Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 01. marts 2022

Deltagere:    Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Kristine Aagaard Hjelmager 9.a, Niels Høiberg Mousten 7. a, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Rolf Houmøller & Ditte Lyngby

Afbud: Frederikke, Kristine, Niels

Mødedato:   1. marts 2022

Mødetid:      Kl. 17.00-20.00

Mødested:    Mødelokalet bygning D

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min            B: Godkendelse af dagsorden

Godkendt

 

Punkt 2

20 min

O+D: Spisesituationen på baggrund af status fra klyngerne.
Indhold        
På baggrund af ønske fra skolebestyrelsen er der lavet en status på, hvor elevernes spisesituation tilrettelægges i de enkelte afdelinger.

Til referat     Ditte gennemgår afdelingernes tilbagemeldinger.

Indskoling: Der er sat god tid af til spisning i undervisningstiden med opsyn af voksne. Der er oplæsning, musik, små film m.m.

Mellemtrin: Der spises i slutningen af timen med opsyn.

Der ses Ultra Nyt i flere klasser og samtales om indholdet.

Udskoling: Der spises i pauserne i klasserne.

Spisesituationen tilrettelægges, så der skabes god ro. Især i indsko-lingen er der fokus på, at alle børn får spist.

 

Punkt 3

40 min  O+D+B: Skoleårets planlægning

Indhold   
Status økonomi – hvad ved vi indtil nu.

Procesplan for planlægning af kommende skoleår

Timefordelingsplan til godkendelse

Skoledagens opbygning

Lejrskoler – prioriteringer kommende skoleår

Til referat     Økonomi: Vi gik ind i budgetåret med et godt akkumuleret over-skud. Der blev budgetteret med et merforbrug i indeværende bud-getår.

Vi rammer det forventede resultat nogenlunde.

I kommende budgetår skæres vi ca. 100.000 kr. hvis den nye ressourcetildelingsmodel vedtages. Index 100 modellen viser også, at vi fremadrettet beskæres i tildeling. Modellen genberegnes hvert 3. år.

Skolen har fortsat en god, stabil økonomi og et akkumuleret overskud, som betyder, at vi kan justere gradvist, så økonomien tilpasses budgettet.

Skoleårets planlægning:

Ditte gennemgår procesplan.

Timefordelingsplan: Planen er præsenteret for skolebestyrelsen. Der indstilles til, at vi ikke laver ændringer i 22/23.

Planen drøftes i personalegruppen og vedtages på næste skolebestyrelsesmøde.

Skoledagens opbygning:

Vi ønsker at fortsætte med forkortet skoleuge, hvis muligt.

Indskoling: Dage til 13 og 14.

Mellemtrin: Alle dage fra kl. 8-14

Udskoling: Tre dage til kl. 15 og to dage til kl. 15.

Lejrskoler: Niveauet for lejrskoler fastholdes i kommende skoleår. Princippet drøftes igen på et senere tidspunkt.

 

Punkt 4

30 min          D+B: Opsamling antimobbestrategi

Indhold         Planlægning af den fremadrettede proces

Evt. udvalg

Til referat     Oplæg fra DCUM for personalet i uge 8

Lærermøde og SFOmøde i uge 10. Medarbejderperspektivet ind-drages med input til antimobbestrategien.

Elevrådet skal inddrages.

Forældrevinklen kan være hensigtsmæssig at få beskrevet i planen.

Skolebestyrelsen er ansvarlige for antimobbestrategien

Skolen vil herudover udarbejde en enkel handleplansskabelon med tilhørende handlekatalog, så det bliver let at arbejde med.

Udvalg til det videre arbejde: Ditte, Mikkel og Else.

Ditte indkalder til møde .

 

Punkt 5
20 min          D+B: Skolebestyrelsesvalg og årsmøde

Til referat     Der er 4 medlemmer på valg.

Ikke alle genopstiller og der er brug for kandidater.

Vi afvikler valg som beskrevet i styrelsesvedtægt

Ditte forhåndsbooker Center for Digital Pædagogik til oplæg om børns digitale liv og digital mobning.

Ditte udsender invitation på Aula

Mikkel laver formandens beretning – mundtligt.

 

Punkt 6

20 min          D+B: Princip – Arbejdets fordeling mellem…

Indhold         Vedhæftet til gennemlæsning inden mødet

Drøftelse af, hvad der ønskes justeret

Nedsættelse af udvalg

Til referat     Ditte reviderer forslaget og det drøftes på næste møde.

 

Punkt 7

5 min            D + B: Næste møde

Indhold   Antimobbestrategi

Kommende skoleår – økonomi

Årsmøde – detailplanlægning – rekruttering af nye medlemmer til bestyrelsen.

Mødet er onsdag 6. april.


Punkt 8

10 min          D: Evt.

Indhold         Favrskov Talent nedlægges til sommer – der er sendt information til forældre og elever.

 

Punkt 9

5 min            D: Evaluering af mødet