Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 2. marts 2020

Deltagere:    Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Jakob Lønvig, Anne Sofie Koch

Carsten Normann, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Johanne Horn, Samuel Heide, Ditte Lyngby

Afbud:         

Mødedato:  2. marts 2021

Mødetid:      Kl. 17.00-20.00

Mødested:    Via link meet.google.com/ztk-gmxa-coj

                    

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min            B: Godkendelse af dagsorden

Indhold        

Til referat     Godkendt

Ansvar         

 

Punkt 2

25 min          D+B: Opsamling oplæg fra Skole og Forældre

 

Indhold         Hvad tog vi med os fra oplægget?

Tilbagemelding fra forældrerepræsentanternes formøde.

Aftaler for arbejdet med principper

Til referat     Skolebestyrelsen drøftede opfølgning på indlæg fra Skole og Forældre. Bestyrelsen har ikke haft lejlighed til at mødes siden oplægget, men der er et bredt ønske om, at de forældrevalgte i bestyrelsen i fællesskab følger op. Carsten, Lisbeth, Else kommer med et udspil til det efterfølgende arbejde.

Enighed om, at indlægget gav god info om det generelle ved skolebestyrelsens arbejde.

Ansvar         

 

 

Punkt 3

40 min          O+D+B: Kommende skoleår

 

Indhold         Økonomi

Procesplan for planlægning af kommende skoleår

Timefordelingsplan til godkendelse

Skoledagens opbygning

Klassesammenlægninger

Lejrskoler – prioriteringer kommende skoleår

Til referat     Skoleledelsen gav indblik i kommende skoleårs planlægning.

- Skolen har en sund økonomi, men der er pt. flere ubekendte ift. kommende skoleår, som vi mangler svar på – herunder specialklasseøkonomi, antal lærere, samlet elevtal og budgettildeling generelt. Der tildeles penge til læreransættelser, samt til arbejdet med inkluderende læringsmiljøer.

- Procesplan fremlagt

- Timefordelingsplan gennemgået og fremlagt med foreslåede justeringer. Der sigtes generelt på flere ”hele” timer i de forskellige fag. Forslag fra medarbejderside om, at dansk tilføres en ekstra time på 3. årgang, som tages fra uuv drøftet. Bestyrelsen giver forhåndstilkendegivelse af timefordelingsplanen, og giver skolen mulighed for eventuelle afsluttende små-justeringer. 

- For nuværende tænkes ikke i klassesammenlægninger på kommende 9. årgang, da elevtallet ikke forventes at falde markant i overgangen mellem kommende 8. til 9.

- Vedrørende lejrskoler indstiller skoleledelsen til, at de nuværende lejr-skoler på 5. og 8. fastholdes for kommende skoleår. Bestyrelsen god-kender.        

Ansvar         

 

Punkt 5

30 min          D: Inkluderende fællesskaber og skolebestyrelsens arbejde

 

Indhold         – Status på skolens arbejde med inkluderende fællesskaber

-                     Drøftelse af skolebestyrelsens rolle i arbejdet

-                     Forberedelse til dialogmøde med Børn- og Skoleudvalget 7. april (deltagelse af næstformand og formand)

Til referat     Status:

Der er et samarbejde mellem skole og dagtilbud om indsatsen.

Der er lavet proces med medarbejdere med deres perspektiver på, hvad der skal til for at løfte opgaven. Der er også lavet interview med udvalgte forældre. Indsatsen med Mellemrummet fortsætter med fokus på at udvikle tilbuddet.

Skolebestyrelsen kan byde ind med udarbejdelse af principper og foreslår, at det sker med udgangspunkt i medarbejdernes input.

Skolebestyrelsen vil gerne præsentere principperne og forældreperspektivet på inkluderende fællesskaber på forældremøder.

Oplæg på årsmøder temasættes i tråd med indsatsen.

Formand og næstformand deltager sammen med skoleleder på dialog-møde med BSU 7. april, hvor der måske kommer gode idéer og input som kan drøftes på skolebestyrelsens møde i april.

 

Ansvar         

                     

 

Punkt 6

5 min            D + B: Næste møde

 

Indhold         - Punkter omkring skoleårets planlægning herunder økonomi.

- Vi skal huske eleverne og huske at få en status på elevtrivsel/elevrådets arbejde, som en del af de første punkter på dagsordenen 

Til referat    

 

 

Punkt 7

5 min            D: Evaluering af mødet

 

Indhold         - Hvad gør vi med årsmødet? Ledelsen tager kontakt til Rasmus Alen-kær med henblik på evt. at ændre til et webinar.

Til referat    

Ansvar         

 

 

Punkt 8

5 min            D: Evt.

 

 

Indhold         Kort status fra skoleledelsen

Til referat     - Test af personalet 2 gange pr. uge i form af en kviktest fra Falck

- Broen/Førskolen startede op mandag den 1. marts – god opstart - med afstand. Der er blevet arbejdet intenst i indskolingen for at kunne lave gode rammer for eleverne.  

- Der er etableret nødundervisning for en del børn fra 5. – 9. årgang. Der er cirka 20-30 elever pr. dag. Det er kommet rigtig godt i gang, og børnene er glade for tilbuddet.

- Der er givet mulighed for trivselsgrupper, som kan mødes med deres lærere på skolen til en gåtur eller lignende.