Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 23. august 2021

Deltagere:    Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Afbud:          Carsten Normann

Mødedato:   Mandag den 23. august 2021

Mødetid:      Kl. 17.00-20.00

Mødested:    Mødelokalet bygning D – spisning hos Olivias køkken kl. 18.30

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 0

5 min            B: Godkendelse af dagsorden

Indhold        

Til referat     Godkendt

Ansvar         

 

Punkt 1

10 min          B: Valg af formand og næstformand

Indhold        

Til referat     Mikkel ønsker at fortsætte som formand med udgangspunkt i en aftale med resten af bestyrelsen, hvor de andre forældrevalgte hjælper med til at løse de forskellige opgaver.

Vi tager ovenstående på som et punkt på kommende møde.

Frederikke er valgt som næstformand.

Ansvar         

 

Punkt 2

10 min          O: Status på opstart

Indhold         Skolen orienterer

Til referat     Generelt en god opstart hele vejen rundt. Det er dejligt, at vi kan ses under lidt mere normale tilstande igen.

Vi ser frem mod mini-samfundsugen i uge 41, der bliver tilpasset coronahensyn, men godt kan gennemføres. Både børn og voksne glæder sig!

Skolens indsats med inkluderende fællesskaber, Mellemrummet, er startet op og har lavet en fordeling med børn, der skal gøre brug af tilbuddet.

Der er to kommende barsler, som skal besættes i udskolingen.   

Ansvar         

 

Punkt 3

30 min          D+B: Deltagelse i kommende forældremøder

(Foreløbig oversigt samt slides fra Rasmus Alenkær vedhæftet som bilag)

Indhold         Fordeling

Indhold

Oplæg

Til referat     Frederikke samler sammen til et talepapir.

Følgende punkter indgår bl.a.:

Præsentation af bestyrelsen og bestyrelsens arbejde.

Principper – hvilke principper, der arbejdes med.

”Valgår” i bestyrelsen.

Ansvar         

 

Punkt 4

 10 min          O: Etablering af cykelsti på Vestergade

Indhold         Orientering

Til referat     Der påbegyndes arbejde med at etablere cykelsti på Vestergade fra Svinget og ned forbi Bymarken.

Drøftet blev, hvordan der kan laves en mere sikker afleveringssituationen og generelt højne trafiksikkerheden. Der kan med fordel gives en kort info på kommende forældremøder om etablering af cykelsti. Der opfordres til at parkeringspladsen ved hallen bruges af forældre.  

Ansvar         

Punkt 5

20 min          D+B: Principgennemgang

Indhold         Gennemgang af principper med fokus på medarbejder- og ledelses-perspektiv.

Der sættes navne på til udvalg til de enkelte principper

Til referat     Udsættes til kommende møde

Ansvar         

 

Spisning

 

Punkt 6

 40 min          D: Princip: Samarbejdet mellem skolens forældre

Indhold         Drøftelse af princip med henblik på revidering forud for forældremøder.

Til referat     Gruppen havde ikke mødtes inden punktet. Princippet blev drøftet og justeret. Det sendes rundt til bestyrelsen efterfølgende, så der skal tilkendegives, hvis der ønskes rettelser/tilføjelser.

Ansvar          Alle har genlæst princippet

Carsten og Mikkel kører processen.

 

Punkt 7

10 min          B: Datoer for kommende møder (husk kalender)

Indhold        

Til referat     15/09, 9/11, 6/12

Ansvar         

                     

 

Punkt 8

5 min            D + B: Næste møde (17.00-19.00 – derefter de forældrevalgte alene)

 

Indhold         Opsamling på forældremøder

Oplæg om MakerSpace ved skoleledelsen og med kobling til princip 3.3  

Der nedsættes et lille udvalg omkring princippet med IT 3.3, og bestyrelsen holder efterfølgende møde (efter kl. 19).

Høring om budget

Til referat    

 

Punkt 9

5 min            D: Evt.

 

Indhold        

Til referat     Alle bedes huske at sende 3 linjer om bestyrelsesmedlemmerne til Jakob via Aula eller jbmo@favrskov.dk – lægges derefter på hjemmesiden.

Ansættelse af barselsvikarer den 6. september kl. 14.30 – Pernille deltager fra bestyrelsen.

Ansvar         

 

Punkt 10

5 min           

D: Evaluering af mødet