Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 19. juni 2024

Deltagere:      Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Lisbet Løvlund, Stella Meyer Olesen, Rikke Hansen, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Jakob Monrad, Ditte Lyngby

 

Afbud:             

 

Mødedato:    

Mødetid:        Onsdag den 19. juni kl. 17- ca. 18.30 herefter spisning og hygge

Mødested:     Mødelokale 3, Sløjfen, Evald Tangs Alle 45, 8370 Hadsten

                          

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

5 min               B: Godkendelse af dagsorden 

Indhold           

Til referat       Godkendt 

Ansvar             

 

Punkt 2

10 minutter   Nyt fra skolen

Indhold           -                         Ansættelser

-                         Byggeri 

-                         Næste skoleår

Til referat        - Der er foretaget nyansættelse af pædagog til indskolingen. Opsigelse fra lærer den 18. juni, hvorfor der skal findes en ny medarbejder. 

 - Byggeri er startet op i indskolingen. Forslag om at sende billeder af byggeriet ud til forældregruppen, og på den måde give lidt mere information. Der ønskes status ift. parkeringspladsen – der etableres flere parkeringspladsen i umiddelbar nærhed af den eksisterende parkeringsplads.

Ansvar             

 

Punkt 3

15 min             Forslag fra Forældrerepræsentanter om mobilfri skole fra skoleåret 2024/25

Indhold           Drøftelse og beslutning

Oplæg efter sidste mødes motivation omkring mobil/ skærm fri skole. 

Til referat       Arbejdsgruppen foreslår en 3-deling af drøftelserne:

1) Mobilpolitik

2) Politik ift. brugen af devices/digitale enheder i undervisningen.

3) Politik ift. brugen af devices/digitale enheder i SFO’en.

Forældrerepræsentanter har udarbejdet forslag til mobilpolitik, som præsenteres på mødet.

Der er enighed om beslutningen om mobilfri skole, og at mobiler fremadrettet afleveres ved skoledagens begyndelse og smartwatches skal på fly-tilstand. Der kan være særlige tilfælde, hvor der kan laves individuelle aftaler.

Medarbejdere og ledere tilkendegiver, at der er behov for tid til drøftelser med personalet, så der kan findes praktiske løsninger på tilfælde, hvor eleverne eksempelvis ikke afleverer telefonen. Der er desuden brug for drøftelser af, hvornår anvendelse af mobiler i undervisningen er meningsfuldt.

Forældrerepræsentanter sendte mobilpolitikken til afstemning med tilsagn om, at ”implementeringen foregår hurtigst muligt i det nye skoleår”.

1 medlem stemmer blankt – 8 stemmer for. Mobilpolitikken vedtages til implementering hurtigst muligt i det kommende skoleår.

Skolebestyrelsen ønsker at lave tilsyn af den nye politik i oktober måned. 

Ansvar             Lisbet og Stella

 

Punkt 4

15 min             Godkendelse af princip - samarbejdet mellem skole og forældre. 

Udkast kan ses her https://docs.google.com/document/d/1ytd__EU7QnVG-248k-pNCPt_RFPjO4ZW99t…

Indhold           Orientering, drøftelse og beslutning

Til referat       - Der blev foretaget små justeringer, men ellers er princippet vedtaget, og der er opbakning til princippet, som det foreligger. 

Ansvar             Stella, Frederikke, Pernille og Ditte

 

Punkt 5

15 min            Kort orientering på ad hoc grupper

-                         Udeområder

-                         andre

Indhold           Orientering 

Til referat        - Der gives en kort status fra Carsten og Frederikke – umiddelbart ikke noget nyt fra de firmaer, der er taget kontakt til.

Ansvar             Lisbet og ad hoc grupper 

 

Punkt 6

15 min            Årsmødet 

Indhold           Kort opsamling og reaktioner efter årsmøde 2024. 

Til referat       - Der er enighed om, at selve oplægget var fint og informativt, men igen konstateres det, at der ikke var ret mange deltagere på trods af ændret tidspunkt fra sidste gang, hvilket er ærgerligt. 

Der nedsættes en arbejdsgruppe, som Stella, Rikke og Lisbet ønsker at deltage i.

Ansvar             Lisbet

 

Punkt 7

15 min            Tak for i år 

Indhold           -                         Næste år og tak for i år

-                         Mødedeltagelse og afbud

-                         Forslag til Forældrerepræsentanters aktivitet 

-                         Formøder hvor ofte, Fysisk/Virtuel/hybrid.

-                         Socialt hygge min 1 gange årligt 

-                         Overvejelse om fælles kursus fra Skole og Forældre med fysisk fremmøde.

-                         Principper og politikker opdatering min hver år 

Temaer til årshjul:

-                         Brug af skærme i skolen

-                         Tilsyn/orientering specialklasser

-                         Principper for sundhed 

Til referat       - Prioriter møderne, og meld ind i god tid, hvis det hælder mod et afbud. 

- Ønske om formøder blandt forældre + et socialt arrangement 1 gang om året blandt de forældrevalgte

- Overvejelse om Skole og Forældre skal inviteres til et kursus/møde, hvor der blandt andet kan tales om skolebestyrelsens rolle og ansvar

- Opdatering af hjemmeside ift. principper mv.

- Drøftet blev, om mødelederrollen skal gå på skift på bestyrelsesmøderne. Opbakning hertil.

Ansvar              Lisbet

 

Punkt 8

5 min               Evt. 

Indhold           

Til referat       

 

Punkt 9

5 min               Næste møde - find dato i august evt. dato til forældrerepræsentant møde

Indhold           - Høring Mål- og indholdsbeskrivelse SFO (inden 9/9)- 

Til referat       22/08, 16/09 (formøde 10/09), 23/10, 12/11, 09/12

Ansvar             

 

Punkt 10

5 min                Evaluering af mødet

Indhold           

Til referat       - God mødeledelse! Og tak for i år.