Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 25. februar 2020

Deltagere:     Mikkel Graugaard, Lotte Kyvsgaard,

Pernille Døssing, Steen Nielsen, Jakob Lønvig,

Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Camilla Korshøj, Regin Øster,

Ditte Lyngby, Jakob Monrad,

Afbud:          

Mødedato:    25/2-2020

Mødetid:       Kl. 17.00-20.00

Mødested:    Mødelokalet

                     

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden

Indhold         

Til referat     

Ansvar          

 

Punkt 2

10 min          

O+B: Timefordelingsplan

Indhold          Udkast præsenteres til skolebestyrelsens input – godkendes i marts efter drøftelse med medarbejdere.

Til referat      Udkast præsenteret

-                     Valgfagstimer på 8. årgang skal opjusteres pga. praksisfaglige valg-fag.

-                     Timefordelingsplanen drøftes i medarbejdergruppen og godkendes på kommende skolebestyrelsesmøde

Ansvar          

 

Punkt 3

20 min           D+B: Udlån af lokaler

Indhold          Drøftelse af udlån af lokaler på skolen til arrangementer.

Skolens lokaler må ikke udlånes til private arrangementer.

Der skal udarbejdes retningslinjer, så det er klart, hvor grænserne går.

Til referat      Skolens lokaler kan udlånes til arrangementer arrangeret af klasseforældre-råd herunder blå mandag.

Fødselsdage og andre private arrangementer kan ikke afholdes i skolens lo-kaler.

Skal der udarbejdes en guide, så forældrene selv tager kontakt til brand-myndigheder?

 

 

Ansvar          

 

 

Punkt 4

15 min           O: Overvejelser om klassesammenlægninger

Indhold         

Til referat      Der er ikke umiddelbart klassesammenlægning på årgange, men måske

Ansvar          

 

Punkt 5

15 min           B: Skolens ordensregler/værdiregelsæt

Indhold          Som aftalt præsenteres, drøftes og godkendes udkast

Til referat      Værdiregelsæt vedtaget

Ansvar          

 

Punkt 6

20 min           O+D: Besøg af Olivias køkken

Indhold          Olivias køkken leverer aftensmaden og fortæller om det kommende skole-bodstilbud. Drøftelse af sortiment, priser m.m.

Nedsættelse af kontaktudvalg.

 

Til referat      Olivias køkken er en social-økonomisk virksomhed.

Det skal drøftes i indskolingen, om børnene fortsat kun skal købe én dag om ugen.

Dagens varme ret 2 gange om ugen tirsdag og torsdag.

Det skal tydeliggøres overfor forældre, at det er Olivias køkken, der driver en forretning – naturligvis i samarbejde med skolen. Men det er vigtigt, at der er forståelse for, at der kun er et tilbud, hvis det kan løbe rundt.

Skolebestyrelsen bakker op om et begrænset udvalg med fokus på, at kost-rådene følges. Der anvendes groft brød.

Skolebestyrelsen er indforstået med, at der kan sælges sukkerfri isthe, vand med smag og små juicebrikker.

Vi opfordrer til, at forældrene tager snakken med deres børn, hvis de øn-sker, at de skal købe noget bestemt eller der er noget, de ikke ønsker at børnene skal købe.

Der vil ikke være mulighed for at forudbestille mad, da det er fordyrende pga. administrative omkostninger.

Olivias køkken kan også levere mad til klassearrangementer m.v.

Skolebestyrelsens kontakt:

Ansvar          

 

Spisning

 

Punkt 7

30 min           D: Overgange

Indhold          Fælles drøftelse af, hvordan forældre kan bidrage i overgange fra indskoling til mellemtrin til udskoling.

Til referat      Udfordringer er set over tid i overgangen fra 3. klasse til 4. klasse.

Skolebestyrelsens input:

Kan kommende 4. klasses lærere deltage på forældremøder inden sommer-ferien? Åbenhed omkring de udfordringer, der kan opstå – skabe dialog i forældregruppen omkring, hvordan overgangen kan understøttes.

Et skolebestyrelsesmedlem kunne deltage på mødet med input omkring den gode forældreopbakning i overgange.

Det er vigtigt, at forældrene er forberedt på, at overgangen kan blive svær for barnet af de afgivende lærere, så det ikke er de nye lærere, som skal kommunikere det, som er svært.

Kan man spørge eleverne, hvad der har været svært og lært af det?

Ansvar          

 

 

 

Punkt 8

30 min           D+O: Kommunikation i Aula

Indhold          Kommunikation i Aula drøftes generelt.

Udkast til kommunikationsstrategi drøftes forud for medarbejderinddragel-se.

Til referat      Kommunikationsstrategi i Aula er drøftet.

Udkast drøftes med personale og forelægges skolebestyrelsen i marts.

Der opleves fortsat udfordringer med Aula med mange fejl og manglende adviseringer.

Ansvar          

 

Punkt 9

5 min             D: Evt.

 

Indhold          Personale

 

 

Til referat      Orientering om ansættelse til stillingen som skolepædagog

Pædagogisk dag 29/2 evt. deltager enkelte skolebstyrelsesmedlemmer

Ansvar