Deltagere: Steen Nielsen, Jakob Lønvig, Anne Sofie Koch
Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud: Carsten Normann
Mødedato: 19. august 2020
Mødetid: Kl. 17.00-19.15
Mødested: Mødelokalet bygning D
Olivias køkken leverer forplejning
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat
- Godkendt
Ansvar
Punkt 2
30 min O+B: Velkommen til den nye bestyrelse samt konstituering
Indhold
- Præsentation af bestyrelsens medlemmer
- Kort gennemgang af forretningsorden og årets gang i skolebestyrelsen
- Valg af formand og næstformand blandt de forældrevalgte.
- Yderligere viden om skolebestyrelsesarbejdet
Til referat
- Bestyrelsen blev informeret om forskellige forhold vedrørende bestyrelsens arbejde. Forretningsorden gennemgået og gen-nemset.
- Konstituering i bestyrelsen gav følgende resultat for det kommende år:
Formand – Mikkel Graugaard
Næstformand – Jakob Lønvig
Ansvar
Punkt 3
15 min D+B: Forældremøder
Indhold
- Grundet COVID-19 afvikles klassevis
- Skolebestyrelsens rolle drøftes – videopræsentation eller andre gode idéer?
Til referat
- Skoleledelsen orienterede om corona-situationen herunder af-vikling af forældremøder. Det afvikles i klasserne med fokus på alle corona-regler, og flere af møderne afvikles senere på året end normalt grundet corona.
Besluttet blev, at der laves en video fra skolebestyrelsens medlemmer, hvori de præsenterer sig selv og motivationen for bestyrelsesarbejdet, som lægges på Aula – alternativt præsen-teres den på forældremødet.
Bestyrelsen ønsker at prioritere fysisk fremmøde til 0. klasses forældremøder (Else, Carsten, Lisbeth, Mikkel som back-up), samt 03D (Steen).
- Talepapir fra tidligere rundsendes af Mikkel.
Ansvar
Punkt 4
15 min
D+B: Mødekalender
Indhold
- Mødedatoer fastsættes indtil jul
- Input til temaer
Til referat
- Møderække for det første halvår 2020 planlagt:
2. møde – 14. september
3. møde – 28. oktober
4. møde – 1. december
Møde for forældrerepræsentanter 1. september, kl. 19
Ansvar
Punkt 5
20 min O+B: Dette skoleår
- Lejrskoler
- Internat for personalet
- Årsmøde for skolebestyrelsen
Indhold
Til referat
- Skoleledelsen orienterede om, at lejrskoler som ikke blev afviklet i foråret, forsøges skubbet til afvikling i indeværende skoleår. Skolebestyrelsen tilkendegiver, at det er en god ide.
- Skoleledelsen ønsker, så vidt det er muligt i coronatider, at tage medarbejderne på internat i foråret og få arbejdet med skolens værdier.
Ansvar
Punkt 6
10 min D + B: Næste møde
Indhold
- Høring kommunalt budget
- Favrskov Talent
- Evaluering af Broen
Til referat
Punkt 7
5 min D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat
- Godt første møde! God forplejning.
Ansvar
Punkt 8
5 min D: Evt.
Indhold Orientering fra skoleledelsen:
- Skolestart
- Mellemrummet
- Minisamfund
- Nye medarbejdere
Til referat
- Skolestarten har generelt været god, men naturligt været præget af coronatidens særlige vilkår og retningslinjer. Der er indtil videre ikke konstateret smittede på skolen, og der arbejdes tydeligt på at overholde de retningslinjer, som er beskrevet fra ministerier og styrelser i både undervisning og SFO-del. SFO arbejder med grupperinger og aktiviteter baseret på klasserne.
Drøftet blev, hvorledes 9. klassernes valgfag afvikles i skole-året.
- Skoleledelsen orienterede om et udvidet specialpædagogisk tilbud i indskolingen og mellemtrinnet, kaldet Mellemrummet. Mellemrummet er en udvidelse af indskolingens Minihold.
- Minisamfund, som var påtænkt til afvikling i uge 41, flyttes til foråret. Der afvikles i stedet ”klyngeuger” i de enkelte klynger med et tema og indhold efter eget valg.
- Skolen har i sommerperioden ansat 4 medarbejdere; en lærer med tilknytning til indskolingen, to lærere med tilknytning til udskolingen og en skolepædagog med arbejdsopgaver i specialklasser og Mellemrummet.