Deltagere: Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, Kristine Aagaard Hjelmager 9.a, Niels Høiberg Mousten 7. a, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Rolf Høtoft Houmøller, Ditte Lyngby
Rikke Raahede (inklusionsteamet), Helene Borgholm (DCUM)
Afbud: Carsten Normann, Else Ladekjær, Kristine Aagaard Hjelmager 9.a
Niels Høiberg Mousten 7. a
Mødedato: 31. januar 2022
Mødetid: Kl. 17.00-20.00
Mødested: Skoletorvet
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
2 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Punkt 2
1 time Temamøde: Skolens antimobbestrategi
Indhold Der er et fælles ønske om, at antimobbestrategien revideres, så den i højere grad stemmer overens med et fællesskabsorienteret syn på mobning.
Vi får besøg af Helene, som er forælder på skolen, og ansat ved DCUM. Hun vil holde oplæg om lovgivning på området og hvad der kendetegner en god antimobbestrategi.
- Oplæg
- Drøftelse
- Fælles overvejelser om inddragelse af personale, elever og forældre i det fremadrettede arbejde.
- Skal det være tema på årsmøde?
Til referat Helene gennemgår det fællesskabsorienterede mobbesyn, som anti-mobbestrategien iflg. lovgivning skal baseres på.
Der skal fra skolens side handles når der er tale om mobning eller lig-nende.
Helene gennemgår det juridiske i undervisningsmiljøloven §1c.
Gennemgang af pligter i forbindelse med eventuelle sager blev gen-nemgået.
Antimobbestrategen skal være offentlig tilgængeligt på hjemmesi-den, og det anbefales, at den revideres årligt.
Der iværksættes proces med inddragelse af personale, elever og forældre. DCUM inddrages på pædagogisk aften den 22/2 – her drøftes, hvordan eleverne inddrages.
Punktet kommer på igen på bestyrelsesmødet i marts.
Mobning – gerne med digital vinkling – ønskes som tema på skole-bestyrelsens årsmøde
Punkt 3
45 minutter Temamøde: Status på skolens arbejde med inkluderende fælles-skaber
Indhold Inklusionsteam og ledelse giver status på skolens arbejdet med in-kluderende fællesskaber – herunder indsatsen på Mellemrummet.
Drøftelse og mulighed for spørgsmål.
Til referat I indeværende skoleår er der afsat mange ressourcer til arbejdet med de inkluderende fællesskaber. Det er bl.a. holdtimer, udvidelse af in-klusionsindsatser, samt øget bemanding på Mellemrummet.
Der ekskluderes fortsat en del elever til specialklasse.
Rikke gennemgår indholdet og organiseringen i inklusionsindsatsen samt hvilke opgaver der ligger under inklusionsteamet.
Punkt 4
20 min O-D-B: Høring:
Ny ressourcetildelingsmodel på skoleområdet
Indhold Bilag vedhæftet, som læses inden mødet
Kort gennemgang fra orienteringsmødet mandag 17/1-22
Drøftelse og input til høringssvar
Til referat Man går fra en elevbaseret tildeling til en klassebaseret tildeling
Det har lille betydning for skolens ressourcetildeling, om der arbejdes ud fra den ene eller den anden model.
Når det politiske udgangspunkt er at fastholde antallet af skoler, vur-deres modellen at være fornuftig.
Der sendes et udkast til høringssvar ud til bestyrelsen.
Deadline for indsendelse af høringssvar er 3/2-22
Punkt 5
20 min D: Forældretilfredshedsundersøgelse
Indhold Bilag vedhæftet, som gennemses inden mødet
Resultater præsenteres sammen med skolens overvejelser om videre tiltag.
Til referat Ditte orienterer om de samlede resultater for skolen.
Der er ikke store udsving ift, tidligere målinger.
Rapporten kan findes på: https://favrskov.dk/borger/skole-og-uddannelse/folkeskole-0-10-klasse/k…
Punkt 6
20 min D: Kommende skoleår
Indhold Timefordelingsplan – proces
Overvejelser om klassesammenlægninger
Til referat Udgangspunktet er, at der ikke laves store ændringer i timeforde-lingsplanen. Den drøftes i personalegruppen og timefordelingsplanen præsenteres for bestyrelsen i marts.
Klassesammenlægninger:
Skolebestyrelsen bakker op om ledelsens overvejelser om mulige klassesammenlægninger.
Punkt 7
5 min D + B: Næste møde
Indhold Spisesituationen på baggrund af status fra klyngerne.
Princip: 5.2 Arbejdets fordeling mellem personalet
Skoleårets planlægning.
Til referat Næste møde 1. marts.
Punkt 8
5 min D: Evaluering af mødet og eventuelt
Indhold
Til referat Der blev orienteret om personalesag.
Punkt 8
2 min D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat Godt møde. Dejligt med input udefra.