Deltagere: Steen Nielsen, Anne Sofie Koch
Carsten Normann, Else Ladekjær, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud: Jakob Lønvig, Mikkel Graugaard, Lisbet Løvlund, eleverne
Mødedato: Torsdag 15. april 2021
Mødetid: Kl. 19.00-21.00
Mødested: Google Meet meet.google.com/scu-ttzs-dbr
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
10 min Status genåbning
- Fra ledelse
- Fra elevrepræsentanter
Indhold Fremmøde i skolen
Elevernes trivsel
Elevrådets arbejde
Til referat Skoleledelsen orienterede. To gange om ugen tilbydes der kviktest til elever over 12 år. Eleverne udviser generelt stor glæde ved at være tilbage i skole igen i skiftende uger.
Ansvar
Punkt 3
25 min Økonomi
Indhold Regnskab 2020
Budget 2021
(forudsat at vi har de nødvendige oplysninger – ellers udskydes punktet)
Til referat Skoleledelsen præsenterede økonomisk status, herunder regnskab for 2020 samt budget for 2021.
2020 har på alle måder været et omskifteligt år (også) på den økonomiske side. De særlige udgifter forbundet med corona-perioden er i langt overvejende grad blevet tilbageført til skolens budget, og skolen er fortsat i en økonomisk gunstig situation, der gør, at der kan laves forskellige indsatser alt efter behov.
Til budget 2021 foreslås bl.a. diverse indsatser i forlængelse af inklusionsindsatsen, hvor der økonomisk vil være et råderum til at lave ansættelser og opnormeringer på medarbejdersiden.
Ansvar
Punkt 4
20 min Kommende skoleår
Indhold Mellemrummet
Holdtimer
Undervisningsmidler
Til referat Skoleledelsen præsenterede tanker om kommende skoleår ift. igangværende inklusionsindsats.
Undervisningsmidler blev præsenteret og godkendt.
Ansvar
Punkt 5
20 min Skolebestyrelsens arbejde med principper
Indhold Udvalget har et oplæg, som drøftes
Til referat Udvalget præsenterede oplæg til det fremadrettede arbejde med skolens principper.
Det aftales, at skolens principper gennemgås på kommende møder med henblik på at udvælge vigtige principper til revision og med blik på, om der skal udarbejdes nye principper. Principsamlingen udsendes med referat til gennemsyn inden næste møde.
Ansvar
Punkt 6
10 min Opsamling fra dialogmøde 7. april om inkluderende fællesskaber
Indhold Ditte og Mikkel har deltaget i dialogmøde om skolebestyrelsens arbejde med inkluderende fællesskaber
Fælles orientering
Til referat Kort orientering – andre skolebestyrelser arbejder også med principper for inkluderende fællesskaber. Skolebestyrelsens principper skal tage udgangspunkt i de kommunale principper og understøtte skolens arbejde.
Der var en generel optagethed af, hvordan skolebestyrelser kan bidrage til, at projektet giver mening for den øvrige forældregruppe.
Ansvar
Punkt 7
20 min Overgange
Indhold Orientering om skolens arbejde med overgange.
Tema til drøftelse
Til referat Svært punkt at drøfte virtuelt…
Arbejdet og planerne med overgangene har været påvirket af corona, men generelt er de tre ”nye” årgange 1.-4.-7. kommet rigtig godt fra start. På Broen og i overgangen fra 0. klasse til 1. klasse har kommende lærere og pædagoger timer med de kommende 1. årgangsbørn.
På andre årgange etableres besøg i de nye klasser, man skal overtage efter sommer.
Der arbejdes systematisk med overlevering af klasser og elever mellem teams – både i forår og efterår.
Drøftet blev, hvorvidt den afdelingsopdelte skole var den optimale organisering af skolen ift. de lærerskift, som opdelingen giver.
Der er enighed i bestyrelsen om, at drøftelsen ikke giver anledning til større ændringer.
Ansvar
Punkt 8
5 min D + B: Næste møde
Indhold
Til referat Punktet om principper får god tid – alle har læst principsamlingen inden mødet
Punkt 9
2 min D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat
Ansvar
Punkt 10
5 min D: Evt.
Indhold
Til referat Det undersøges om årsmødet kan afvikles virtuelt med deltagelse hjemmefra for forældrene. Rasmus Alenkær kontaktes.