Deltagere: Mikkel Graugaard, Lotte Kyvsgaard,
Pernille Døssing, Steen Nielsen, Jakob Lønvig,
Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Camilla Korshøj, Regin Øster,
Ditte Lyngby, Jakob Monrad,
Afbud:
Mødedato: 25/2-2020
Mødetid: Kl. 17.00-20.00
Mødested: Mødelokalet
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat
Ansvar
Punkt 2
10 min
O+B: Timefordelingsplan
Indhold Udkast præsenteres til skolebestyrelsens input – godkendes i marts efter drøftelse med medarbejdere.
Til referat Udkast præsenteret
- Valgfagstimer på 8. årgang skal opjusteres pga. praksisfaglige valg-fag.
- Timefordelingsplanen drøftes i medarbejdergruppen og godkendes på kommende skolebestyrelsesmøde
Ansvar
Punkt 3
20 min D+B: Udlån af lokaler
Indhold Drøftelse af udlån af lokaler på skolen til arrangementer.
Skolens lokaler må ikke udlånes til private arrangementer.
Der skal udarbejdes retningslinjer, så det er klart, hvor grænserne går.
Til referat Skolens lokaler kan udlånes til arrangementer arrangeret af klasseforældre-råd herunder blå mandag.
Fødselsdage og andre private arrangementer kan ikke afholdes i skolens lo-kaler.
Skal der udarbejdes en guide, så forældrene selv tager kontakt til brand-myndigheder?
Ansvar
Punkt 4
15 min O: Overvejelser om klassesammenlægninger
Indhold
Til referat Der er ikke umiddelbart klassesammenlægning på årgange, men måske
Ansvar
Punkt 5
15 min B: Skolens ordensregler/værdiregelsæt
Indhold Som aftalt præsenteres, drøftes og godkendes udkast
Til referat Værdiregelsæt vedtaget
Ansvar
Punkt 6
20 min O+D: Besøg af Olivias køkken
Indhold Olivias køkken leverer aftensmaden og fortæller om det kommende skole-bodstilbud. Drøftelse af sortiment, priser m.m.
Nedsættelse af kontaktudvalg.
Til referat Olivias køkken er en social-økonomisk virksomhed.
Det skal drøftes i indskolingen, om børnene fortsat kun skal købe én dag om ugen.
Dagens varme ret 2 gange om ugen tirsdag og torsdag.
Det skal tydeliggøres overfor forældre, at det er Olivias køkken, der driver en forretning – naturligvis i samarbejde med skolen. Men det er vigtigt, at der er forståelse for, at der kun er et tilbud, hvis det kan løbe rundt.
Skolebestyrelsen bakker op om et begrænset udvalg med fokus på, at kost-rådene følges. Der anvendes groft brød.
Skolebestyrelsen er indforstået med, at der kan sælges sukkerfri isthe, vand med smag og små juicebrikker.
Vi opfordrer til, at forældrene tager snakken med deres børn, hvis de øn-sker, at de skal købe noget bestemt eller der er noget, de ikke ønsker at børnene skal købe.
Der vil ikke være mulighed for at forudbestille mad, da det er fordyrende pga. administrative omkostninger.
Olivias køkken kan også levere mad til klassearrangementer m.v.
Skolebestyrelsens kontakt:
Ansvar
Spisning
Punkt 7
30 min D: Overgange
Indhold Fælles drøftelse af, hvordan forældre kan bidrage i overgange fra indskoling til mellemtrin til udskoling.
Til referat Udfordringer er set over tid i overgangen fra 3. klasse til 4. klasse.
Skolebestyrelsens input:
Kan kommende 4. klasses lærere deltage på forældremøder inden sommer-ferien? Åbenhed omkring de udfordringer, der kan opstå – skabe dialog i forældregruppen omkring, hvordan overgangen kan understøttes.
Et skolebestyrelsesmedlem kunne deltage på mødet med input omkring den gode forældreopbakning i overgange.
Det er vigtigt, at forældrene er forberedt på, at overgangen kan blive svær for barnet af de afgivende lærere, så det ikke er de nye lærere, som skal kommunikere det, som er svært.
Kan man spørge eleverne, hvad der har været svært og lært af det?
Ansvar
Punkt 8
30 min D+O: Kommunikation i Aula
Indhold Kommunikation i Aula drøftes generelt.
Udkast til kommunikationsstrategi drøftes forud for medarbejderinddragel-se.
Til referat Kommunikationsstrategi i Aula er drøftet.
Udkast drøftes med personale og forelægges skolebestyrelsen i marts.
Der opleves fortsat udfordringer med Aula med mange fejl og manglende adviseringer.
Ansvar
Punkt 9
5 min D: Evt.
Indhold Personale
Til referat Orientering om ansættelse til stillingen som skolepædagog
Pædagogisk dag 29/2 evt. deltager enkelte skolebstyrelsesmedlemmer
Ansvar