Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 19. august 2020

Deltagere:     Steen Nielsen, Jakob Lønvig, Anne Sofie Koch

Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

Afbud:           Carsten Normann

Mødedato:    19. august 2020

Mødetid:       Kl. 17.00-19.15

Mødested:    Mødelokalet bygning D

Olivias køkken leverer forplejning

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden

Indhold         

Til referat     
-                     Godkendt

Ansvar          

 

 

Punkt 2

30 min           O+B: Velkommen til den nye bestyrelse samt konstituering

Indhold         
-                     Præsentation af bestyrelsens medlemmer

-                     Kort gennemgang af forretningsorden og årets gang i skolebestyrelsen

-                     Valg af formand og næstformand blandt de forældrevalgte.

-                     Yderligere viden om skolebestyrelsesarbejdet

Til referat     
-                     Bestyrelsen blev informeret om forskellige forhold vedrørende bestyrelsens arbejde. Forretningsorden gennemgået og gen-nemset.

-                     Konstituering i bestyrelsen gav følgende resultat for det kommende år:

Formand – Mikkel Graugaard

Næstformand – Jakob Lønvig

Ansvar          

 

Punkt 3

 15 min          D+B: Forældremøder

Indhold         
-                     Grundet COVID-19 afvikles klassevis

-                     Skolebestyrelsens rolle drøftes – videopræsentation eller andre gode idéer?

 

Til referat     
-                     Skoleledelsen orienterede om corona-situationen herunder af-vikling af forældremøder. Det afvikles i klasserne med fokus på alle corona-regler, og flere af møderne afvikles senere på året end normalt grundet corona.

Besluttet blev, at der laves en video fra skolebestyrelsens medlemmer, hvori de præsenterer sig selv og motivationen for bestyrelsesarbejdet, som lægges på Aula – alternativt præsen-teres den på forældremødet.

Bestyrelsen ønsker at prioritere fysisk fremmøde til 0. klasses forældremøder (Else, Carsten, Lisbeth, Mikkel som back-up), samt 03D (Steen). 

-                     Talepapir fra tidligere rundsendes af Mikkel. 

Ansvar          

 

Punkt 4

15 min

                      D+B: Mødekalender

Indhold         
-                     Mødedatoer fastsættes indtil jul

-                     Input til temaer

Til referat           
-   Møderække for det første halvår 2020 planlagt:

2. møde – 14. september

3. møde – 28. oktober

4. møde – 1. december

Møde for forældrerepræsentanter 1. september, kl. 19

Ansvar          

 

Punkt 5

20 min           O+B: Dette skoleår

-                     Lejrskoler

-                     Internat for personalet

-                     Årsmøde for skolebestyrelsen

Indhold         

Til referat     
-                     Skoleledelsen orienterede om, at lejrskoler som ikke blev afviklet i foråret, forsøges skubbet til afvikling i indeværende skoleår. Skolebestyrelsen tilkendegiver, at det er en god ide.

-                     Skoleledelsen ønsker, så vidt det er muligt i coronatider, at tage medarbejderne på internat i foråret og få arbejdet med skolens værdier. 

Ansvar          

                     

 

Punkt 6

10 min           D + B: Næste møde

 

Indhold         
-                     Høring kommunalt budget

-                     Favrskov Talent

-                     Evaluering af Broen

Til referat     

 

 

Punkt 7

5 min             D: Evaluering af mødet

 

Indhold         

Til referat     
-                     Godt første møde! God forplejning.

Ansvar          

 

 

Punkt 8

5 min             D: Evt.

 

 

Indhold          Orientering fra skoleledelsen:

-                     Skolestart 

-                     Mellemrummet

-                     Minisamfund

-                     Nye medarbejdere

Til referat     
-                     Skolestarten har generelt været god, men naturligt været præget af coronatidens særlige vilkår og retningslinjer. Der er indtil videre ikke konstateret smittede på skolen, og der arbejdes tydeligt på at overholde de retningslinjer, som er beskrevet fra ministerier og styrelser i både undervisning og SFO-del. SFO arbejder med grupperinger og aktiviteter baseret på klasserne. 

Drøftet blev, hvorledes 9. klassernes valgfag afvikles i skole-året.

-                     Skoleledelsen orienterede om et udvidet specialpædagogisk tilbud i indskolingen og mellemtrinnet, kaldet Mellemrummet. Mellemrummet er en udvidelse af indskolingens Minihold.

-                     Minisamfund, som var påtænkt til afvikling i uge 41, flyttes til foråret. Der afvikles i stedet ”klyngeuger” i de enkelte klynger med et tema og indhold efter eget valg.

-                     Skolen har i sommerperioden ansat 4 medarbejdere; en lærer med tilknytning til indskolingen, to lærere med tilknytning til udskolingen og en skolepædagog med arbejdsopgaver i specialklasser og Mellemrummet.