Deltagere: Mikkel Graugaard, Lotte Kyvsgaard,
Pernille Døssing, Steen Nielsen, Jakob Lønvig,
Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Camilla Korshøj, Regin Øster,
Ditte Lyngby, Jakob Monrad
Afbud: Lotte Kyvsgaard
Mødedato: 22. august 2019
Mødetid: Kl. 17.00-20.00
Mødested: Mødelokalet
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt!
Ansvar
Punkt 2
10 min B: Valg af formand og næstformand
Indhold I henhold til skolens forretningsorden vælges formand og næstformand for et år ad gangen
Til referat - Mikkel Graugaard vagt som formand og Jakob Lønvig som næstformand. Tillykke!
Ansvar
Punkt 3
45 min D+B: Aftaler om årets arbejde
Indhold Datoer for møder i kommende skoleår (husk kalender)
Kontaktforældre til årgangene
Tilsyn med skolens principper – hvilken form og rytme i revideringen
Input til årsplan
Til referat - Mødedatoer:
17. september
21. oktober (Høringssvar til budget)
19. november
12. december
29. januar 2020
- Kontaktforældre jf. vedlagte dokument
- Nedenstående principper er valgt til gennemsyn/revidering på kommende møder:
IT (3.4)
Understøttende undervisning (1.5)
Elevernes trivsel (3.1)
Kostpolitik (3.2)
Underretning om elevens udbytte af undervisningen (4.1)
Den åbne skole (4.2)
- Bestyrelsens forældre har indsamlet input til årsplanen. Fremsendes efter mødet fra forældresiden.
Ansvar
Punkt 4
20 min D+B: Henvendelse fra forældre til bestyrelsen - procedure
Indhold
Til referat Drøftet blev, hvordan bestyrelsen behandler henvendelser fra andre forældre, og hvorledes der drøftes problematikker af både specifik og generel karakter, samt hvordan der laves tilbagemelding til forældre.
Bestyrelsen finder det vigtigt, at der laves en forventningsafstemning med andre forældre, ift. hvilke ting de forældevalgte kan tage med til bestyrelsesmøderne.
Dette italesættes på kommende forældremøder og tydeliggøres, når forældre henvender sig, så der skabes forståelse for, at skolebestyrelsen kun kan drøfte sager af principiel karakter.
Ansvar
Punkt 5
15 min D+B: Revidere princip ”Frivillige bidrag”
Indhold Princippet revideres ud fra tidligere drøftelse omkring indsamlinger til velgørenhed.
Bilag: ”Frivillige bidrag…”
Til referat Princippet tilrettet og godkendt.
Ansvar
Punkt 6
15 min D+B: Hensigtserklæring om lektier til gennemsyn
Indhold Hensigtserklæring om lektier skal til gennemsyn pga. forkortet skoleuge. Drøftes i lærergruppen i august
Bilag: ”Lektier på Haldum-Hinnerup Skolen”
Til referat Hensigtserklæringen blev drøftet og justeret ift. skoledagen pt.
Ansvar
Punkt 7
30 min
B: Forældremøder
Indhold Oplæg
Til referat Med udgangspunkt i tidligere års oplæg laver Mikkel årets indspark og rundsender til bestyrelsen.
Ansvar
Punkt 8
10 min O: Diverse
Indhold Fotografering
Trafiksikkerhed
Oprydning omkring skolen
Delegerede til årsmøde for skole og forældre
Til referat - Der skal tages stilling til fotoleverandør i efteråret. Ledelse, bestyrelsesmedlemmer, og elever deltager. JM indkalder.
- Bestyrelsen fremlægger bekymring for trafiksikkerheden omkring skolen. Ledelsen anviser på kommende forældremøder, hvilke regler der gælder, og hvilken adfærd man ønsker på området.
- Bestyrelsen ønsker, at udeområderne ved nordsiden bliver fejet og ryddet op mm., så det tager sig pænt ud.
- Drøftet blev, hvorledes den forkortede skoledag har betydning for buskørsel.
- Delegerede til årsmøde v. Skole og Forældre bestemmes på næste møde
Ansvar
Punkt 9
5 min D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat Godt møde!
Ansvar