Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 12. december 2019

Deltagere:     Mikkel Graugaard, Lotte Kyvsgaard,

Pernille Døssing, Steen Nielsen, Jakob Lønvig,

Lise Hellegaard, Kirstine Langvad, Camilla Korshøj, Regin Øster,

Ditte Lyngby, Jakob Monrad,

Afbud:          

Mødedato:    12. december 2019

Mødetid:       Kl. 17.00-20.00

Forkortet møde herefter julefrokost ”Bagergårdens juletapas”

Mødested:    Mødelokalet

                     

                     

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

 

Punkt 1

5 min             B: Godkendelse af dagsorden

Indhold         

Til referat      Godkendt

Ansvar          

 

Punkt 2

20 min

                     

B: Datoer for møder frem til sommer

Indhold         

Til referat      29. januar 17-20

25. februar 17-20

26. marts 17-20

29. april 17-20

19. maj 17-20

26. maj 17-20 Skolebestyrelsens årsmøde

16. juni 17-20

Ansvar          

 

Punkt 3

15 min          

O: Status vedrørende forældrekommunikation i Aula

 

Indhold         

Til referat      Skolen har igangsat en proces i afdelingerne omkring forældrekommunikati-on i Aula – herunder ugeplaner.

Målet er, at det ligger en klar kommunikationsstrategi fra skoleåret 20/21, som tydeliggør, hvad man som forældre kan forvente af kommunikation fra skolen i indskoling, mellemtrin og udskoling.

Det er fortsat et mål, at kommunikation bliver mere ensartet og lettilgænge-lig for forældre. Men at eleverne gradvist skal blive mere og mere selvstæn-dige

Der opleves startproblematikker med Aula. Aula arbejder løbende med for-bedringer.

Ansvar          

 

 

Punkt 4

10 min           O+D: Status skolebod

Indhold         

Til referat      Der er fortsatte drøftelser i gang omkring et tilbud, som kan overtage, når Madboden lukker fra januar.

Skolebestyrelsen tilkendegiver, at det skal være så udgiftsneutralt for skolen som muligt, følge kostrådene og være nemt at bestille.

Der ønskes et simpelt udvalg.

 

Ansvar          

 

 

Punkt 5

10 min           D: Gennemgang af skolebestyrelsens bruttoliste

Indhold          Hvad resterer til drøftelse efter nytår og hvordan?

Til referat      De fleste elementer på listen er drøftet.

Følgende resterer:

Positivliste over ting skolen ønsker sig og kan der findes penge til det. Arbejdsdage for forældre

Ansvar          

 

Punkt 6

10 min           O. BYOD-dokument

Indhold          Præsentation – nu med layout

Til referat      Dokumentet er rettet til og sendes ud med referatet til godkendelse af sko-lebestyrelsen.

Dokumentet lægges på Aula.

Dokumentet præsenteres fremadrettet på 6. årgangs forældremøde.

Når det er godkendt sendes det ud til 6. årgangs forældre.

Ansvar          

 

 

Punkt 7

20 min           D+B: Nye regler om elevfravær

Indhold          Ditte fremlægger nye regler for elevfravær.

Herunder det som skolebestyrelsen skal bidrage til ift. Haldum Hinnerup Skolens håndtering af de nye regler.

Til referat      Skolebestyrelsen bakker op om, at forældrene adviseres ved 10% ulovligt fravær. Fravær føres ved skoledagens begyndelse for indskoling, mellemtrin og desuden i sidste time for udskolingen.

Skolebestyrelsen tilkendegiver desuden vigtigheden af, at skolen fortsat føl-ger op, når elevernes fravær er bekymrende.

Målet er, at eleverne er mest muligt i skole.

Ansvar          

 

Punkt 8

5 min             D: Evt.

 

Indhold         

Til referat      Det foreslås, at indskolings-, mellemtrins- og udskolingsfoldere anvendes og udsendes til forældre ved overgange mellem trin.

Skolen har fået ny hjemmeside www.haldum-hinnerupskolen.aula.dk

 

Ansvar