Deltagere: Mikkel Graugaard, Lotte Kyvsgaard,
Pernille Døssing, Steen Nielsen, Jakob Lønvig,
Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Camilla Korshøj, Regin Øster,
Ditte Lyngby, Jakob Monrad,
Afbud:
Mødedato: 12. december 2019
Mødetid: Kl. 17.00-20.00
Forkortet møde herefter julefrokost ”Bagergårdens juletapas”
Mødested: Mødelokalet
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
5 min B: Godkendelse af dagsorden
Indhold
Til referat Godkendt
Ansvar
Punkt 2
20 min
B: Datoer for møder frem til sommer
Indhold
Til referat 29. januar 17-20
25. februar 17-20
26. marts 17-20
29. april 17-20
19. maj 17-20
26. maj 17-20 Skolebestyrelsens årsmøde
16. juni 17-20
Ansvar
Punkt 3
15 min
O: Status vedrørende forældrekommunikation i Aula
Indhold
Til referat Skolen har igangsat en proces i afdelingerne omkring forældrekommunikati-on i Aula – herunder ugeplaner.
Målet er, at det ligger en klar kommunikationsstrategi fra skoleåret 20/21, som tydeliggør, hvad man som forældre kan forvente af kommunikation fra skolen i indskoling, mellemtrin og udskoling.
Det er fortsat et mål, at kommunikation bliver mere ensartet og lettilgænge-lig for forældre. Men at eleverne gradvist skal blive mere og mere selvstæn-dige
Der opleves startproblematikker med Aula. Aula arbejder løbende med for-bedringer.
Ansvar
Punkt 4
10 min O+D: Status skolebod
Indhold
Til referat Der er fortsatte drøftelser i gang omkring et tilbud, som kan overtage, når Madboden lukker fra januar.
Skolebestyrelsen tilkendegiver, at det skal være så udgiftsneutralt for skolen som muligt, følge kostrådene og være nemt at bestille.
Der ønskes et simpelt udvalg.
Ansvar
Punkt 5
10 min D: Gennemgang af skolebestyrelsens bruttoliste
Indhold Hvad resterer til drøftelse efter nytår og hvordan?
Til referat De fleste elementer på listen er drøftet.
Følgende resterer:
Positivliste over ting skolen ønsker sig og kan der findes penge til det. Arbejdsdage for forældre
Ansvar
Punkt 6
10 min O. BYOD-dokument
Indhold Præsentation – nu med layout
Til referat Dokumentet er rettet til og sendes ud med referatet til godkendelse af sko-lebestyrelsen.
Dokumentet lægges på Aula.
Dokumentet præsenteres fremadrettet på 6. årgangs forældremøde.
Når det er godkendt sendes det ud til 6. årgangs forældre.
Ansvar
Punkt 7
20 min D+B: Nye regler om elevfravær
Indhold Ditte fremlægger nye regler for elevfravær.
Herunder det som skolebestyrelsen skal bidrage til ift. Haldum Hinnerup Skolens håndtering af de nye regler.
Til referat Skolebestyrelsen bakker op om, at forældrene adviseres ved 10% ulovligt fravær. Fravær føres ved skoledagens begyndelse for indskoling, mellemtrin og desuden i sidste time for udskolingen.
Skolebestyrelsen tilkendegiver desuden vigtigheden af, at skolen fortsat føl-ger op, når elevernes fravær er bekymrende.
Målet er, at eleverne er mest muligt i skole.
Ansvar
Punkt 8
5 min D: Evt.
Indhold
Til referat Det foreslås, at indskolings-, mellemtrins- og udskolingsfoldere anvendes og udsendes til forældre ved overgange mellem trin.
Skolen har fået ny hjemmeside www.haldum-hinnerupskolen.aula.dk
Ansvar