Deltagere: Mikkel Graugaard, Lotte Kyvsgaard, Steen Nielsen, Jakob Lønvig,
Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Regin Øster,
Ditte Lyngby, Jakob Monrad,
Afbud: Pernille Døssing, Camilla Korshøj
Mødedato: 26. maj 2020
Mødetid: Kl. 17.00
Mødested: Via Google meet meet.google.com/jtb-kaoa-bhg
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
15 min
O+D: Status på situationen omkring alle elever i skole igen
Indhold
Til referat Skoleledelsen informerede. Generelt er det gået rigtig godt med alle elever til-bage på skolen. De første dage er brugt til at komme i gang og finde balance i de forskelle nye vilkår. De kan tænkes mere klasser end tidligere, hvor det var små ”legegrupper”. Lærerne kan også tænkes bredere på årgange end tidlige-re. Der arbejdes med faglig og social trivsel særligt på 6.-9. årgang. Der laves prøvelignende afslutning for eleverne på 9. årgang.
SFO kan bruges som vanligt, men det er vigtigt, at forældre er præcise ift. til-melding/tidspunkter, hvor de ønsker at bruge SFO-en. Dette blandt andet for, at skolen kan udnytte personaleresursen bedst muligt.
Fra pinse og frem er der ikke rengøring midt på dagen rundt i lokalerne.
Ansvar
Punkt 3
O + D: Kommende skoleår
Indhold
Til referat Opfølgning på mødet i marts.
Der lægges ikke op til store omvæltninger ift. kommende skoleår grundet co-rona-situationen.
Skoleledelsen præsenterede tanker om mini-hold/mellemformer på mel-lemtrinnet, som en del af en den fortsatte inklusionsindsats.
Derudover blev drøftet flere timer til valgfag samt håndværk/design, og be-hovet for en opnummering på personalesiden til håndværk/design.
Ansvar
Punkt 4
10 min Kostpolitik
Indhold Tilbagemelding fra udvalg
Til referat Deltagerne i udvalget har mødtes, og indstiller til bestyrelsen, at der ikke ud-arbejdes en kostpolitik. Der er intet krav om en kostpolitik, og en stikprøve vi-ser, at få skoler har en sådan. Bestyrelsen bakker op om dette.
Bestyrelsen bemærker, at man med fordel kunne indskrive i princippet for triv-sel, at der er skal tænkes i gode spisesituationer, at der i klyngen/klasserne drøftes kost, og at forældre kontaktes, hvis skolen er bekymrede for elevers kost.
Ansvar
Punkt 5
15 min
Valg til skolebestyrelse
Indhold Valget kan ikke udskydes.
Til referat Skoleledelsen præsenterede forslag til proces- og tidsplan for valget. Tiden er meget knap, hvilket bestyrelsen er bekymret for, kan gå ud over valgdeltagel-sen. Der justeres i tidsplanen efter drøftelse i bestyrelsen.
Lotte, Kirstine og Lise genopstiller ikke til bestyrelsen.
Forslag om, at der er særligt fokus på Broens forældre, og i det hele taget at udbrede fortællingen om bestyrelsens arbejde blandt andet via skolens Face-bookside.
Alle forældrevalgte i bestyrelsen skal sende kort skriftligt indspark omkring de-res egen motivation for at sidde i bestyrelsen – DL samler og laver ”folder” som rundsendes som inspiration til skolens forældregruppe. Deadline senest lørdag den 30. maj.
Der skal laves en årsberetning fra formanden – virtuelt eller skriftligt.
Ansvar
Punkt 6
15 min Aftaler om skolebestyrelsesafslutning – 16. juni
Indhold
Til referat Efter drøftelse blev aftalen, at der holdes afslutning den 16. juni som planlagt. Skoleledelsen finder lokalt sted til mødeafvikling og spisning – og tager hen-syn til de genereller anbefalinger fra sundhedsstyrelsen.
Ansvar
Punkt 7
D: Evt. og evaluering af mødet
Indhold
Til referat Godt og effektivt møde – men vi glæder os til at kunne sidde i samme fysiske rum!
Påtænkte forældrearrangementer skal i resten af dette skoleår holdes uden for skoletiden.
Skoleledelsen præsenterede tanker om nyansættelser for kommende skoleår.
Skoleboden ”Olivias køkken” er åbnet og er kommet godt i gang med salget. De ældste starter, og mellemtrinnet følger trop i løbet af nær fremtid. Gode muligheder for at forældre kan bestille mad.
Ansvar