min            B: Godkendelse af dagsorden        

Til referat     Godkendt


Punkt 2

30 min           O+B: Budget

Indhold         Præsentation, drøftelse og godkendelse

Til referat     Skoleledelse gennemgik budgettet for 2022 samt et ekstra tilbageblik på regnskab 2021. For året 2022 forventes et merforbrug på cirka 1 mio., og dermed en kassebeholdning samlet for skole og SFO på samlet 1,1 mio. kroner.
Skolen har i skoleåret 21/22 brugt penge særligt på lønninger ifm. indsatsen omkring inkluderende læringsmiljøer. Det påvirker det forventede resultat for 2022, hvor skolen har brugt store dele af de opsparede midler. Der er stadig en opmærksomhed på andelen af ekskluderede elever, hvor skolen ligger markant over det forventede antal elever, og det dermed er en udfordring for skolens samlede økonomi.

Skoleledelsen arbejder med planlægning af kommende skoleår, og foretager forskellige justeringer og tilpasninger ift. skolens økonomi. Budgettet godkendt.            

Punkt 3
20 min           O+D: Kommunal kvalitetsrapport

Indhold         Se mail fra 5. april

Deadline for udtalelse 11. maj 22

Til referat     Punktet drøftet og kommenteret.

Perspektiver vendt ift. trivsel samt faglighed.  


Punkt 4

20 min          O: Kommende skoleår

Indhold         Antal klasser, personalesituation, støttefunktioner, skoledagens længde,

Til referat     Skoleledelsen orienterede om planlægningen af kommende skoleår. Skoledagens længde fastholdes. Personalesituationen gennemgået – mulighed for at holde på flere af de tidsbegrænsede ansatte.


Punkt 4

20 min          O: Skolens evalueringsplan

Test igennem skoleforløbet

Indhold         På opfordring af skolebestyrelsen gennemgås skolens plan for test og evaluering.

Til referat     Skolens evaluerings- og testplan gennemgået. Udover de konkrete og obligatoriske test foregår der løbende evaluering ifm. undervisningen.  


Punkt 5

15 min           D: Skolebestyrelsens årsmøde

Indhold         Skrivelse fra forældrerepræsentanter gennemgås (Mikkel)

Input til formandens beretning

Tilmelding?

Drøftelse af yderligere detaljer

Til referat     Alle medlemmer sender en kort skrivelse til Mikkel. Deadline søndag kl. 17.00

Opfordring til at prikke og motivere skolens forældre til at stille op.
                     

Punkt 6

10 min          D + B: Næste møde

Indhold         Antimobbestrategi

Afslutning ude af huset?

Til referat     Antimobbestrategi kommer på næste møde efter gennemgang hos personalet.

Sabro Kro bookes til sidste SB-møde.

Drøftelse ift. el-løbehjul + lejrskoler (Se under ”evt.”)

 

Punkt 7

10 min          D: Evt.

Indhold         Elløbehjul

Lejrskole og betaling

Til referat     Oplevelse af, at flere og flere elever får el-løbehjul i en meget tidlig al-der. Ikke altid hensigtsmæssig adfærd. Kommer på næste møde som et punkt.

Drøftelse af afvikling og kommunikation ifm. lejrskolen i udskolingen. Punktet lejrskole sættes på et kommende møde.  


Punkt 8

5 min            D: Evaluering af mødet