Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 31. januar 2022

Deltagere:    Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Lisbet Løvlund, Kristine Aagaard Hjelmager 9.a, Niels Høiberg Mousten 7. a, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Rolf Høtoft Houmøller, Ditte Lyngby

Rikke Raahede (inklusionsteamet), Helene Borgholm (DCUM)

 

Afbud:       Carsten Normann, Else Ladekjær, Kristine Aagaard Hjelmager 9.a

Niels Høiberg Mousten 7. a

Mødedato:   31. januar 2022

Mødetid:      Kl. 17.00-20.00

Mødested:    Skoletorvet

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

2 min            B: Godkendelse af dagsorden

Indhold        

Til referat     Godkendt

 

Punkt 2

1 time           Temamøde: Skolens antimobbestrategi

Indhold         Der er et fælles ønske om, at antimobbestrategien revideres, så den i højere grad stemmer overens med et fællesskabsorienteret syn på mobning.

Vi får besøg af Helene, som er forælder på skolen, og ansat ved DCUM. Hun vil holde oplæg om lovgivning på området og hvad der kendetegner en god antimobbestrategi.

-                     Oplæg

-                     Drøftelse

-                     Fælles overvejelser om inddragelse af personale, elever og forældre i det fremadrettede arbejde.

-                     Skal det være tema på årsmøde?

Til referat     Helene gennemgår det fællesskabsorienterede mobbesyn, som anti-mobbestrategien iflg. lovgivning skal baseres på.

Der skal fra skolens side handles når der er tale om mobning eller lig-nende.

Helene gennemgår det juridiske i undervisningsmiljøloven §1c.

Gennemgang af pligter i forbindelse med eventuelle sager blev gen-nemgået.

Antimobbestrategen skal være offentlig tilgængeligt på hjemmesi-den, og det anbefales, at den revideres årligt.

Der iværksættes proces med inddragelse af personale, elever og forældre. DCUM inddrages på pædagogisk aften den 22/2 – her drøftes, hvordan eleverne inddrages.

Punktet kommer på igen på bestyrelsesmødet i marts.

Mobning – gerne med digital vinkling – ønskes som tema på skole-bestyrelsens årsmøde

 

Punkt 3

45 minutter  Temamøde: Status på skolens arbejde med inkluderende fælles-skaber

Indhold         Inklusionsteam og ledelse giver status på skolens arbejdet med in-kluderende fællesskaber – herunder indsatsen på Mellemrummet.

Drøftelse og mulighed for spørgsmål.

Til referat     I indeværende skoleår er der afsat mange ressourcer til arbejdet med de inkluderende fællesskaber. Det er bl.a. holdtimer, udvidelse af in-klusionsindsatser, samt øget bemanding på Mellemrummet.

Der ekskluderes fortsat en del elever til specialklasse.

Rikke gennemgår indholdet og organiseringen i inklusionsindsatsen samt hvilke opgaver der ligger under inklusionsteamet.

 

Punkt 4

20 min          O-D-B: Høring:

Ny ressourcetildelingsmodel på skoleområdet

Indhold         Bilag vedhæftet, som læses inden mødet

Kort gennemgang fra orienteringsmødet mandag 17/1-22

Drøftelse og input til høringssvar

Til referat     Man går fra en elevbaseret tildeling til en klassebaseret tildeling

Det har lille betydning for skolens ressourcetildeling, om der arbejdes ud fra den ene eller den anden model.

Når det politiske udgangspunkt er at fastholde antallet af skoler, vur-deres modellen at være fornuftig.

Der sendes et udkast til høringssvar ud til bestyrelsen.

Deadline for indsendelse af høringssvar er 3/2-22

 

Punkt 5

20 min          D: Forældretilfredshedsundersøgelse

Indhold         Bilag vedhæftet, som gennemses inden mødet

Resultater præsenteres sammen med skolens overvejelser om videre tiltag.

 

Til referat     Ditte orienterer om de samlede resultater for skolen.

Der er ikke store udsving ift, tidligere målinger.

Rapporten kan findes på: https://favrskov.dk/borger/skole-og-uddannelse/folkeskole-0-10-klasse/k…


Punkt 6

20 min          D: Kommende skoleår

Indhold         Timefordelingsplan – proces

Overvejelser om klassesammenlægninger

Til referat     Udgangspunktet er, at der ikke laves store ændringer i timeforde-lingsplanen. Den drøftes i personalegruppen og timefordelingsplanen præsenteres for bestyrelsen i marts.

Klassesammenlægninger:

Skolebestyrelsen bakker op om ledelsens overvejelser om mulige klassesammenlægninger.

 

Punkt 7

5 min            D + B: Næste møde

Indhold         Spisesituationen på baggrund af status fra klyngerne.

Princip: 5.2 Arbejdets fordeling mellem personalet

Skoleårets planlægning.

Til referat     Næste møde 1. marts.

 

Punkt 8

5 min            D: Evaluering af mødet og eventuelt

Indhold        

Til referat     Der blev orienteret om personalesag.

 

Punkt 8

2 min            D: Evaluering af mødet

Indhold        

Til referat     Godt møde. Dejligt med input udefra.