Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 06. december 2021

Deltagere:       Mikkel Graugaard, Steen Nielsen, Pernille Døssing, Frederikke Stannov, Carsten Normann, Else Ladekjær, Lisbet Løvlund, Kristine Aagaard Hjelmager 9.a, Niels Høiberg Mousten 7. a, Camilla Korshøj Schibby, Regin Øster, Rolf Høtoft Houmøller, Ditte Lyngby

 

Afbud: Carsten, Kristine, Steen

Mødedato:      6. december 2021

Mødetid:          Kl. 17.00- ca. 18.30 herefter julefrokost

Mødested:      Mødelokalet bygning D/Olivias køkken

                            

Skolebestyrelsen Haldum-Hinnerup Skolen

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering

 

Punkt 1

2 min                 B: Godkendelse af dagsorden            

Til referat         Dagsorden godkendt.

 

DL giver en status på coronasituationen.

Der har været nogle smittetilfælde på skolen.

Pt er kommunens incidenstal over 400. Det betyder, at der skal sættes ind med bl.a. klasseopdelt undervisning og aflysning af sociale arrangementer for personalet.

 

Punkt 2

15 min               B: Opsamling princip IT

Indhold             Princippet gennemgås med henblik på færdiggørelse.

Til referat         Princippet er gennemarbejdet og kan vedtages

Princippet drøftes i afdelingerne mhp. at der kommer tilbagemeldinger til bestyrelsen omkring princippet.


Punkt 3

 15 min              D+B: Planlægning af møder resten af skoleåret

Indhold            

Til referat         Mandag den 31. januar (temamøde)

Tirsdag den 1. marts

Onsdag den 6. april

Onsdag den 5. maj

Skolebestyrelsens årsmøde den 17. maj kl. 17-20

Torsdag den 9. juni.

Ansvar               Alle medbringer kalender

 

Punkt 3

 15 min              D: Nyt princip

Opfyldelse af undervisningspligten eliteidræt m.m. (Favrskov Talent)

Indhold             Indledende drøftelse

Til referat         Princippet blev justeret og vedtaget.

Ansvar               Steen og Lisbet har processen

 

Punkt 4

15 min               O+D: Skolens kommunikationspolitik

Indhold             Skolens kommunikationspolitik (godkendt af tidligere bestyrelse) har været til gennemsyn i alle afdelinger.

Drøftelse i skolebestyrelse for godkendelse eller små justeringer.

Til referat         Politikken vedtages og lægges ud.

Det undersøges om der på Aula kan laves en særskilt ”knap” hvor ugeplanen fremgår, og om der kan komme en notifikation, når der er nyt.

Ansvar               Vedlagt som bilag – læses inden mødet

 

Punkt 5

15 min               O+D: Skoleboden

Indhold             Henrik fra Olivias køkken deltager

Drøftelse af tilbuddet og mulighed for spørgsmål

Til referat         Udbuddet i Skoleboden vurderes udmærket. Forældrene giver udtryk for stor tilfredshed med onlinebestilling.

Der kom forskellige input fra eleverne – forslag om at Henrik deltager på elevrådsmøde.

Mange af Skolebodens ambitioner har måttet tilpasses corona.

Ansvar              

                            

Punkt 6

5 min                 D + B: Næste møde

Indhold             Januarmødet bliver et temamøde (aftalt på novembermøde)

- Skolens arbejde med inkluderende fællesskaber

- Antimobbestrategi – oplæg og drøftelse

Forslag om deltagelse af skolens inklusionsteam samt forælder.

Evt. 2 timer temamøde og 1 times møde med punkter, som skal be-handles.

 

Punkt 7

5 min                 D: Evt.

Indhold             •                          Elløbehjul

•                          Årsmøde materialer

Til referat         •                          Det ønskes, at skolebestyrelsen melder ud om retningslinjerne omkring elløbehjul. Else har opgaven, og sender derefter til Ditte.

•                          Forældrebeskrivelser hjemmeside – skal sendes til Jakob Monrad inden januar mødet.

 

Punkt 8

2 min                 D: Evaluering af mødet

Indhold            

Til referat