Deltagere: Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Nor-mann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby
Afbud:
Mødedato: 17. august 2023
Mødetid: 17-20
Mødested: Mødelokalet bygning D
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
15 min B: Skolebestyrelse opstart
Indhold Velkommen til Rikke (suppleant for Else)
Valg af formand og næstformand
Aftaler om opdatering af oplysninger om repr. på hjemmeside
Billede
Til referat Præsentation af bestyrelsen, samt Rikke.
Lisbeth er genvalgt som formand (applaus)
Frederikke er valgt som næstformand (applaus)
Alle gennemser egne beskrivelser på hjemmesiden inden næste mø-de. Kan ses på: https://haldum-hinnerupskolen.aula.dk/om-skolen/skolebestyrelse/medlemm…;
Eventuelle ændringer sendes til Jakob, jbmo@favrskov.dk. Deadline 11. september
Generelt: Vi skal huske at dele de gode historier til møderne!
Vær obs. på hvilke punkter, der skal på under evt.-punktet.
Ansvar
Punkt 3
30 min O+D. Fra forældrerepræsentanternes formøde
Indhold Temaer og punkter til årsplan
Datoer for møder indtil jul fastsættes
Næste møde 11. september (deadline budgethøring 19. sep)
Pædagogiske arr: 12/9 og 27/2 kl. 17-20, lørdag 6/4
Dialogmøde med forvaltning fastsat til 7/11-23
Til referat De forældrevalgte har haft formøde, og deraf er kommet forskellige punkter, som ønskes drøftet.
Drøftet blev en henvendelse fra en forældre ift. kommunikation og samarbejdet mellem skole/hjem. Dette ønskes som et punkt på en af de kommende møder – blandt andet i forlængelse af pæd. aften den 12. september.
Derudover ønskes: Opfølgning på Broen, trivselsmålinger, værdier (udsættes til foråret), ”skærme”, status fra afdelingerne samt inklusi-onsteamet, Olivias Køkken, kapacitetsudfordringer, orientering om indmeldelser/udmeldelser – og hvilken læring kan vi uddrage af det?
Ønske om at bruge adgangen til Google Drev mere aktivt.
Møderække indtil jul: 24/10, 23/11, 12/12
Ansvar
Spisning
Punkt 4
10 min O: Status på opstart af skoleåret
Indhold Kort orientering om, hvordan skoleåret er kommet i gang.
Til referat Skoleledelsen orienterede om opstarten, herunder nye medarbejdere, opstart af klasser, lokalerokader etc.
Ansvar
Punkt 5
45 min B: Planlægning af forældremøder
Indhold Indhold/oplæg på forældremøder
Fordeling af datoer
Til referat Fordelt. Der skal tages kontakt til de medarbejdere, som står ud for den respektive årgang.
Der laves et oplæg, som bruges til de forskellige møder.
Ansvar
Punkt 6
15 min O: Status lokaleudfordringer
Indhold Kort orientering.
Til referat Skoleledelsen orienterede om status samt den gode dialog med for-valtningen vedr. de kapacitetsudfordringer, som skolen står overfor i nærmeste fremtid.
Ansvar
Punkt 7
15 min D (+B): Princip 3.2
Indhold Princip opdateres med nikotinprodukter
Bilag vedhæftet
Til referat Vi går efter en mindre justering med sproglige ændringer – præsente-res til næste møde. Ditte laver udkast.
Ansvar
Punkt 8
5 min D + B: Næste møde
Indhold Opdatering Drev
Princip 3.2
Forældrerådsmøde
Høringssvar budget
Skoleboden
Til referat
Punkt 9
5 min D: Evt.
Indhold Køleskabe i indskolingen
Til referat Forslag om, at der gives orientering om køleskabe på kommende forældremøder i indskolingen. Som udgangspunkt købes der fra skolens side ikke køleskabe.
Ansvar
Punkt 10
5 min
D: Evaluering af mødet