Deltagere: Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Kristine Aagaard Hjelmager 9.a, Niels Høiberg Mousten 7. a, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Rolf Høtoft Houmøller, Ditte Lyngby
Afbud: Carsten, Kristine, Steen
Mødedato: 6. december 2021
Mødetid: Kl. 17.00- ca. 18.30 herefter julefrokost
Mødested: Mødelokalet bygning D/Olivias køkken
Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1
2 min B: Godkendelse af dagsorden
Til referat Dagsorden godkendt.
DL giver en status på coronasituationen.
Der har været nogle smittetilfælde på skolen.
Pt er kommunens incidenstal over 400. Det betyder, at der skal sættes ind med bl.a. klasseopdelt undervisning og aflysning af sociale arrangementer for personalet.
Punkt 2
15 min B: Opsamling princip IT
Indhold Princippet gennemgås med henblik på færdiggørelse.
Til referat Princippet er gennemarbejdet og kan vedtages
Princippet drøftes i afdelingerne mhp. at der kommer tilbagemeldinger til bestyrelsen omkring princippet.
Punkt 3
15 min D+B: Planlægning af møder resten af skoleåret
Indhold
Til referat Mandag den 31. januar (temamøde)
Tirsdag den 1. marts
Onsdag den 6. april
Onsdag den 5. maj
Skolebestyrelsens årsmøde den 17. maj kl. 17-20
Torsdag den 9. juni.
Ansvar Alle medbringer kalender
Punkt 3
15 min D: Nyt princip
Opfyldelse af undervisningspligten eliteidræt m.m. (Favrskov Talent)
Indhold Indledende drøftelse
Til referat Princippet blev justeret og vedtaget.
Ansvar Steen og Lisbet har processen
Punkt 4
15 min O+D: Skolens kommunikationspolitik
Indhold Skolens kommunikationspolitik (godkendt af tidligere bestyrelse) har været til gennemsyn i alle afdelinger.
Drøftelse i skolebestyrelse for godkendelse eller små justeringer.
Til referat Politikken vedtages og lægges ud.
Det undersøges om der på Aula kan laves en særskilt ”knap” hvor ugeplanen fremgår, og om der kan komme en notifikation, når der er nyt.
Ansvar Vedlagt som bilag – læses inden mødet
Punkt 5
15 min O+D: Skoleboden
Indhold Henrik fra Olivias køkken deltager
Drøftelse af tilbuddet og mulighed for spørgsmål
Til referat Udbuddet i Skoleboden vurderes udmærket. Forældrene giver udtryk for stor tilfredshed med onlinebestilling.
Der kom forskellige input fra eleverne – forslag om at Henrik deltager på elevrådsmøde.
Mange af Skolebodens ambitioner har måttet tilpasses corona.
Ansvar
Punkt 6
5 min D + B: Næste møde
Indhold Januarmødet bliver et temamøde (aftalt på novembermøde)
- Skolens arbejde med inkluderende fællesskaber
- Antimobbestrategi – oplæg og drøftelse
Forslag om deltagelse af skolens inklusionsteam samt forælder.
Evt. 2 timer temamøde og 1 times møde med punkter, som skal be-handles.
Punkt 7
5 min D: Evt.
Indhold • Elløbehjul
• Årsmøde materialer
Til referat • Det ønskes, at skolebestyrelsen melder ud om retningslinjerne omkring elløbehjul. Else har opgaven, og sender derefter til Ditte.
• Forældrebeskrivelser hjemmeside – skal sendes til Jakob Monrad inden januar mødet.
Punkt 8
2 min D: Evaluering af mødet
Indhold
Til referat