Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 26. maj 2020

Deltagere:     Mikkel Graugaard, Lotte Kyvsgaard, Steen Nielsen, Jakob Lønvig,

Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Regin Øster,

Ditte Lyngby, Jakob Monrad,

Afbud:           Pernille Døssing, Camilla Korshøj

Mødedato:    26. maj 2020

Mødetid:       Kl. 17.00

 

Mødested:    Via Google meet meet.google.com/jtb-kaoa-bhg

 

                     

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden

Indhold         

Til referat      Godkendt

Ansvar          

 

Punkt 2

15 min          

O+D: Status på situationen omkring alle elever i skole igen

Indhold         

Til referat      Skoleledelsen informerede. Generelt er det gået rigtig godt med alle elever til-bage på skolen. De første dage er brugt til at komme i gang og finde balance i de forskelle nye vilkår. De kan tænkes mere klasser end tidligere, hvor det var små ”legegrupper”. Lærerne kan også tænkes bredere på årgange end tidlige-re. Der arbejdes med faglig og social trivsel særligt på 6.-9. årgang. Der laves prøvelignende afslutning for eleverne på 9. årgang.

SFO kan bruges som vanligt, men det er vigtigt, at forældre er præcise ift. til-melding/tidspunkter, hvor de ønsker at bruge SFO-en. Dette blandt andet for, at skolen kan udnytte personaleresursen bedst muligt.

Fra pinse og frem er der ikke rengøring midt på dagen rundt i lokalerne.    

Ansvar          

 

Punkt 3

                      O + D: Kommende skoleår

Indhold         

Til referat      Opfølgning på mødet i marts.

Der lægges ikke op til store omvæltninger ift. kommende skoleår grundet co-rona-situationen.

Skoleledelsen præsenterede tanker om mini-hold/mellemformer på mel-lemtrinnet, som en del af en den fortsatte inklusionsindsats.

Derudover blev drøftet flere timer til valgfag samt håndværk/design, og be-hovet for en opnummering på personalesiden til håndværk/design. 

Ansvar          

 

 

Punkt 4

10 min           Kostpolitik

Indhold          Tilbagemelding fra udvalg

Til referat      Deltagerne i udvalget har mødtes, og indstiller til bestyrelsen, at der ikke ud-arbejdes en kostpolitik. Der er intet krav om en kostpolitik, og en stikprøve vi-ser, at få skoler har en sådan. Bestyrelsen bakker op om dette.

Bestyrelsen bemærker, at man med fordel kunne indskrive i princippet for triv-sel, at der er skal tænkes i gode spisesituationer, at der i klyngen/klasserne drøftes kost, og at forældre kontaktes, hvis skolen er bekymrede for elevers kost.   

Ansvar          

 

 

Punkt 5

15 min          

Valg til skolebestyrelse

Indhold          Valget kan ikke udskydes.

Til referat      Skoleledelsen præsenterede forslag til proces- og tidsplan for valget. Tiden er meget knap, hvilket bestyrelsen er bekymret for, kan gå ud over valgdeltagel-sen. Der justeres i tidsplanen efter drøftelse i bestyrelsen.

Lotte, Kirstine og Lise genopstiller ikke til bestyrelsen.

Forslag om, at der er særligt fokus på Broens forældre, og i det hele taget at udbrede fortællingen om bestyrelsens arbejde blandt andet via skolens Face-bookside.

Alle forældrevalgte i bestyrelsen skal sende kort skriftligt indspark omkring de-res egen motivation for at sidde i bestyrelsen – DL samler og laver ”folder” som rundsendes som inspiration til skolens forældregruppe. Deadline senest lørdag den 30. maj.

Der skal laves en årsberetning fra formanden – virtuelt eller skriftligt.   

Ansvar          

 

 

Punkt 6

15 min           Aftaler om skolebestyrelsesafslutning – 16. juni

Indhold         

Til referat      Efter drøftelse blev aftalen, at der holdes afslutning den 16. juni som planlagt. Skoleledelsen finder lokalt sted til mødeafvikling og spisning – og tager hen-syn til de genereller anbefalinger fra sundhedsstyrelsen.   

Ansvar          

 

 

Punkt 7

                      D: Evt. og evaluering af mødet

 

Indhold         

Til referat      Godt og effektivt møde – men vi glæder os til at kunne sidde i samme fysiske rum!

Påtænkte forældrearrangementer skal i resten af dette skoleår holdes uden for skoletiden.

Skoleledelsen præsenterede tanker om nyansættelser for kommende skoleår.

Skoleboden ”Olivias køkken” er åbnet og er kommet godt i gang med salget. De ældste starter, og mellemtrinnet følger trop i løbet af nær fremtid. Gode muligheder for at forældre kan bestille mad. 

Ansvar