Deltagere: Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Jakob Lønvig, Anne Sofie Koch
Carsten Normann, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Johanne Horn, Samuel Heide, Ditte Lyngby
Afbud:
Mødedato: 2. marts 2021
Mødetid: Kl. 17.00-20.00
Mødested: Via link meet.google.com/ztk-gmxa-coj
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
25 min D+B: Opsamling oplæg fra Skole og Forældre
Indhold Hvad tog vi med os fra oplægget?
Tilbagemelding fra forældrerepræsentanternes formøde.
Aftaler for arbejdet med principper
Til referat Skolebestyrelsen drøftede opfølgning på indlæg fra Skole og Forældre. Bestyrelsen har ikke haft lejlighed til at mødes siden oplægget, men der er et bredt ønske om, at de forældrevalgte i bestyrelsen i fællesskab følger op. Carsten, Lisbeth, Else kommer med et udspil til det efterfølgende arbejde.
Enighed om, at indlægget gav god info om det generelle ved skolebestyrelsens arbejde.
Ansvar
Punkt 3
40 min O+D+B: Kommende skoleår
Indhold Økonomi
Procesplan for planlægning af kommende skoleår
Timefordelingsplan til godkendelse
Skoledagens opbygning
Klassesammenlægninger
Lejrskoler – prioriteringer kommende skoleår
Til referat Skoleledelsen gav indblik i kommende skoleårs planlægning.
- Skolen har en sund økonomi, men der er pt. flere ubekendte ift. kommende skoleår, som vi mangler svar på – herunder specialklasseøkonomi, antal lærere, samlet elevtal og budgettildeling generelt. Der tildeles penge til læreransættelser, samt til arbejdet med inkluderende læringsmiljøer.
- Procesplan fremlagt
- Timefordelingsplan gennemgået og fremlagt med foreslåede justeringer. Der sigtes generelt på flere ”hele” timer i de forskellige fag. Forslag fra medarbejderside om, at dansk tilføres en ekstra time på 3. årgang, som tages fra uuv drøftet. Bestyrelsen giver forhåndstilkendegivelse af timefordelingsplanen, og giver skolen mulighed for eventuelle afsluttende små-justeringer.
- For nuværende tænkes ikke i klassesammenlægninger på kommende 9. årgang, da elevtallet ikke forventes at falde markant i overgangen mellem kommende 8. til 9.
- Vedrørende lejrskoler indstiller skoleledelsen til, at de nuværende lejr-skoler på 5. og 8. fastholdes for kommende skoleår. Bestyrelsen god-kender.
Ansvar
Punkt 5
30 min D: Inkluderende fællesskaber og skolebestyrelsens arbejde
Indhold – Status på skolens arbejde med inkluderende fællesskaber
- Drøftelse af skolebestyrelsens rolle i arbejdet
- Forberedelse til dialogmøde med Børn- og Skoleudvalget 7. april (deltagelse af næstformand og formand)
Til referat Status:
Der er et samarbejde mellem skole og dagtilbud om indsatsen.
Der er lavet proces med medarbejdere med deres perspektiver på, hvad der skal til for at løfte opgaven. Der er også lavet interview med udvalgte forældre. Indsatsen med Mellemrummet fortsætter med fokus på at udvikle tilbuddet.
Skolebestyrelsen kan byde ind med udarbejdelse af principper og foreslår, at det sker med udgangspunkt i medarbejdernes input.
Skolebestyrelsen vil gerne præsentere principperne og forældreperspektivet på inkluderende fællesskaber på forældremøder.
Oplæg på årsmøder temasættes i tråd med indsatsen.
Formand og næstformand deltager sammen med skoleleder på dialog-møde med BSU 7. april, hvor der måske kommer gode idéer og input som kan drøftes på skolebestyrelsens møde i april.
Ansvar
Punkt 6
5 min D + B: Næste møde
Indhold - Punkter omkring skoleårets planlægning herunder økonomi.
- Vi skal huske eleverne og huske at få en status på elevtrivsel/elevrådets arbejde, som en del af de første punkter på dagsordenen
Til referat
Punkt 7
5 min D: Evaluering af mødet
Indhold - Hvad gør vi med årsmødet? Ledelsen tager kontakt til Rasmus Alen-kær med henblik på evt. at ændre til et webinar.
Til referat
Ansvar
Punkt 8
5 min D: Evt.
Indhold Kort status fra skoleledelsen
Til referat - Test af personalet 2 gange pr. uge i form af en kviktest fra Falck
- Broen/Førskolen startede op mandag den 1. marts – god opstart - med afstand. Der er blevet arbejdet intenst i indskolingen for at kunne lave gode rammer for eleverne.
- Der er etableret nødundervisning for en del børn fra 5. – 9. årgang. Der er cirka 20-30 elever pr. dag. Det er kommet rigtig godt i gang, og børnene er glade for tilbuddet.
- Der er givet mulighed for trivselsgrupper, som kan mødes med deres lærere på skolen til en gåtur eller lignende.