Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Arbejdets fordeling mellem det undervisende personale

Formål:

§ 44. Skolebestyrelsen udøver sin virksomhed inden for de mål og rammer, som kommunalbestyrelsen fastsætter……………

5) arbejdets fordeling mellem blandt det undervisende personale,

Mål:

Der arbejdes i professionelle praksisfællesskaber omkring årgange og i klynger.

Det er disse praksisfællesskabers opgave at arbejde ud fra en fælles koordineret målsætning og dermed have en fælles faglig tilgang til opgaverne.

 

Skolens ansvar:

Ingen må stå alene i en undervisning eller i pædagogisk aktivitet. Opgavernes kompleksitet fordrer, at flere fagpersoner samarbejder og i fællesskab tilrettelægger, gennemfører og evaluerer elevernes læring og trivsel. Det betyder, at arbejdet er organiseret i team/pædagogiske praksisfællesskaber. 

 

Sammensætning af praksisfællesskaber og arbejdsfordeling sker ud fra en helhedsvurdering af, hvad der tjener skolen bedst.

 

Ved sammensætning af team og ved arbejdsfordelingen tilstræbes:

  • en bred faglighed, så teamet er i stand til i fællesskab at tilrettelægge og gennemføre undervisningen, så den rummer udfordringer til alle eleverne,
  • lærere af begge køn
  • aldersfordeling og erfaringsspredning
  • mulighed for erfaringsopsamling og kontinuitet i arbejdet kombineret med en vis fornyelse

 

 

Forældrenes ansvar:

 

Vedtaget: Februar 2006

Sidste gennemsyn:

Revideret: April 2016