Formål:
§ 44. Skolebestyrelsen udøver sin virksomhed inden for de mål og rammer, som kommunalbestyrelsen fastsætter……………
5) arbejdets fordeling mellem blandt det undervisende personale,
Mål:
Der arbejdes i professionelle praksisfællesskaber omkring årgange og i klynger.
Det er disse praksisfællesskabers opgave at arbejde ud fra en fælles koordineret målsætning og dermed have en fælles faglig tilgang til opgaverne.
Skolens ansvar:
Ingen må stå alene i en undervisning eller i pædagogisk aktivitet. Opgavernes kompleksitet fordrer, at flere fagpersoner samarbejder og i fællesskab tilrettelægger, gennemfører og evaluerer elevernes læring og trivsel. Det betyder, at arbejdet er organiseret i team/pædagogiske praksisfællesskaber.
Sammensætning af praksisfællesskaber og arbejdsfordeling sker ud fra en helhedsvurdering af, hvad der tjener skolen bedst.
Ved sammensætning af team og ved arbejdsfordelingen tilstræbes:
- en bred faglighed, så teamet er i stand til i fællesskab at tilrettelægge og gennemføre undervisningen, så den rummer udfordringer til alle eleverne,
- lærere af begge køn
- aldersfordeling og erfaringsspredning
- mulighed for erfaringsopsamling og kontinuitet i arbejdet kombineret med en vis fornyelse
Forældrenes ansvar:
Vedtaget: Februar 2006
Sidste gennemsyn:
Revideret: April 2016